Őszi Továbbképzési Nap a Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium, Általános Iskolában

Publikálva: 2017. november 6.

A Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium, Általános Iskola 2017. október 27-én 21. alkalommal tartotta hagyományos továbbképzési napját öt tagintézményének 170 pedagógusa részvételével.

Az intézmény vezetősége évente két alkalommal – ősszel és tavasszal – szervezi meg az aktuális pedagógiai-oktatási kérdésekről szóló tájékoztató, ismertető tanácskozást, mely a délelőtt folyamán plenáris ülés keretében neves szakemberek előadásával, délután pedig műhelymunkával zajlik

Az összetett köznevelési feladatokat ellátó intézmény Weöres Sándor Általános Iskolájában megrendezésre kerülő idei októberi fórum kiemelt témája a KIP módszer (Komplex Instrukciós Program) bevezetése, tapasztalatinak megismerése volt.

Az intézmény vezetőjének, Dr. Gera Tibornak a köszöntőjét követően a Továbbképzési Nap megnyitóját Plesovszkiné Ujfaluczki Judit, a Szegedi Tankerületi Központ igazgatója tartotta, aki örömmel állapította meg, hogy a vendéglátó intézmény már régóta alkalmazza a tudásmegosztásnak ezt a hatékony formáját.

Az igazgató asszony – felidézve az előzményeket – elmondta, hogy a KIP bevezetésében a Szegedi Tankerületi Központ három intézménye is úttörő szerepet játszik: a Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium, Általános Iskola sándorfalvi tagiskolája, a Pallavicini Sándor Általános Iskola mellett a Kisteleki Általános Iskola és a Mórahalmi Móra Ferenc Általános Iskola is sikeresen alkalmazza az új módszert.

A plenáris ülés első előadója Hüvös László, a SZTEJKI Pallavicini Sándor Általános Iskolájának tagintézmény-vezetője volt, aki szólt az elmúlt egy év KIP-es tapasztalatairól. Beszélt a KIP lényegéről és a módszer helyi szintre történő adaptációjáról. Szólt a Hejőkeresztúron tett tantestületi látogatás tapasztalatairól. Röviden ismertette, milyen hatalmas háttérmunkát igényelt iskolája pedagógusaitól a KIP-es órák előkészítése: az elmúlt tanév alatt sikerült egy 900 KIP-es órát tartalmazó, szabadon felhasználható adatbankot létrehozniuk. Az iskolavezető szerint egy év tapasztalataiból még korai messzemenő következtetéseket levonni, de az első pozitív jelek már érzékelhetőek.

A második előadást Alföldi István, a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (NJSZT) ügyvezető igazgatója tartotta az IKT tanári munkában betöltött szerepéről. Előadásában vázolta - egyebek között - a Társaságnak az ECDL (Európai Számítógép-használói Jogosítvány) vizsgáztatásban betöltött korábbi és jelenlegi szerepét. Részletesen ismertette az ECDL modulok tartalmát, elsajátításának folyamatát. Kiemelte, hogy e modern tananyagok ismerete nem csak a diákok számára létfontosságú, hanem az őket oktató pedagógusoknak is. Ezért külön is szólt a tanárok számára létrehozott tananyagról és továbbképzési lehetőségről.

Az utolsó előadó Dr. Harangozó Attila, a Szegedi Ítélőtábla elnöke volt, aki a gyermekvédelmi rendszer változásairól szólt, és bírósági gyakorlatból vett példákkal mutatta be, mennyire fontos eleme a gyermekvédelmi jelzőrendszernek a pedagógus.

Az ebédszünetet követő délutáni program – a korábbi gyakorlatnak megfelelően – szekcióülésekkel folytatódott. Az intézmény hét szakmai műhelye (melyeket a tagintézmények szakmai munkaközösségei alkotnak) külön helyszíneken tartottak megbeszéléseket. Ezek többsége a KIP módszer tapasztalatainak bemutatásáról szólt, és a sándorfalvi tagintézmény munkaközösség-vezetői tartották.


Menü

Navigáció