A Tabán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola pedagógusgárdája egyetlen mondatban foglalta össze, mit jelen számára a nyitottság fogalma. A működés pedagógiai alapját képező törekvés egyben módja és eszköze is az intézményi értékrend megőrzésének, a rendezett és nyugodt légkörű nevelő-oktató munkának.
A Tabán Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola pedagógiai programjának bevezető része már-már ars poetica jelleggel fogalmazza meg az intézmény működésére jellemző vezérelvet: a nyitottság fogalmát.
A Szeged-Felsőváros településrészen működő összetett iskola számára nagyon fontos az iskolahasználók elégedettsége, ezért tudatosan törekszik arra, hogy igényes oktató-nevelő munkával a társadalmi környezet elvárásainak megfelelő szolgáltatást nyújtson, sokoldalú tevékenységekkel, tartalmas programokkal biztosítsa a gondjaira bízott tanulók személyiségfejlődését. Mindezt teszi nyitott szellemben: értékeit megőrizve, de - a tantestület innovatív szemléletének köszönhetően - folytonosan megújulva és a szülőkkel, partnerekkel szoros együttműködésben.
Akkreditált Kiváló Tehetségpontként mit is kínálhatna mást, mint versenyképes angoltudás elérését célzó, kommunikációközpontú nyelvoktatást, különböző tantárgyakhoz kapcsolódó kiemelkedő versenyeredményeket, fogyasztói tudatosságra történő nevelést, nívós énekkari tevékenységet, sikeres tánc-, képző-, és színművészeti képzést, valamint sok-sok izgalmas - hagyományos vagy éppen újszerű, iskolai vagy akár azon túlmutató - programot.
Az általános iskolai tanulók tehetséggondozásáért, valamint tanulmányi versenyeken elért kimagasló eredményeiért néhány évvel ezelőtt a fenntartó „PRO TALENTUM” díjban részesítette az intézményt, ahol a tanulók szellemi és testi fejlesztése nem nélkülözi a lelki egészség megőrzését sem.
A Boldog Iskola Programban való részvétellel ezen dolgoznak szorgosan, hiszen az önbizalom erősítése, az érzelmi biztonság megteremtése, a szorongásos tünetegyüttes leküzdése, a személyiség kibontakoztatása lehet csak az alapja a nyugodt légkörű, örömteli és élményeket nyújtó nevelő-oktató munkának.
A színvonalas belső megújult külsővel párosul, ugyanis nemrégiben megvalósult az épület teljes körű energetikai célú korszerűsítése is.
Az iskola elhivatott tantestülete megszépült körülmények között maximális energiával munkálkodhat ars poeticája megvalósításán, mely a nemrégiben nyugállományba vonuló intézményvezető kezei között formálódott ki, és amelyet az iskola élére kinevezett új vezető is mély meggyőződéssel képvisel:
„A jövő Tabán iskolája mindenki felé nyitottan, az eddig kialakított értékek megőrzésén és gazdagításán dolgozik, rendezett, szép környezetben, nyugodt légkörben működik együtt szülő, tanuló és tanár.”