Erdei iskolai projekt komplex pedagógiai célokkal

Publikálva: 2024. október 10.

Az Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Fontos Sándor Tagiskolája szeretné elérni, hogy padsoraiban a környezetükért felelősséget vállaló, széles látókörrel rendelkező diákok üljenek, akik tudásuk gyarapításán folyamatosan munkálkodnak, akik jól ismerik a múlt és jelen történéseit, akik megbecsülik tágabb és szűkebb környezetük értékeit. E célitűzések szolgálatában áll az évről évre megvalósított erdei iskolai projektjük is.

„Iskolánk kiemelt céljai között szerepel a környezettudatos magatartás és a környezetért felelősséget vállaló életvitel formálása.” – hangsúlyozza az „Örökös Ökoiskola” címmel rendelkező intézmény az erdei iskolai projektjéről szóló beszámolóban, melyből világosan kitűnik, hogy az erre irányuló pedagógiai munka komplex tartalmi elemeket rejt. A környezettudatoság mellett érinti a széles látókör kialakítását, a történelmi múlt és a jelen eseményeinek ismeretét, a tágabb és szűkebb környezet értékeinek megbecsülését, a közösségi összetartozás erősítését. A hagyományos oktatási projektet idén szeptember 2. és 3. hetében szervezték meg.

 „Minden évben megvalósítjuk az erdei iskolai programunkat a település közelében lévő volt Baromjárási Iskolában. A felsős évfolyam osztályai kidolgozott tematika alapján állítják össze a munkatervüket. Az 5. osztályosok az ősemberek mindennapi életéről, a 6. osztályosok a lovagokról bővítették ismereteiket, a 7. osztályosok a technika fejlődésével, a 8. osztályosok pedig a választási rendszer felépítésével és a pártok működésével ismerkedtek meg.

Az idei tanévben az 5. és a 7. osztályosok kiemelt feladatuknak tekintették, hogy jobban megismerkedjenek az üllési horgásztó növény- és állatvilágával. A 7. osztályosok osztályfőnöke és segítő kollégái ebben az évben is támogatták tanulóik pályaválasztási céljait. Helyi szinten különféle munkahelyeket látogattak meg, így megismerkedhettek a Polgármesteri Hivatal, a Bozsity Bt., a Farkas Kertészet, és a Maróti Szikvíz mindennapjaival és az ott dolgozók munkaköreivel.

A programokat fizikai és kémiai kísérletek, sportversenyek, kézműves foglalkozások, érzékenyítő csoportfoglalkozások és családi napok színesítették. Az erdei iskolás projekt keretében egyéb helyszíneken is voltak osztályaink: az 5. osztályosok ellátogattak Bordányba, a Régészeti Szarmata Parkba, míg a 8. osztályosok Hódmezővásárhelyen az IDŐSPIRÁL Tudományos Élményközpont és az Emlékpont kiállításait tekintették meg.

Az erdei iskolás napok kiemelt célja a tudásátadás mellett a közösségépítés, az együttműködési készség fejlesztése, a tanulók nyitottságának erősítése, látókörük szélesítése és ingergazdag környezet teremtése.

A diákok visszajelzései szerint az erdei iskolás program nemcsak tanulmányi szempontból volt hasznos, hanem hozzájárult a barátságok kialakulásához is. Sokuk számára a közös élmények, mint a kémiai kísérletek és a sportversenyek, különleges emlékeket jelentettek.

Bízunk benne, hogy a jövőben is folytathatjuk ezt a sikeres programot, amely nemcsak a tudás átadására, hanem a környezettudatos életmód népszerűsítésére is nagy hangsúlyt fektet.” – olvasható a beszámolóban.

Menü

Navigáció