Évértékelő sajtóbeszélgetésre hívta több intézmény vezetőjét
dr. Hrutkáné Molnár Monika, a Monori Tankerületi Központ igazgatója november 21-én.
A Monori Tankerületi Központ Magyarország középső régiójában, Pest megye déli részén, négy járásban (Dabas, Gyál, Monor, Vecsés) található. A szervezet 29 településen 47 köznevelési intézmény – 32 általános iskola, 5 általános iskola és alapfokú művészeti iskola, 3 gimnázium és 1 Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (EGYMI) – fenntartói és működtetői feladatait látja el.
Az évértékelő sajtóbeszélgetésen részt vett Baranya Tiborné, a Gyáli Bartók Béla Általános Iskola, Krizsánné Turcsányi Marianna, a pilisi Gubányi Károly Általános Iskola, Spaitsné Rónaszéki Mária, a Gyömrői Weöres Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Hosszú Tibor, a Maglódi Vermesy Péter Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola és Tamás Roland, a Dabasi Kossuth Lajos Általános Iskola intézményvezetője.
Elöljáróban dr. Hrutkáné Molnár Monika elmondta, hogy a Monori Tankerületi Központ által fenntartott intézményekben csaknem tizennyolcezer gyermek tanul. Az 1963 munkatársból 1588 pedagógus, 148 nevelő-oktató munkát segítő dolgozó és 227 technikai munkatárs. A közalkalmazotti létszám 1922, míg kormánytisztviselőként 32-en dolgoznak.
Az Igazgató Asszony kiemelte, az idén 9,1 milliárd forintos költségvetéssel gazdálkodó szervezet diákjai számára a tanulásukat, fejlődésüket segítő feltételek rendelkezésre állnak, mindenki számára biztosított a képessége szerinti előrehaladás lehetősége. Emlékeztetett rá, hogy a Monori Tankerületi Központ jelenlegi szervezeti struktúrájában tavaly november 30-tól működik. A pozitív irányú elmozdulás hamar érezhetővé vált. Szorosabb lett az intézményekkel való együttműködés, az intézményvezetőkkel való kommunikáció napi szintű konstruktív, problémamegoldó munkában teljesedett ki, mely szinte kivétel nélkül jó hangulatban, közvetlenül zajlott és zajlik ma is.
dr. Hrutkáné Molnár Monika aláhúzta, már 2016 őszén látszott, hogy a decentralizáció jó irány, az ügyeket a Tankerületi Központ gyorsan meg tudja oldani. Sok esetben a gyors és hatékony együttműködés kulcsa a partneri viszony kialakítása. A Tankerületi Központ nem elsősorban döntéshozó és irányító szerepet lát el, sokkal inkább segítő partnerként áll az iskolák önálló munkája mögött és támogatja működésüket. Jelezte, az iskolák igazgatói ma már gazdálkodási jogkörökkel is rendelkeznek. Minden intézmény költségvetési keretét az intézményvezetők bevonásával tervezte meg a fenntartó, így a vezetők tisztában vannak a gazdálkodást érintő keretszámokkal, amelyekről folyamatos visszacsatolást kapnak. Az intézményvezetők érdekeltté váltak a bevételeik optimalizálásában. Minél több egy intézmény saját bevétele, annál nagyobb mértékben van lehetősége a saját bevételi forrásból történő fejlesztésre.
A Tankerületi Központ intézményvezetője tényként állapította meg, hogy a gazdálkodást a stabilitás jellemzi. Kiemelte, hogy az új szervezet felállításakor, a szervezeti struktúra összeállításakor, a munkatársak kiválasztásánál a szakmai tudáson túl a legfontosabb elvárás az volt, hogy a Tankerületi Központ által elképzelt irányítói rendszerbe hogyan tud valaki beilleszkedni.
A sajtóbeszélgetésen már fejlesztési eredményekről is be tudott számolni dr. Hrutkáné Molnár Monika. Ecseren, a Laky Ilonka Általános Iskolában például új iskolaszárny készült el, magában foglalva négy tantermet és kiszolgáló helyiségeket. A Vecsési Halmi Telepi Általános Iskolában hasonló léptékű fejlesztés van folyamatban. Bővül a jövőben Dabason a Gyóni Géza Általános Iskola is. Egy novemberi kormányhatározat alapján pedig egy új, 10 tantermes, tornateremmel rendelkező iskolaépülettel bővülhet a Maglódi Vermesy Péter Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola a közeljövőben.
Az elmúlt időszakban a Tankerületi Központ intézményeiben a legrosszabb állapotban a mosdók, a vizesblokkok helyiségei voltak. Volt olyan iskola, ahonnan a gyerekek inkább haza jártak, ha mosdóba kellett menniük. A tankerület ezért legelőször itt lépett egy nagyot. A nyár folyamán és jelenleg is 15 intézményben végezte el, illetve végzi a XXI. századi kívánalmaknak megfelelő felújításokat.
dr. Hrutkáné Molnár Monika kiemelte, a sajtóbeszélgetésen résztvevő valamennyi intézmény kiváló kapcsolatokat ápol a helyi önkormányzatokkal, s mindenki arra törekszik, hogy ez a jó kapcsolat a jövőben is megmaradjon.
A résztvevők közösen keresték a választ arra a kérdésre is, hogyan lehet vonzóbbá tenni, menedzselni az iskolát a XXI. századi eszközökkel.
A jelen lévő intézményvezetők nagyon hasznosnak ítélték a Tankerületi Központ azon kezdeményezését, hogy az intézményvezetői értekezleteket mindig más településen, más intézményben rendezik meg.
dr. Hrutkáné Molnár Monika végezetül jelezte, hogy az ilyen jellegű beszélgetéseket a jövőben is rendszeressé kívánják tenni.