Áprilisban egy különleges találkozásra került sor a Szegedi Gregor József Általános Iskola 2.a osztályos diákjai és a Szegedi Bárczi Gusztáv EGYMI, Óvoda és Általános Iskola óvodásai, valamint tanulásban akadályozott 1. osztályos diákjai között. A Gregor Bárcziba látogató diákjainak bábjátéka vidám hangulatot teremtett, és tökéletes formája volt az empatikus magatartás, a másokra való odafigyelés, a segítőkészség megnyilvánulásának.
2025. április 7-én különleges találkozó helyszíne volt a Szegedi Bárczi Gusztáv EGYMI, Óvoda és Általános Iskola. Az intézmény óvodásai és tanulásban akadályozott 1. osztályos diákjai fogadták a Szegedi Gregor József Általános Iskola 2.a osztályos tanulóit, akik két csoportban, osztályfőnökük, Zsarkó Mária vezetésével látogattak el hozzájuk. A szemléletformáló program keretében a többségi iskolából érkezett gyerekek Zelk Zoltán „A három nyúl” című meséjét bábozták el saját készítésű bábjaikkal.
Az eseményről Majoros Éva, Szabadosné Kotogány Erika és Zsarkó Mária pedagógusok készítettek összefoglalót, melyből következzen néhány megható gondolat:
„A mese után az ovisok mozgással kísért dalokat adtak elő. Majd közös zenés játékot kezdeményeztünk a gyerekek számára, melynek célja a kapcsolatfelvétel, az egymás iránti szimpátia kifejezése volt. A játék lényege, hogy egy nagy méretű plüss szívecskét adogattunk körbe zenére, majd amikor megállt a zene, akinél a szív éppen volt, egy számára kedves gyermeknek adhatta át. Külön kérés volt, hogy az ovisok iskolás gyermeket, az iskolások ovist válasszanak. A gyerekek a kezdeti szégyenlősség után egyre nyitottabbá váltak egymás felé, többen öleléssel is üdvözölték egymást…
„Az 1. osztályban kicsit másként alakult az ismerkedés. A mese után a két iskola diákjai párba rendeződtek, és a mese választott szereplőit színezték ki közösen. Nem volt jó vagy rossz színezés, csak színes gondolatok, mosolyok és egymás felé nyitó tekintetek. A gyerekek gyorsan megtalálták a közös hangot: lelkesen segítettek egymásnak a színezésben, megosztották a ceruzáikat, sőt, volt, aki már a következő találkozást kezdte tervezni…
Az ilyen típusú integrációs programok nem csupán élményt nyújtanak, hanem tudatosan támogatják a gyermekek személyiségfejlődését és szociális kompetenciáinak alakulását is. A gyerekek természetes nyitottsága, kíváncsisága és segítőkészsége kiváló alap arra, hogy már kisiskolás korban olyan értékeket közvetítsünk számukra, mint az empátia, az elfogadás és a közösséghez tartozás fontossága. Ha ezeket az értékeket kisgyermekkorban megalapozzuk, akkor egy olyan társadalmat építhetünk, ahol mindenki helyet kap – függetlenül attól, honnan jött vagy milyen képességekkel bír.
Bízunk benne, hogy lesz még folytatás!”