A Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat 2024. november 13-án tartotta szakmai konferenciáját a Vármegyeházán
A közel 150 fős szakalkalmazotti közösség mellet több vármegyei pedagógiai szakszolgálati intézmény vezetői, képviselői, nevelés-oktatási intézmények igazgatói, pedagógusai vettek részt a tematikus év legnagyobb rendezvényén.
A megjelenteket dr. Katona Károly, a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal főigazgatója köszöntötte, beszédében megfogalmazta a szakszolgálati ellátás jelentőségét, ezen belül az Intézmény családokért végzett munkáját.
Rusvai Károly, a fenntartó Szolnoki Tankerületi Központ igazgatója megnyitó beszédében méltatta a konferencia témájának aktualitását, majd a szakmai programot megelőzően a Szolnoki Bartók Béla Alapfokú Művészeti Iskola tanulói hangszeres műsorral köszöntötték a résztvevőket.
A Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat szakalkalmazotti közössége az elmúlt 10 évben folyamatosan fejlesztette a családokkal történő együttműködését, minden tanévben számos rendezvényt valósítottak meg. Jelen konferencia programja fontos, aktuális témák köré fonódott. Tatárné Nagy Ágnes konduktor-óvodapedagógus, neveléstudományi kutató, a Kuncogó program alapítója, Konduktív etnopedagógia - a fejlődés természetes támogatásáért címmel tartotta előadását, hozzájárulva a népi kultúrában rejlő értékek megismeréséhez, melyekkel támogatható a gyermekek fejlődése. A segítő szakmában dolgozók szülőkkel történő kapcsolattartásának témájába nyújtott elmélyülési lehetőséget Szebeni Viola tanácsadó szakpszichológus, az Eötvös Loránd Tudományegyetem oktatója. Nagy érdeklődéssel fogadra a közönség Ivánka – Csontos Andrea adatvédelmi és adatbiztonsági szaktanácsadó Digitális iránytű a “Mi baj lehet belőle?” válaszainak labirintusához című előadását.
Az előadások mellett a konferencia második részében alkalom nyílt a Szakszolgálat családi programjainak, innovációinak, jógyakorlatainak, megismerésére. A tagintézmények arculatához tartozó szakmai programok bemutatására került sor, a belső tudásmegosztást, az egymástól tanulást célozva.