„A Komplex Alapprogram, mint a módszertani megújulás egyik lehetősége” címmel a Szegedi Tankerületi Központ szakmai délutánt szervezett intézményei számára. A KAP disszeminációját támogató júniusi fórumon neves vendégelőadók beszéltek a program megvalósításának kérdéseiről, tapasztalatairól.
A Komplex Alapprogram (KAP) pedagógiai elvek és módszerek együttese, melyek a tanulók komplex személyiségfejlesztésére fókuszálnak. Egyebek között segítik a képességek és különböző készségek kibontakoztatását, az esélyegyenlőség megvalósulását, az egyéni differenciálást, hozzájárulnak a lemorzsolódás megelőzéséhez, és az élményekre alapozott tanításra, tanulásra ösztönöznek. A program az iskolák módszertani megújulásához új lehetőségeket kínál.
Mindezek mélyebb megismerése érdekében a Szegedi Tankerületi Központ 2024. június 12-én „A Komplex Alapprogram, mint a módszertani megújulás egyik lehetősége” címmel szakmai délutánt szervezett intézményei számára, melynek a Szegedi Deák Ferenc Gimnázium adott otthont.
A KAP disszeminációját támogató fórumot Plesovszkiné Ujfaluczki Judit, a Szegedi Tankerületi Központ igazgatója nyitotta meg.
Az eseményen Dr. Révész László, az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Pedagógusképző Központ főigazgatója, a Komplex Alapprogram kidolgozásával foglalkozó, már megvalósult projekt szakmai vezetője nyújtott összefoglalót a témát érintően.
Ezt követően Hollóné Bódi Katalin, a Komplex Alapprogram Országos Központ igazgatója számolt be a fenntartási időszakot érintő tevékenységekről.
Élménysuli beszámolók következtek. Szlama Tiborné, a Domoszlói III. András Általános Iskola Kisnánai Szent Imre Tagintézményének igazgatója, valamint Rapcsányné Török Anna, a Monori Ady Úti Általános Iskola igazgatója osztotta meg tapasztalatait az intézményeikben folytatott pedagógiai munkáról.
A Szegedi Tankerületi Központ kiemelt céljának tekinti az iskolák módszertani megújulását, a KAP nyújtotta lehetőségek eredményes alkalmazását, és ennek érdekében hosszabb távú szakmai együttműködést valósít meg az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Pedagógusképző Központtal.
A partneri együttműködés során a jövőben több hasonló tudásmegosztó fórumra készülhetnek az intézmények.