KIP-program a Kisteleki Általános Iskolában
2016. március 23-án nyolc Csongrád megyei általános iskola csatlakozott a „Vodafone Digitális Iskola Program”- hoz, amelynek legfőbb célja a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése, valamint a hátrányos helyzetű fiatalok számára a digitális esélyegyenlőség megteremtése. A program keretében a Kisteleki Általános Iskola 110 db Vodafone Tab Speed LTE táblagépet kapott, amelyet oktatási célokra tud felhasználni, színesítve, kiegészítve a tanítás-tanulás folyamatát. A csatlakozás feltétele volt az is, hogy a 2016/17-es tanévben az iskola bevezeti és alkalmazza az a KIP módszert.
A Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program (KIP) célja az eltérő igényű és különféle szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javítása. A KIP révén a tanárok olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszer szerint oktathatják a diákokat, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára.
Ezen előzmények utána a 2016/17-es tanévben a Kisteleki Általános Iskola is bevezette az Komplex Instrukciós Program alkalmazását a tanítási órák egy részében. Az idei tanévben már a módszer további megerősítése, az e téren szerzett tapasztalataik másokkal való megosztása is a céljaik között szerepel.
2017 októberében első alkalommal került sor arra, hogy szakmai nap keretében más intézmény pedagógusait is megismertessék a KIP módszerrel. Ennek érdekében a Bárczi Gusztáv Egységes Gyógypedagógiai és Módszertani Intézmény 45 pedagógusa látogatott el Kistelekre, akik összesen 16 tanítási órát figyelhettek meg. A vendéglátó iskola szakmai beszélgetés keretében bemutatta az intézményben folyó munkát, beszámolt a tapasztalatokról.
„Ugyan az ilyen típusú tanítási órák szervezése minden pedagógustól nagy odafigyelést és egy kicsit másfajta gondolkodásmódot igényel, de jó úton haladunk. A tanulók részéről a módszer nagyon jó visszajelzéseket kap, nagy örömmel, kíváncsian várják az ilyen jellegű órákat. Vendégeink nagyon pozitívan értékelték a látottakat, mi pedig nagyon sokat tanultunk és megerősítést kaptunk a további munkához.” – összegezte gondolatait az iskola vezetője Pappné, Guba Éva.