TOP_PLUSZ-3.3.3-23-GM1-2024-00006

A Soproni Tankerületi Központ a TOP_PLUSZ-3.3.3-23-GM1-2024-00006 azonosítószámú, „Lövői Általános Iskola fejlesztése” című projekt keretében 469 millió forint európai uniós, vissza nem térítendő támogatás felhasználásával valósítja meg a Lövői Általános Iskola infrastrukturális fejlesztését.

Projekt megnevezése:

Lövői Általános Iskola fejlesztése

 

Projekt azonosító száma:

TOP_PLUSZ-3.3.3-23-GM1-2024-00006

 

Kedvezményezett neve:

Soproni Tankerületi Központ

 

Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott vissza nem térítendő támogatás összege:

469 504 765 Ft 

 

A finanszírozó alap:

Európai Regionális Fejlesztési Alap

  

A projekt fizikai befejezésének tervezett időpontja:

2027. augusztus 31.

  

A projekt tartalma: 

A Soproni Tankerületi Központ az oktatási rendszer fontos szereplője Magyarországon, kifejezetten Sopron városában és környékén. Működése kiterjed az oktatási-nevelési intézmények szakmai irányítására, támogatására és fejlesztésére. A Soproni Tankerületi Központ felügyeli és irányítja a térségben található oktatási intézményeket, folyamatos oktatásfejlesztő tevekénységet lát el. Működése széleskörű és sokrétű, és célja a minőségi oktatás biztosítása és az oktatási intézmények hatékony működésének elősegítése.

 

A Lövői Általános Iskola bővítése és fejlesztése elengedhetetlen annak érdekében, hogy biztosítsuk a minőségi oktatást és a tanulók kényelmét. Régóta fennálló és megoldásra váró probléma, hogy az iskola közepén elhelyezkedő közel 100 éves épület átalakítása révén hármas cél teljesülhessen: kiváltásra kerülhessen a jelenlegi méltatlan állapotban lévő 2 tanterem, megfelelő méretű napközis terem jöhessen létre, illetőleg a jelenleg külső helyen megoldott étkeztetés az iskola területén valósulhasson meg melegítőkonyha és étkező kialakításával. A Lövői Általános Iskola épületegyüttese jelenleg áll az utcafronti kétszintes iskolaépületből, az udvari elbontandó, földszintes épületből, a hátsó manzárdtetős iskolaépületből, valamint udvari melléképületből.

 

A tervezett kialakításban a bontandó épületrész helyén új, kétszintes lapostetős iskolaépületet szeretnénk építeni a manzárdtetős tömeghez kapcsolódóan. A tervezett épületben egy napközis terem, két új tanterem, ebédlő, melegítőkonyha és egyéb kiszolgáló helyiségek kapnak helyet. Az épület padozata, homlokzati falai, a lapostető az energetikailag előírt hőszigeteléssel készülnek. Az egyenes rétegrendű, nem járható lapostetőn napelemrendszer kerül kiépítésre, az emeleti közlekedőt a tetőn elhelyezett kupolák világítják be. A homlokzatok vakolt felületek, a nyílászárók korszerű, hőszigetelő műanyag szerkezetek.

Az újonnan tervezett épületet akadálymentes kialakítással kell kialakítani. A földszinten akadálymentes mosdó helyiség készül. Az akadálymentes közlekedés és használat a tervezett épületben biztosított.

 

Az épületek közötti közlekedésre, az épületek megközelítésére új udvari térburkolatok készülnek akadálymentes kialakítással. Új vizesblokkok kerülnek kialakításra, új vizes berendezések kerülnek felszerelésre új víz- és csatornavezetékekkel meglévő udvari hálózatra való rákötéssel. A csapadékvíz elvezetés a meglévő udvari hálózatra való rákötéssel történik.

Az új épületrészben új radiátorok és kondenzációs gázkazán kerül telepítésre. Elszívásos gépi szellőzés készül a belsőterű helyiségekben, valamint a melegítőkonyhában. Az épület belső gázellátása kiépítésre kerül. A tervezett épületben új erős- és gyengeáramú rendszerek kiépítése történik, a lapostetőn napelemrendszer készül.

 

A létesítmények, térhasználat közlekedési kapcsolatok tervezésekor a projektgazda figyelembe veszi és érvényesíti az egyetemes tervezés elveit, azaz a nők és férfiak igényeit, az idősek, a fogyatékosok és a gyermekek igényeit, az Alapjogi Charta elvárásait. Az új, vagy felújított osztálytermek kialakítása lehetőséget teremt a tanulók kényelmes elhelyezésére és a hatékony oktatási folyamatok biztosítására, ezáltal segítve a köznevelési célkitűzések elérését. A megvalósítandó fejlesztés pontos részletei a végleges műszaki tervdokumentációban kerülnek bemutatásra, melynek elkészítése az 1. mérföldkő teljesítéséig megtörténik.

 

Célunk egy jól felszerelt, minden igényt kielégítő intézmény működtetése, az oktatás minőségének javítása a fizikai környezet minőségének javításával.

 

Az építési költségeken túl a projekt költségvetése ezen felül tartalmazza az előkészítés költségeit, műszaki, kiviteli tervek elkészítésének költségét, a közbeszerzés lefolytatását, műszaki ellenőrzést és a kötelező nyilvánosság ellátását, valamint a projektmenedzsment költséget. A támogatási kérelmet a Soproni Tankerületi Központ konzorciumi formában nyújtotta be a Rábaköz-Sokoróalja Fejlesztési Nonprofit Kft-vel közösen. A partner által ellátandó feladatok az projektelőkészítés, kötelező nyilvánosság, valamint projektmenedzsment tevékenység. Projektünkről teljeskörű információt ad Megalapozó dokumentum, mely a támogatási kérelmünk megalapozottságát, finanszírozási és megvalósítási elemeit támasztja alá.

 

A megvalósuló projekt célja, hogy az esélyegyenlősség elvét szem előtt tartva csökkentse a hozzáférhetőség területi különbségeit, megteremtse az egészséges környezet és a hatékony iskolai nevelés infrastrukturális feltételeit, és ezzel biztosítsa a minőségi szolgáltatásokhoz való – kirekesztés nélkül – hozzáférést.

 

A projekt előrehaladása:

 

2024. november 15-én a támogatási szerződés hatályba lépett.

Jelenleg, a projekt előkészítés fázisában a kiviteli tervdokumentáció elkészítése, illetve a műszaki ellenőr és a közbeszerzési szakértő kiválasztásának előkészületei vannak folyamatban.  


Menü

Navigáció