Mediátorokat képeztek a Váci Tankerületi Központ intézményeiben: alternatív konfliktuskezelés az iskolákban

Publikálva: 2019. március 28.

A Váci Tankerületi Központ 2018. elején nyújtott be pályázatot a Klebelsberg Központ által kiírt jógyakorlat továbbfejlesztése, új jógyakorlat és intézményi innováció elterjesztése tárgyú pályázati felhívására Medi-TÁRS – alternatív konfliktuskezelés a köznevelésben címmel, amelynek célja kortárs mediátor hálózat kiépítése volt. A pályázat keretén belül az első program a Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskolában zajlott le.

A sikeres képzésen felbuzdulva a Váci Tankerületi Központ úgy döntött, hogy saját költségvetési forrásból tovább folytatja a projektet és további két iskolát vont be az alternatív konfliktuskezelési technikák elsajátításába és elterjesztésébe: a szentendrei Izbégi Általános Iskolát és a Váci Földváry Károly Általános Iskolát.

 

A projekt első ütemében mediátor képzések zajlottak le két csoportban: tanárok - szülők csoportja; valamint a tanulói csoport. A résztvevő szülők, tanárok és diákok valamennyien pozitívan értékelték a hallottakat és tanultakat, amelyet a jövőben hasznosítani is fognak majd a konfliktushelyzetekben.

A három iskolában közel 40 fő  pedagógus – köztük fejlesztőpedagógus, iskolapszichológus, pedagógiai asszisztens –, 10 szülő és közel 40 tanuló vett részt.

A projekt azonban itt nem állt meg, hiszen már készül az az öt órás tananyag, mellyel szeptembertől az intézmények többi tanulója is - osztályfőnöki óra keretében - elsajátíthatja a különböző mediációs technikákat. A tananyagon túl egy olyan folyamatszabályozás kidolgozására is sor kerül tanév végéig, mely intézményesíti az alternatív konfliktuskezelést az iskolákban annak érdekében, hogy minél kevesebb esetben kelljen a fegyelmezés eszközeivel élni egy-egy intézményben.

Az intézményekben rendszeres műhelymunkák is támogatják a megszerzett tudás további elmélyítését és a gyakorlat megszerzését.

Menü

Navigáció