.
Kedvezményezett neve: Pápai Tankerületi Központ
Projekt kezdete: 2018.02.01
Projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2021.02.01.
Projekt pénzügyi befejezése/záró kifizetési igénylés benyújtásának határideje: 2021.05.02.
Projekt összköltsége/elszámolható összköltsége: 109.617.184 Ft
Támogatás mértéke: 100 %
Projekt rövid összefoglalása:
- Időtartama: 36 hónap
- Projekt támogatott intézményei/megvalósulás helyszínei:
o Tarczy Lajos Általános Iskola
o Pápai Weöres Sándor Általános Iskola
o Devecseri Gárdonyi Géza Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
o Türr István Gimnázium és Kollégium
- A pápai kistérség „felzárkózó” kistérség, a Közép-Dunántúli régióban a leggyengébb gazdasági teljesítményt képviseli.
- Alapvető cél:
o A bevont intézmények kiválasztásánál fontos szempont volt az a célkitűzésünk, miszerint az alacsony IKT eszközellátottságú iskolákban megfelelő körülmények álljanak rendelkezésre az oktatáshoz, továbbá terjedjen el a korszerűbb oktatási tartalmak használata.
o Továbbá: az életen át tartó tanulás ösztönzése
o készségek fejlesztése,
o a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése,
o a köznevelési rendszer esélyteremtő szerepének javítása,
o a pedagógusok folyamatos szakmai fejlesztése,
o tartalmi, módszertani fejlesztések megvalósulása,
o az oktatási szolgáltatásokhoz való hozzáférés és az egyenlőtlenségek csökkentése
o Együttműködés keretében vállaljuk, hogy hozzájárulunk:
§ a minőségi és méltányos köznevelési rendszer kialakításához, amely az európai és globális társadalmi és gazdasági térben alkalmazkodni képes fiatalokat készít fel,
§ a Magyarországon tapasztalható digitális leszakadás megállításához
§ a digitális oktatás színvonalának minőségi javításához.
- Fentieken túl a projekt céljaival támogatjuk azt a pedagógiai paradigmaváltást, miszerint az iskolákban az emlékezetbe vésést felváltja a képességek, készségek fejlesztése.
- A digitális eszközökkel támogatott oktatás egyértelműen hozzájárul a képességfejlesztéshez, a játékos tanuláshoz, a 21. századi képességek fejlesztéséhez (pl. együttműködés képessége). Ma már elvárás a pedagógusok felé a digitális eszközök oktatási célra való rendszeres használata. A projekt ezt a célt is szolgálja.
- A kitűzött célokhoz olyan megvalósítási helyszínek kerültek kiválasztásra, amely intézmények esetében nagy a hátrányos helyzetű tanulók aránya, ahol a gyerekek igen nagy része szociális hátrányokkal küzd. A bevont intézmények közül 3 kedvezményezett járáson található, ami önmagában is szükségessé teszi az esélyegyenlőség fokozott megteremtését, az egyenlőtlenségek csökkentését. Ezekben az intézményekben a hátrányos helyzetű tanulók többsége nem rendelkezik digitális eszközzel, nincs okos telefonja, táblagépje, ezért az iskola, a pedagógusok felelőssége fokozottabb, mint más településeken.
- A bevont intézmények közül a gimnázium egy nagyon jó hírű iskola, remek eredményeket tudhatnak magukénak. Ezen intézmény jó példát adhat a többi iskolának, illetve ezen túlmenően a szakmai együttműködés várható hozama az általános iskolák bizonyos mértékű felzárkózása, az infrastruktúra fejlesztése, valamint a pedagógusok szakmai megújulása.
Jövőkép: A kiválasztott csomagok és a tervezett tevékenységek megvalósításával a matematikai és digitális kompetenciák fejlesztésén túl célunk:
- a bevont intézményekben olyan infrastruktúra létrehozása, amely lehetővé teszi az optimális oktatást, annak fenntarthatóságát, az esélyegyenlőség biztosítását,
- a bevont intézmények nevelőtestülete olyan szemléletformáláson menjen át, amelynek eredménye a hatékonyabb oktatás
- a hátrányos helyzetű, az SNI-s, BTM-es tanulók esélyegyenlőségének maximális biztosítása - a továbbtanulási esélyek növelése
- az optimális pályaorientáció megteremtése
- a kompetenciamérés eredményének tartós növelése
- az életen át tartó tanulás vonzóvá tétele
- az intézmények közötti együttműködés eredményességének mérése, értékelése, fokozása
- fokozatosan bővülő célcsoport bevonása
- egy széles körben (országosan) használható digitális tananyaggyűjtemény létrehozása.
Végső soron jövőképünk: a tanulók iskolában tartása, s az élethez, a hasznos munkavégzéshez, a hosszan tartó boldoguláshoz szükséges digitális és egyéb kompetenciákkal való felruházása.
RÖVIDEN A LÉNYEG:
1. Az iskolák digitális pedagógiai-módszertani csomagokat választottak ki a matematika, valamint a szövegértési kompetencia fejlesztése céljából
2. A kiválasztott csomagok megvalósításához ezeket vállalják:
- akkreditált továbbképzések
- támogató rendszerek kidolgozása, használata
- a csomagok kipróbálása
- évente pedagógusonként 10 digitális tartalom létrehozása, megosztása
- szakmai együttműködés az iskolák között
3. A csomagok megvalósításához szükséges:
- infrastruktúra fejlesztése (hálózat kiépítése, bővítése, iskolai digitális eszközök vásárlása)
- tanulói eszközök vásárlása (oktató csomagok)