Teknős a suliban

Publikálva: 2025. május 15.

Egyebek mellett egy teknős is szereplője volt annak a délutánnak, amikor a gyerekek a kis házi kedvenceikkel együtt jelenhettek meg az Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Fontos Sándor Tagintézményében. Ezen a napon a felelősséggel járó állattartásról beszélgettek, de sok más fontos téma is felmerült az iskola áprilisi Fenntarthatósági Témahetén.

„Iskolánk kiemelt céljai között szerepel a környezettudatos magatartás és a környezetért felelősséget vállaló életvitel formálása. 2014-ben elnyertük az „Örökös Ökoiskola” címet, és a zöldszemlélet kialakításában azóta is élen járunk. Számos program szolgálja tanulóink gondolkodásmódjának alakítását. A környezetvédelem jegyében változatos lehetőségeket kínálunk: minden tavasszal az iskola a falu lakosságával közösen szépíti Üllés utcáit és tereit. A Föld napjához kötődő rendezvények, a kerékpártúrák, az osztálykirándulások és a kisállatsimogató program mind hozzájárulnak a gyerekek környezettudatos szemléletének erősítéséhez.” – mondta Hódiné Vass Magdolna tagintézmény-igazgató.

Az idei Fenntarthatósági Témahét is bővelkedett a környezetvédelemmel és a felelős állattartással kapcsolatos, illetve a természettudományos érdeklődés felkeltését célzó eseményekben.

„Iskolánk csatlakozott az országos „Te szedd!” szemétszedési programhoz, mely során tanulóink lelkesen gyűjtötték össze a környezetünkben található hulladékot. A program nemcsak a természet védelmére hívta fel a figyelmet, hanem a közös munka örömét is megerősítette a gyerekekben.

A felelős állattartás fontosságát egy különleges esemény, az állatsimogató délután segítségével ismerhették meg a tanulók. A gyerekek behozhatták kis kedvenceiket – legyen szó kutyáról, hörcsögről, teknősbékáról vagy nyusziról –, és bemutathatták társaiknak.”

 

 

„A rendezvény során sokat tanulhattunk arról, milyen felelősséggel jár egy állat tartása, miközben öröm volt látni a gyermekek szeretetteljes kapcsolatát háziállataikkal.” – olvasható a programokról szóló beszámolóban.

 

 

A 7. osztályosok kísérletező délutánja szintén emlékezetes program volt. A tanulók izgalmas és látványos kísérleteket mutattak be, amelyek nemcsak szórakoztatóak voltak, hanem segítették a természettudományos ismeretek gyakorlati megértését is.

A hét során minden osztály lelkesen gyűjtötte a papírhulladékot, amelyet a helyi hulladékfeldolgozó üzemben adtak le. Ez az akció is hozzájárult a gyerekek szemléletformálásához, hiszen megélhették, hogy a fenntarthatóság a mindennapi döntéseinkben is jelen lehet.

Ezek az események jól tükrözik iskolánk sokszínű közösségi életét és elkötelezettségét a környezettudatosságra, felelősségteljes magatartásra való nevelés iránt.” – zárta beszámolóját tagintézmény-igazgató asszony.

Menü

Navigáció