Sakkpalota a gyulai Dürer iskolában
2019-ben is folytatódik a Gyulai Tankerületi Központ korábban elkezdett, hagyományos „jó gyakorlat” programsorozata. 2019. április 10-én a Gyulai Dürer Albert Általános Iskola várt minden szakmai érdeklődőt a Polgár Judit sakk világbajnok és csapata által kifejlesztett „Sakkpalota” módszerének elméleti megismertetésére, valamint az iskolában bevezetett program gyakorlati alkalmazásának bemutatására.
Közel félszáz pedagógus, nevelési-oktatási szakember vett részt a nagy sikerű szakmai bemutatón, mely a Sakkpalota képességfejlesztő módszerének iskolai alkalmazását mutatta be. A Gyulai Dürer Albert Általános Iskola két éve vezette be a programot, s felmenő rendszerben alkalmazza azt, azaz jelenleg az 1. és 2. évfolyam tanulói használják az iskolában.
Zámori Ida intézményvezető szülőként ismerkedett meg a Sakkpalotával, majd intézményvezetőként munkatársaival is megkedveltette azt. A programot használó tanárok, így Boruzs Mónika és Horváthné Vidéki Judit Budapesten kaptak hivatalos képzést, s miután kötelezően használandó/megvásárolandó eszközrendszere nincs a programnak, így az eszközöket is maguk a tanárok készítették el. Terveik szerint a jövőben referenciaintézményként is szeretnék vinni a Sakkpalota programot. A gyerekek fejlődését pedig a Szegedi Tudományegyetem közreműködésével szeretnék mérni, melyre majd 4. osztályban kerülhet sor.
A nagy érdeklődés övezte szakmai rendezvényen elsőként Zámori Ida intézményvezető köszöntötte a vendégeket, majd Teleki-Szávai Krisztina tankerületi igazgató nyitotta meg a programot. A Gyulai Tankerületi Központ vezetője összefoglalta, hogy a tankerület 2018-ben indította útjára „jó gyakorlat” programsorozatát, amelynek célja, hogy a tankerülethez tartozó mintegy 34 település 86 feladat-ellátási helyén működő egyedi programok, fejlesztő módszerek széles körben megismerhetők legyenek, az intézmények átvehessék egymástól a tapasztalati úton is bizonyított programokat.
A „Sakkpalota” program egy olyan komplex képességfejlesztő módszer, amellyel minden kisgyermeket érdemes megismertetni, különösen az alsó tagozatos tanulmányai idején. A digitális világba született gyermekek számára a sakk a maga szimbólumrendszerével kivételes oktatási lehetőség a személyiségfejlesztés, a tehetséggondozás, a kritikai gondolkodás terén, előmozdítja a különböző műveltségi területek ismereteinek elsajátítását, valamint számos tantárgy elsajátítását teszi könnyebbé a matematikától a testnevelésig.