Komplexitás a Digitális Témahéten

Publikálva: 2022. április 20.

Digitális mérések, 3D nyomtatás, robotika bemutatkozó, versenyfelkészülés, módszertani előadás – mindez része volt az országos Digitális Témahéthez csatlakozó Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola helyi programsorozatának.

A Digitális Témahét Magyarország legnagyobb digitális pedagógiai eseménye, amely az Emberi Erőforrások Minisztériumának kezdeményezésére 2016-ban indult útjára. Célja egyebek között, hogy a digitális eszközökre épülő, innovatív pedagógia módszerek terjesztésén keresztül fejlessze a tanulók digitális kompetenciáit, segítse a digitális írástudást, és szakmai támogatást nyújtson az érdeklődő pedagógusok számára.

 

Az országosan 2022. április 4-től 8-ig tartó Digitális Témahéthez - a Szegedi Tankerületi Központ számos köznevelési intézménye mellett - a Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola is csatlakozott, és változatos programokkal gazdagította a megvalósított események sorát.

 

A 3. osztályosok például a Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja munkájának eredményeként létrejött, az olvasási és helyesírási készség fejlesztéséhez kapcsolódó digitális méréssorozatban vettek részt, a 4. évfolyamon tanulók pedig a megszokott matematikai fejlesztő tesztsorozatot folytatták. Mindkét mérés az eDia rendszer felületén zajlott.

 

A diákok jól ismert pályán mozogtak, hiszen az intézmény helyettes vezetője, Giethné Viktor Edit mesterprogramjának (A technológia alapú mérés-értékelés legújabb eredményeinek megismertetése és integrálása az intézményi fejlesztő munkába) megvalósításához is ezt a platformot használják. A mesterprogram részeként valósult meg az 5. osztályosok osztályszintű feladatmegoldása is pályázati úton elnyert tabletek segítségével.

 

Jernei Katalin, az intézmény matematika szakos pedagógusa az eDia rendszer „Tanári tesztek” moduljának segítségével állított össze digitális tesztet. A gyerekek az összteljesítményükről százalékos visszacsatolást kaptak. A tapasztalatok alapján az utolsó napra ismét teszt készült, amely már célzottan a nehezebbnek talált feladatok gyakorlását szolgálta.

 

A Digitális Témahét eseménye volt a szintén pályázati úton elnyert 3D nyomtató beüzemelése is. A kinyomtatott munkadarabot csodálattal szemlélte mindenki.

A hét záróakkordja, a robotika bemutatkozó aratta talán a legnagyobb sikert. A foglalkozás főszereplői a 2. osztályosok, a mini robotika szakkör tagjai lelkesen mutatták be tudományukat a megjelent vendégeknek a WeDo 2.0 eszközkészlet segítségével. A fináléban a nagyobb korosztály által épített robotok bemutatására került sor, melyet Gieth Zoltán matematika szakos tanár, az intézmény rendszergazdája menedzselt a Spike és az EV3 legokészletek segítségével.

 

Az 5. és 6. osztályos robotika szakkörös diákok nagy megmérettetés előtt állnak; készülnek a WRO (World Robot Olympiad) versenyre RoboMission kategóriában, melynek regionális elődöntőjét Szegeden május 31-én rendezik meg.

 

A tanulók mellett a pedagógusok is részesei lehettek a programsorozatnak, ketten „A problémamegoldó gondolkodás fejlesztése programozással matematikai példákon keresztül az 5-8. osztályban” című előadáson vettek részt, ahol sok értékes ismeretet szereztek.

 

A digitális kompetenciák fejlesztése érdekében a megkezdett utat ez az iskola biztosan folytatni fogja.


Menü

Navigáció