Boldogságra programozva

Publikálva: 2018. november 20.

A Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola amúgy sem unalmas közösségi életét újabb program megvalósítása színesíti. A családias légköréről ismert intézmény a 2018/2019. tanévben csatlakozott a Boldog Iskolák hálózatához, és a pozitív pszichológia módszereinek felhasználásával kíván foglalkozni a testi-lelki egészség, a lelki kiegyensúlyozottság megőrzésének kérdésével.

Alsóváros döntően családi házakból álló szegedi városrész. Az itt élő emberek érdeklődőek, figyelnek egymásra, az iskola életéhez szoros szálakkal kötődnek, és színes, változatos közösségi élet igényét képviselik. Az intézmény fontos küldetésének tekinti a szülői elvárások teljesítését, az emberközpontú, szeretetteljes légkör fenntartását, az iskola és a szülői ház közötti közvetlen, valamint kiegyensúlyozott kapcsolat kialakítását.

A családias légkör és pezsgő közösségi élet megteremtése, a rendszeres csapatépítő programok szervezése terén végzett kiemelkedő munkája elismeréseként a fenntartó 2016-ban „Jó közösség” díjat adományozott az iskolának.

Törekvéseinek megvalósítása során 2018-ban új állomáshoz érkezett az intézmény: a pedagógusok a Boldogságóra Program bevezetésével kívántak továbblépni és eddigi eredményeiket bővíteni.

A program a pozitív pszichológia módszereire építve mutat utat mind a diákoknak, mind a tanároknak, és egyúttal lehetőséget ad a szülők bevonására is. Alapvető cél a hagyományos tudásátadás és az életben szükséges kompetenciák összhangjának megteremtése. Fontos, hogy a diákok könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, a felmerülő problémáikat megoldandó feladatként kezeljék, képesek legyenek a testi-lelki egészségük megőrzésére, derű és életszeretet uralja mindennapjaikat.

A Boldog Iskola címre pályázó és az azt elnyerő Szegedi Alsóvárosi Általános Iskolában – a pályázati kiírásnak megfelelőenaz osztályok elkészítették a „Barátság kertjét”, a pedagógusok pedig örömmel vállalták, hogy a Boldogság Intézet által biztosított szakmai csomag segítségével havonta legalább egy osztályban, tanulócsoportban „boldogórát” tartanak.

„Számunkra a cím egy olyan pozitív „megkülönböztető jegy”, mely vonzóvá teheti az iskolát a szülők és a gyermekek számára... Intézményünkben egyre több pedagógus érzi fontosnak „boldogórák” tartását, mert ebben eszközét és módját látják annak, hogy tanítványainkból optimista, magabiztos és határozott, pozitív énképpel rendelkező felnőtteket neveljenek.” – összegezte gondolatait a program bevezetésétől várt eredményekről Tibai József, intézményvezető.


Menü

Navigáció