Vonalkövető autó, rajzgép, kábeleken kapaszkodó robotmajom, mozgó humanoid robot, 3D-s nyomtatás – és még megannyi érdekesség kapott helyet a Csengelei Általános Iskola Digitális Témahetén.
Országosan 2023. március 27-31. között került megrendezésre a Digitális Témahét, mely Magyarország egyik legnagyobb digitális pedagógiai eseménye. A program célja, hogy a digitális eszközökkel támogatott projektpedagógia és innovatív pedagógiai módszerek terjesztésén keresztül fejlessze - többek között - a tanulók digitális kompetenciáját, elősegítse a XXI. században szükséges képességek kialakulását.
Az eseményhez a Csengelei Általános Iskola is csatlakozott. A nemrégiben lebonyolított programokról Vörösné Bondor Rózsa, az intézmény igazgatója számolt be.
„Ebben a tanévben olyan LEGO WeDo robotokat építettünk, amelyek valamilyen formában külső eszközökkel, tárgyakkal léptek interakcióba.
Készült egy önjáró autó, ami maga előtt akadályt érzékelve tolatni kezd, majd folytatja útját egyenesen. Vonalkövető robotunk a rendkívül érzékeny közelségszenzornak köszönhetően egy szigetelőszalagból legyártott pályán halad végig. A robotkarral apróbb iskolai eszközök, radír, ceruza stb. helyezhető át. A rajzgép egy ráerősített filctollal körformát rajzol. Nagyon látványos mozgásra képes az a robotmajom, amely egy kifeszített kábelen kapaszkodik végig.
Bemutattuk az Alpha 1E humanoid robotunkat is. Az emberszabású eszköz nagyon népszerű volt a tanulók körében. Az eszköz távirányított, de előre programozott mozgásra is képes.
Kézzel fogható tárgyakat nyomtattunk 3D-s nyomtatóinkkal. A tárgyak először számítógépen kerülnek megszerkesztésre, majd a nyomtató segítségével valósággá válnak. Sok tanuló meglepődve tapasztalta a folyamatot, amelyről, habár már hallhattak, de elképzelni nem tudták...
A Digitális Témahét keretében versenyt is szerveztünk, ahol 6., 7. és 8. osztályos tanulók mérték össze tudásukat…” – mondta igazgató asszony.
Az intézmény célja, hogy diákjait minél jobban felkészítse a digitális eszközök tudatos használatára annak érdekében, hogy az iskolából kilépő tanulók megfeleljenek majd a továbbtanulás és a munkavállalás digitális elvárásainak.