Sajátos tanulásszervezési forma, innovatív szemlélet, munkaerőpiacra való felkészítés

Publikálva: 2025. június 10.

Mindez jellemző a Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola tantestülete által kidolgozott egyedi programra, amely azt vizsgálja, hogy az informatikai eszközöket, illetve digitális lehetőségeket hogyan lehet minél hatékonyabban az oktatás javára fordítani, alkalmazásukat milyen formában lehet legeredményesebben beilleszteni a nevelés-oktatás napi folyamataiba.

A Szegedi Petőfi Sándor Általános Iskola tantestülete kiemelten fontosnak tartja, hogy a digitális világ vívmányait minél hatékonyabban tudja alkalmazni a nevelés-oktatás mindennapjaiban. Az általuk kidolgozott programról Winkler Andrea, az intézmény igazgatója beszélt.

Célként tűztük ki olyan készségek, kompetenciák fejlesztését, amelyeket a jövőbeni munkaerőpiacon is hasznosíthatnak tanulóink. Ezek a következők: elektronikus levelezés (titkosított címzettek, tárgy helyes és praktikus megjelölése, udvarias levél megfogalmazása, szerkesztése, csatolmányok elnevezése, küldése), mapparendszerek kialakítása a notebookon, fájlnevek helyes használata, PPT bemutató készítése, források megnevezése, Word, Excel, PDF dokumentumok, internetes keresések (megbízható, hiteles információk), letöltések mentése, mappázása, a mesterséges intelligencia etikus használata.

Első lépésként bevezettük az e-mailben küldendő házi feladatok rendszerét. Az elvégzett feladat mellett minden alkalommal visszacsatolást adtunk arról is, ha esetleg az elektronikus levelezés etikettjének nem megfelelő módon küldte el valaki a munkáját. A tanulságok megbeszélésére időt szánunk, hiszen a házi feladat benyújtásának ez a formája teljesen új. A tanulók szívesen készítik el ezeket a feladatokat…

A második lépés olyan hetek megszervezése volt, amikor a tanulók minden tanórán számítógépen dolgoznak. A pedagógusok kizárólag olyan órákat terveztek, amelyeken a tananyag így is feldolgozható.”

 

 

„Feladatbankot állítottunk össze, egyeztettek a munkaközösségek, hogy minden feladattípus megjelenjen a tanórákon, illetve lehetőségünk legyen tanári jelenlét mellett megbeszélni az elvárásokat, célokat a tanulókkal.

A gyerekek és a szülők körében óriási siker ez a kezdeményezés, ez a tanulásszervezési forma.

Ehhez a munkához egy innovatív tantestületre volt szükség, melynek tagjai látják a jövő elvárásait. Pedagógusaink készek arra, hogy gyorsan alkalmazkodjanak az általános iskolai korosztály igényeihez, és találjanak olyan motivációs lehetőségeket, melyekkel a tanulás támogatásán túl a munkaerőpiac kihívásaira is felkészíthetik a gyerekeket.

Izgalmas feladat…, de ez a jövő!”

Menü

Navigáció