A Szegedi Jerney János Általános Iskola James Dashner Az útvesztő című regényét hívta segítségül annak érdekében, hogy 7. osztályosai korosztályukhoz közelálló történet útján ismerkedjenek meg a disztópia fogalmával, elemezhessék a jövő titkait és az emberi kapcsolatok szövevényét. A legfontosabb azonban, hogy az őket ért élmények alapján kialakítsák saját látásmódjukat, mindig képesek legyenek az önálló véleményformálásra.
Milyen lehet az élet a Földön a távoli vagy közeli jövőben? Hogyan alakíthatja az ember saját sorsának alakulását? A rendkívüli helyzetekben mit jelenthet a barátság, a bizalom, egymás segítése vagy éppen akadályozása? Mit üzen a történet azoknak, akik végig izgulják a főhős és barátainak kalandjait? – ezekre és ehhez hasonló kérdésekre keresték a válaszokat a 7. évfolyamos diákok a Szegedi Jerney János Általános Iskola irodalomóráin.
A saját véleményformálás és az egyéni látásmód kialakítására hangsúlyt fektető foglalkozások James Dashner Az útvesztő című regényének feldolgozására épültek.
A regény elolvasását követően csoportmunkában foglalkoztak a történettel, közösen fejtették meg és fedték fel a titkokat. A munka során központi szerepet kapott a fantázia. Megépítették a helyszín, a tisztás makettjét, ahonnan a regény szereplőinek ki kell szabadulniuk, kedvcsináló plakátot, ajánlót rajzoltak, képzeletbeli interjút készítettek a főhőssel. Mindeközben megfejtették a regény szerkezeti vázát, átgondolták, honnan hová tart a cselekmény.
A Sáriné Vetró Zsuzsanna által tartott irodalomórák nem csupán az olvasást kívánják népszerűsíteni és élményszerűvé tenni, hanem a vélemény önálló kialítására ösztönzik a tanulókat, melyet ki-ki a saját módján fejezhet ki: beszélhetnek, rajzolhatnak, építhetnek.
Nincs ez másképp a többi évfolyamon sem. Hasonló pedagógiai célzattal az ötödikesekre egyebek között a Harry Potter, a hatodikosokra A hobbit, a nyolcadikosokra pedig Az éhezők viadala feldolgozása vár.
Egy biztos, a jerneys irodalomórákon sosem unatkoznak a diákok.