A Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola alsó tagozatos tanulócsoportjaiban szeptember utolsó hete a mesékről szólt. Több osztály csatlakozott „A nagy népmese kihíváshoz” is, amely országosan olyan közösségek kialakulását szorgalmazza, ahol értéket jelent a magyar népmese és az olvasás.
A Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola alsós tanulói a mesék világában barangoltak szeptember utolsó hetében. Több osztály csatlakozott „A nagy népmese kihíváshoz” is, amely igyekszik kialakítani a diákokban a meseolvasás és –hallgatás igényét, és ezáltal is anyanyelvünk ápolására, nyelvi kincseink megőrzésére sarkall.
A „Meseországban” eltöltött egy hétről az 1.a tanítója így adott hírt: „A mesehéten teljesítettük „A nagy népmese kihívást”. Négy népmesével ismerkedtünk meg. „A szélkirály kastélya” című történetet testnevelésórán fogó- és futójátékokkal is átéltük, eljátszottuk. Technikaórán Anna nénivel mindenki megépíthette a királyi kastélyt. Ezen a héten megismerhettük egymás kedvenc mesekönyvét. Minden kisdiák egy pár mondattal bemutatta a könyvet, és elmondta, miért ajánlaná a többieknek. A kihívást oklevél átadásával zártuk.”
Az 1.a osztályhoz hasonlóan a többi tanulócsoport is mesés élményekkel gazdagodott.
Az 1.b osztályba például három szülő is érkezett, akik a gyermekük által kiválasztott mesét olvasták fel. A 2.a tanulói olyannyira elmerültek ebben a varázslatos világban, hogy a mesekönyvet még a fogorvoshoz is elvitték. A 2.b-sek külön mesefüzetet vezettek, melyben illusztrálhatták az aznap hallott történetet, testnevelésórán pedig futással egybekötött memóriajátékot játszottak. A 3. évfolyamos tanulók különböző feladványokat oldottak meg, önálló meséket alkottak, könyvborítót készítettek a hagyományos népmesei motívumok és színvilág ábrázolásával, matematikaórán pedig a meseszámokhoz kapcsolódó példákat oldottak meg.
A 4.a osztályosok kvízt töltöttek ki. A 4.b pedig ellátogatott a helyi Kincskereső Óvoda Bagoly és Mókus csoportjába, ahol meseolvasással szórakoztatták a kicsiket.
A meseprojekt záró napján, péntek délután négy helyszínen is lázas munka folyt. A diákok évfolyamonként keresték fel az állomásokat, ahol különböző izgalmas feladatokat kellett megoldaniuk. Vidám hangulatban és aktívan - tudásukat, ismereteiket, ügyességüket megmutatva - egy nagyon kellemes délutánt töltöttek el „Meseországban”.
Ez egy mesés hét volt a javából, amely többek között Mataisz Zsuzsanna munkaközösség-vezető lelkiismeretes szervező munkájának is köszönhető!