A 140 éves Szegedi Alsóvárosi Általános Iskolában az első félévi eredmények áttekintése során külön figyelmet fordítottak a jubileumi események értékelésére, melyek között üde színfoltnak bizonyult a KEVE-mese című verseny lebonyolítása.
A Szegedi Alsóvárosi Általános Iskolában kiemelt feladatnak tekintik a közlekedésbiztonságra való nevelést, így lelkiismeretesen dolgoznak a „Közlekedjünk együtt, vigyázzunk egymásra!” (KEVE) program megvalósításán.
A közlekedési kultúra oktatását, a balesetek megelőzését szolgáló ismeretek átadását olyannyira komolyan veszik, hogy a 2023/2024. tanév első félévében még a 140. évfordulós események között is helyet kapott a téma.
A szervezés az előző tanév végén kezdődött meg, amikor is a KEVE-mese című pályázat kiírásával meseírásra ösztönözték a tankerület iskoláit. A 2-3., illetve 4-5. évfolyamosok számára meghirdetett versenyre közlekedéssel kapcsolatos történeteket, tanmeséket vártak a szervezők.
„Pedagógiai célzattal választottuk a meseírást, mert ebből is megtudhatjuk, hogy a KEVE órákon átadott ismereteket mennyire értették meg a diákok, hogyan tudják hasznosítani, tanácsként megfogalmazni konkrét közlekedési helyzetekben. A programban részt vevő korosztályhoz a mese műfaja áll legközelebb, az 5. osztályban a magyar irodalom tantárgy központi témája a mesék világa.” – mondta Váradi Gáborné, az ötletgazda iskola igazgatója.
Az ünnepélyes eredményhirdetésre az iskola decemberben megtartott jubileumi gáláján került sor.
Első helyezést „KEVE-mese” című írásával Tot Dániel (Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola) ért el. Második Kószó Zorka és Varró Lilla (Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola) lett. Pályázatuk címe: „A balatoni kerékpártúra”.
Harmadik helyen „Póni a városban” című történetével Szarka-Kovács Attila (Csengelei Általános Iskola), valamint „Totó” című meséjével Balogh Borbála Anna (Tisza-parti Általános Iskola) végzett.
Könnyen lehet, hogy az egyszerinek induló pályázatból tradíció lesz, és a tanulók egy verseny keretében évente megírhatják majd mesébe illő történeteiket. A pályaművek láttán ugyanis új ötletként fogalmazódott meg, hogy célszerű lenne egy folyamatosan bővülő mesegyűjtemény formájában összegyűjteni a KEVE oktatása során is felhasználható diákalkotásokat.
A fiatalok gondolatai még jobban felhívhatják kortársaik figyelmét a téma fontosságára, fantáziaviláguk jelentősen segítheti a program sikeres megvalósítását.