Ezen gondolatok mentén szervezte meg Tolerancia napját a Szegedi Kossuth Lajos Általános Iskola, amikor is a látás- és hallássérültek, valamint a mozgáskorlátozottak mindennapjaiban felmerülő nehézségekkel ismerkedtek az intézmény diákjai.
A Tolerancia nemzetközi napja alkalmából, Jared Diamond szavait idézve szervezett diákjai számára szemléletformáló programot a Szegedi Kossuth Lajos Általános Iskola, ahol a látás- és hallássérültek, valamint a mozgáskorlátozottak mindennapjait érintő nehézségek megismerése volt a cél.
Az aulában berendezett 10 állomáson különböző játékos feladatok kaptak helyet, de filmvetítés és egy kerekesszékes akadálypálya is segítette az érzékenyítést.
A november 15-én megvalósított esemény kapcsán Dr. Gellén Balázsné pedagógus elmondta, hogy a tanulók egyszerűnek tűnő, de sérült társaiknak akár nehézséget is jelentő különböző feladatok elvégzésével tapasztalhatták meg, milyen gondok merülhetnek fel a hétköznapok során.
Feladat volt például, hogy „…bekötött szemmel fűzzenek cérnát tűbe, varrjanak fel gombot egy nadrágra, vagy vegyenek fel, és gomboljanak be egy inget.
Csukott szemmel építhettek tornyot kockákból, templomot spatulából, megismerték a Braille-írást és a jelnyelvet.”
Az intézmény pedagógusa így összegezte a nap történéseit:
„Az állomások kialakításánál arra törekedtünk, hogy az érzékenyítés, az elvégzett feladatok üzenete egyaránt eljusson az alsós, valamint a felsős korosztályhoz is.
A gyerekek olyan programokon vehettek részt, melyek során élő és testközeli tapasztalatokat, ismereteket szerezhettek a látás-, hallás- és mozgássérült emberek mindennapjai és nem mindennapi teljesítményei kapcsán.”