Mozgásban

Publikálva: 2025. május 5.

A Szegedi Dózsa György Általános Iskola komolyan figyel tanulói testi, lelki és szellemi egészségére. Az intézmény mindig nagy gonddal szervezi meg programjait, amelyek többségén a mozgás különféle formái is megjelennek.

A Szegedi Dózsa György Általános Iskola nemcsak azért koncentrál tanulói fittségére, mert falai között magas színvonalú sportorientációjú képzés folyik, hanem, mert tudja: a jó erőnlét a testi, lelki, szellemi egészség egyik alapja. Az intézmény a nevelő-oktató tevékenysége során épít arra a bizonyított tényre, hogy a testedzés, a mozgás csökkenti a stresszt, frissíti a gondolkodást, javítja a koncentrációt, és ezáltal növekszik az oktatás hatékonysága is. Ennek megfelelően a sportos elemek gyakran megjelennek a különböző iskolai programokban.

Március végén például egészségnapot szerveztek, és „Dózsás 5 próbát” hirdettek a tanulók számára.

„Diákjaink a Szegedi Vízisport Egyesület kezdeményezésére március 31-én „Dózsás 5 próbán” vehettek részt.  Az állomásokat az Egyesület edzői állították fel, és vezették le a helyszíni gyakorlatokat. Kicsik és nagyok tudásukat összemérve, ügyesen vették az akadályokat a tornacsarnokban. Volt medicinlabda-dobás, sprintfutás, célba dobás, valamint fekvőtámaszverseny. Végül iskolakörfutásban hasonlíthatták össze gyorsaságukat a gyerekek. A bajnokok kihirdetését követően - az Aktív Iskola program keretén belül - az egészségünk megőrzésére koncentrálva táplálkozási piramist, okostányért, órarendet készítettek tanulóink. Az egészségtudatos étkezés mellett a mindennapos testmozgás jótékony hatására játékos vetélkedővel, ügyességi feladatokkal hívták fel a pedagógusok a gyerekek figyelmét.” – olvasható a program összefoglalójában.

Áprilisban „Fejfrissítő napokat” tartottak az intézményben.

A kezdeményezés arra irányult, hogy a közismereti tanórákat 3-5 perces, irányított fizikai aktivitással vagy relaxációs gyakorlatokkal szakítsák meg, és ezzel csökkentsék a stressz szintjét, illetve növeljék a koncentráció hatékonyságát. Számos ötlet segítette a megvalósítást, egyebek mellett mozgásos feladatokat tartalmazó kártyákat alkalmaztak a különböző tantárgyakhoz illesztetten. Mozogtak kicsit minden órán, és még tanultak is közben: megfelelő kémiai vegyjel esetén dobbantottak, páratlan számnál leguggoltak, és ha a helyesírás az „ly”-t követelte meg, akkor felemelték mindkét kezüket. A fejfrissítéssel kapcsolatos ötletek között szerepelt még a Just Dance vagy a Sportmanji is.

Az intézmény még az óvodásoknak szóló beiskolázási programsorozatát, a „Dózsás kalandozások” utolsó állomását is mozgásos feladatokkal zárta áprilisban. A KEVE programhoz kapcsolódva játékos, közlekedési szabályokra épülő ügyességi feladatokkal várták a pedagógusok az első osztályba készülő kicsiket és szüleiket. A gyerekek biciklivel, rollerrel, gyalogosan fedezték fel az iskola udvarára felrajzolt közúti forgatagot.

A Szegedi Dózsa György Általános Iskola arra törekszik, hogy leendő és jelenlegi diákjainak életében központi szerepet töltsön be a mozgás, és padsoraiban kiváló testi és mentális egészségnek örvendő gyerekek tanuljanak.

Menü

Navigáció