Egyéniség, alkotói szabadság, segítő közösség

Publikálva: 2021. február 8.

Nagyfokú szellemi inspirációt nyújtó, izgalmas témák, egyéni látásmód, változatos művészeti technikák, kreatív megoldások, alkotói szabadság – akár ezen a téren is próbára teheti magát az, aki csatlakozni kíván a Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola képzőművészeti oktatásához. Az intézményre jellemző segítő közösségi szemlélet azonban számos egyéb területen is a diákok egészséges fejlődését szolgálja.

A Szegeden működő Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazi alkotói műhelyként várja a beiratkozás előtt álló nebulókat.

Az intézmény régóta elkötelezett a vizuális, esztétikai, művészeti és érzelmi nevelés iránt. Ezt példázza a ’80-as években induló emelt szintű rajzoktatás is, melynek egyenes folytatása a külön iskolatípusként működő, magas szintű képző- és iparművészeti képzés lett.

A legfőbb cél, hogy a gyerekek megismerjék a művészet megörökítő, átörökítő szerepét, megértsék, hogy az alkotás az egyik legértékesebb emberi alapképesség, melynek összetett folyamata során rácsodálkozhatnak a világ sokszínűségére, kialakíthatják saját látásmódjukat, és a kötött korlátokat félresöpörve szabadon kibontakozhatnak. Az iskola ehhez eszközöket, módszertani ismereteket, ösztönzést és teret ad. Mindezt folyamatosan megújulásra törekvő, új technikákkal kísérletező, kreatív művészeti csoportot létrehozó művésztanárok segítik, akik saját alkotásaikon keresztül is erősíteni kívánják tanulóikban az alkotói szabadság iránti igényt.

Az iskola profilját természetesen számos egyéb – hagyományos vagy nagyon is újszerű, de mindenképpen értékes – pedagógiai tevékenység színesíti.

Közéjük tartozik például az emelt óraszámú angol nyelvoktatás, a kiemelkedő tehetséggondozás, az egészség- és környezettudatos magatartás kialakítását célzó elkötelezett munka, illetve a gyermekek biztonságának megőrzésére irányuló prevenció.

Preventív tevékenységük egyik mérföldköve a Kék Tér program, melynek kidolgozásában, elindításában, továbbá a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács nyilvános ülésén történő ismertetésében - a Csongrád-Csanád Megyei Rendőr-főkapitányság együttműködő partnereként - jelentős szerepet vállaltak. A Kék Tér, mely mára már nagyon sok intézmény pedagógiai kínálatában szerepel, egyedülálló módon támogatja a kisdiákokat a bűn- és balesetmegelőzési ismeretek elsajátításában, életkori sajátosságoknak megfelelően, játékos és szórakoztató módon készíti fel őket az áldozattá, elkövetővé válás elkerülésére.

Az iskolai konfliktusok kezelése terén végzett tevékenységük is példaértékű. A tantestület nyitott a problémamegoldás resztoratív szemléletű megközelítésére. Az alternatív eljárásokat alkalmazó konfliktuskezelés során a kölcsönös tisztelet, a különbségek iránti tolerancia, a sérelmek inkább jóvátétellel, mintsem büntetéssel való orvoslásának elve vezérli az intézményt, mely resztoratív szemléletű preventív munkája révén is egy örömtelibb szervezeti klímát kíván kialakítani.

A Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola láthatóan az egyéniséget tiszteletben tartó, annak kibontakoztatását támogató, tagjait segítő közösség kialakítására törekszik, és elkötelezett hittel képviseli, hogy „…a közösségben él az egyéni lélekerő.”

Menü

Navigáció