„Tegyük láthatóvá a láthatatlant!”

Publikálva: 2024. április 2.

Ezen mottó égisze alatt rendezte meg a Víz világnapjához kapcsolódó hagyományos tankerületi versenyét a Szegedi Gregor József Általános Iskola. A 2000 óta rendszeresen meghirdetett környezetvédelmi program iránt évek óta töretlen az érdeklődés.

„A Víz világnapja egyike azon emléknapoknak, amelyről szinte minden köznevelési intézményben szó esik. A megemlékezések a Föld természeti kincseinek, köztük a vízkészleteknek a megóvására hívják fel a figyelmet.”- olvasható a Szegedi Gregor József Általános Iskola programismertetőjében.

„Az általunk szervezett vetélkedő is egy ilyen lehetőség. Azzal, hogy részt vesznek
a diákok rajta, sok olyan ismerettel lesznek gazdagabbak a felkészülés során, aminek hasznát tudják majd venni, ha a víz védelméről van szó.

2000 óta rendezi meg iskolánk ezt a programot, jövőre jubilálunk. Kollégáink most is sok érdekes, kreatív feladattal készültek. A vetélkedőt - az elmúlt évek sikerein felbuzdulva - ismét az online térben rendeztük meg.

Idén 11 csapat nevezett, vagyis töretlen az érdeklődés versenyünk iránt…

ÖKO-iskolaként kiemelt feladatunknak tartjuk a környezetvédelem fontosságára való figyelemfelhívást. Összességében elmondhatjuk, hogy helyi szinten a legtöbbet azzal segíthetünk, ha a diákok szemléletét a helyes irányba tereljük. 

Általános iskolaként a legeredményesebb munkát csak hiteles példamutatással érhetjük el, úgy, ha minél korábban, már az első osztályban megismertetjük a szabályokat (pl.: szelektív zsákba helyezhető műanyagok típusa, energia- és vízspórolás), megértetjük a miérteket, és felébresztjük, majd tápláljuk  diákjainkban a tenni akarás lángját…

Vetélkedőnk egyik ki nem mondott célja, hogy a versenyzők a megszerzett tudást és értékrendet a családjuk és tágabb környezetük felé is közvetítsék.

Mottónk: „Tegyük láthatóvá a láthatatlant!”

A vetélkedő komplex módon dolgozta fel a víz tematikájára épülő kérdéseket. Feladatai igen szerteágazóak voltak, és a szervezők ügyeltek a különböző tantárgyakhoz való kapcsolódásra is. Így például helyet kapott a fizika, matematika, vizuális kultúra, földrajz, testnevelés, biológia, történelem, angol tantárgyi ismeretek használata is.

És mi is lehetne stílusosabb ajándék a nyerteseknek, mint a Napfényfürdő Aquapolisba szóló belépőjegy?

Az ismeretek bővítése mellett azért ez is megérte a felkészülést és a sok befektetett munkát!

Menü

Navigáció