A Vörösmarty Európa térképén

Publikálva: 2025. június 11.

A Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola 2021 óta vesz részt aktívan nemzetközi projektekben, de igazán 2023-ban nyílt ki számára a világ, amikor is megkapta az Erasmus+ akkreditációt. Az intézmény elkötelezetten dolgozik nemzetközi jelenlétének ápolásán.

A Szegedi Vörösmarty Mihály Általános Iskola 2023-ban kapta meg az Erasmus+ akkreditációt, amely kinyitotta számára a világ kapuját. A célokról, kihívásokról, lehetőségekről, megvalósult eseményekről Krizsánné Turcsányi Marianna igazgató asszony beszélt.

Iskolánk 2021 óta vesz részt aktívan nemzetközi projektekben, kezdetben rövidtávú pályázatokat valósítottunk meg, majd mertünk nagyot álmodni, és alaposan tervezni, így 2023-ban megkaptuk  az Erasmus+ akkreditációt...

Fejlesztési stratégiánkat 5 fő célkitűzés köré építettük, amiből minden évben igyekszünk kihozni a maximumot, és együttesen dolgozni a megvalósításon. Idei célszámainkat sikeresen túlszárnyaltuk: a tervezett mobilitásokból források átcsoportosításával 12 fővel többet sikerült teljesíteni. De mit is jelent ez?

Elsődleges célunk az iskolai környezet harmonikus működésének biztosítása, amelyhez igyekszünk a mentális és fizikai jóllét elemeit összehangolni a mozgás- és a természetközeli élményekkel. Ehhez kapcsolódóan 3 kollégánk is részt vett Well being, Alkotó én és Konfliktusmenedzsment kurzusokon, ahol megismerkedtek a belső harmónia fenntartásának különféle technikáival, és ezt a tantestület tagjaival is megosztották, illetve óráikon is alkalmazzák.

A nemzetközi jelenléthez elengedhetetlen az idegen nyelv ismerete, így 4 kollégánk különböző európai helyszíneken fejlesztette angol nyelvtudását, egy fő pedig német tanfolyamon is részt vett.

A jövő kihívásainak megoldásához szükséges a módszertanunk fejlesztése, korszerűsítése: az egyre terjedő Mesterséges Intelligencia pedagógiai környezetben való alkalmazásához 2 különböző helyszínen (Split, Dublin) is csatlakoztak munkatársaink, a fenntarthatóság testközeli megismerését pedig Írországban tapasztalta meg egyik kollégánk.

Idén először bátorkodtunk job shadowing-ra menni, ami egyet jelent a szakmai hospitálásokkal, külföldi óralátogatásokkal. 2 fő Hollandiában, 2 fő pedig Dániában ismerkedett meg a helyi iskolák pedagógiai miliőjével.

Rendkívül büszkék vagyunk rá, hogy a sok tanfolyam alatt és után sikerült jó kapcsolatokat kialakítanunk, és idén több diákmobilitást is megvalósíthattunk. A mobilitások idén már kétoldalúak voltak: tanulóink is utazhattak külföldre, és partnereink is jöttek hozzánk. Minden csoportos utazás erősíti a nemzetközi, európai kompetenciák és idegen nyelvek fejlesztését. Első komolyabb utunk Amszterdamig vezetett, ahová 8 tanuló és 1 kísérő pedagógus utazott fenntartható közlekedést választva, vonattal. A hollandok május végén érkeztek hozzánk. Gyökereink sokszínűségét és történelmi, kulturális hagyományaink ápolását ismerhették meg.

Tavaly török és spanyol vendégtanárok is jártak nálunk job shadowing-on, és a jó benyomás adta az alapját a spanyol jaéni diákmobilitásnak: 12 tanulónk 2 kísérővel utazott el a fenntarthatóság jegyében. Partnerünkkel március elején tovább folytattuk a klímáról és egészséges életmódról szóló projektünket immár Szegeden, az iskolánkban.

Először kapcsolódtunk eTwinning projektekhez, amiből 2 sikeres megvalósítás is született: egy spanyol és egy horvát kapcsolat. A spanyol intézmény 9 tanulója (11-12 évesek) március közepén érkeztek hozzánk, ahol robotikával, programozással és művészetekkel foglalkoztak. Május közepén pedig 12 fő (6-7. osztályos tanuló) utazott az Alicante melletti kis városkába, San Miguel de Salinasba, ahol szinte családtagként fogadták tanulóinkat, és egy intenzív kulturális kapcsolat vette kezdetét.

Legmesszebbről török partnerünk tanulói érkeztek, egészen Tokatból. A csoport a mozgás és a fenntarthatóság témában dolgozott együtt nyolcadikos tanulóinkkal. 

Számok tükrében ez a következőket jelenti: 11 fő vett részt nemzetközi továbbképzésen, 4 fő járt szakmai megfigyelésen, 32 tanuló utazott diákmobilitással, és iskolánk 35 tanulót fogadott a tanév folyamán. A legtöbb partner hosszú távon tervez velünk a magas szakmai színvonal és a barátságos atmoszféra miatt. Külön kiemelték, hogy diákjaink milyen jól beszélnek angolul. Ezek a tapasztalások lendületet adnak tanulóinknak és pedagógusoknak egyaránt.”

 

Menü

Navigáció