Augusztus végén Reményi Tamás egyetemi oktató, szenzoros integrációs terapeuta tartott előadást a figyelem- és viselkedészavarban szenvedő, tanulási, magatartási problémákkal küzdő gyermekek neveléséről, oktatásáról. Megrendezésre került az a tanévindító tudásmegosztó workshop is, amelyen a sikeres pályaorientáció és szakmaválasztás kérdéseiről kaptak tájékoztatást az érdeklődők. A vezetők számára az új tanévet érintő változásokról, célokról, feladatokról több fórumon is egyeztettek.
A Szegedi Tankerületi Központ pedagógusai válogathattak a tanévindításhoz kapcsolódó szakmai programok közül.
Sokan Reményi Tamás egyetemi oktató, szenzoros integrációs terapeuta előadásán hangolódtak a 2024/2025. tanévre.
A tankerület által szervezett szakmai rendezvény témája iránt a köznevelési intézmények mindegyike nagy érdeklődést tanúsított, hiszen valamennyiüket érintő jelenségről, a figyelem- és viselkedészavarban szenvedő, tanulási, magatartási gondokkal küzdő gyermekek mindennapi életéről, a problémák kezeléséről esett szó.
„Célom, hogy a fenti nehézségekkel rendelkező gyermekek iskolai, tanórai együttnevelésében, a megfelelő eszközök megválasztásában és azok alkalmazásában gyakorlati segítséget nyújtsak a pedagógusok számára.” – írta Plesovszkiné Ujfaluczki Judit tankerületi igazgató a rendezvényre invitáló meghívóban.
Az augusztus 29-én, a délelőtti és délutáni időpontokban lebonyolított szakmai program iránt óriási volt az érdeklődés, a két előadáson összesen mintegy 600-an (pedagógusok, vezetők, oktatási szakemberek) vettek részt.
Sokan voltak kíváncsiak a pályaorientáció és szakmaválasztás kérdéseit boncolgató VIII. Pályaorientációs Tanévnyitóra is.
A Csongrád-Csanád Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Továbbtanulási és Pályaválasztási Tanácsadója, valamint a Szegedi Szakképzési Centrum közös rendezvényére szeretettel várták a 7-8. évfolyamos tanulócsoportok osztályfőnökeit, a pályaválasztásért felelős szakembereket és mindazokat, akik a továbbtanulás és a pályaorientáció területén szerették volna frissíteni tudásukat.
Az új tanév komplex feladatrendszeréről, a vezetői teendőkről, a jogszabályi változásokról két fórumon is egyeztettek a résztvevők.
Az Oktatási Hivatal Szegedi Pedagógiai Oktatási Központjának Szakmai Tanévnyitó Konferenciáján oktatásirányítási kérdésekről, a 2024/2025. tanév változásairól és fejlesztéseiről esett szó. A fenntartóknak és a köznevelési intézmények igazgatóinak szóló rendezvény helyszíne idén is a Szegedi Deák Ferenc Gimnázium volt.
Nem maradt el a Szeged Tankerületi Központ hagyományos tanévindító munkaértekezlete sem. A tankerületi intézmények vezetőinek megtartott szakmai fórum az új tanév célkitűzéseire, a legfontosabb helyi feladatokra, a változások kezelésének lehetőségeire fókuszált.
A rendezvényeken átadott ismeretanyag hasznos információkkal, gyakorlati tanácsokkal látta el a résztvevőket, akik újult erővel vághattak neki a 2024/2025. tanévnek.