A Jászberényi Tankerületi Központ, mint fenntartó, a „2025-2026. tanév iskolatej program”-ban történő részvétele érdekében az óvoda- és iskolatej program szabályozásáról szóló 19/2021. (V. 5.) AM rendelet előírásainak megfelelően beszerzési eljárást folytat le – a fenntartása alatt álló köznevelési intézmények tanulóinak program szerinti termékekkel történő ellátása céljából az alábbi feltételek szerint

I. Az Ajánlatkérő adatai:

Ajánlatkérő neve:                  Jászberényi Tankerületi Központ

Ajánlatkérő székhelye:          5100 Jászberény, Szabadág tér 16.

Telefonos elérhetőségek:       06-57-795-201, 06-57-795-250

E-mail:                                   ZhTIMaew6wcZMO2amFzemJlcmVueUBray5nb3YuaHU=

Képviselő:                              Zsemberi Zoltán tankerületi központ igazgató

Kapcsolattartó/ügyintéző:     Tarnóczy András működtetési ügyintéző

 

II. A beszerzés tárgya, mennyisége,  teljesítési helye

1.     Beszerzés tárgya: Az óvoda- és iskolatej program szabályozásáról szóló 19/2021 (V.5.) AM rendeletben (továbbiakban Rendelet) meghatározottak szerint 2025/26 tanévre vonatkozóan tejtermékek biztosítása a jelen ajánlattételi felhívás 1. mellékletében meghatározott tanulói létszámra és feladat ellátási helyekre vonatkozóan

2.     Beszerzési mennyiség:

A rendelet 4.§ (4)bekezdésében foglaltakkal összhangban – egy héten három tanítási vagy nevelési napon, végső kedvezményezettenként és tanítási vagy nevelési naponként legfeljebb 0,25 liter tejegyenértéknek megfelelő tejtermék biztosítása, összesen 108 kiosztási napon, az 1. melléklet szerinti létszám részére.

3.    A teljesítés helye: Jelen ajánlattételi felhívás 1. mellékletében foglaltak szerint

III. Minőségi és szállítási követelmények

1.     Minőségi és szállítási követelmények: A program keretében kizárólag olyan termék osztható ki, amelynek a minőségi, élelmiszer-biztonsági jellemzője, gyártási folyamata, csomagolása, jelölése, szállítási, tárolási és kiosztási körülménye megfelel a hatályos európai uniós és hazai jogszabályi előírásoknak. A Rendelet 5. §-ban meghatározottaknak megfelelően

.

A mellékletben megadott létszámadatok irányadóak, szerződéskötésig a Rendelet 13. § (3) bekezdése szerint változhatnak.

IV. Az intézményenként kiosztandó termékek, és gyakoriság

Ajánlatkérő, figyelembe véve a fenntartásában működő köznevelési intézmények tanulóinak igényeit a rendelet 4. § (1) g.) pontja szerinti termékre, illetve a Rendelet 11. § (2) bekezdésében foglalt előírásoknak megfelelően a heti legalább egy alkalommal kötelezően biztosítandó natúr termékre vonatkozóan kér ajánlatot, heti 3 alkalommal történő szállítási gyakoriság szerint.

Fentiek szerint a heti 3 tanítási, nevelési napon az alábbi termékekre, és mennyiségre kérünk ajánlatot:

1. nap/ II.: gyümölcsdarabos joghurt: 200 g;

2. nap/ II.: gyümölcsdarabos joghurt: 200 g;

3. nap/ Heti egy alkalommal natúr termék biztosítása – félzsíros poharas tej, 2,8 %, 0,2 l


V. A szerződés meghatározása

Szállítási szerződés – Ajánlatkérő és nyertes Ajánlattevő között jön létre

A 2025/2026-os tanévtől kezdődően kizárólag egy tanítási évre szóló, határozott idejű szerződés köthető, ezért az Ajánlatkérő kizárólag egy éves szállítási szerződést köt a nyertes ajánlattevővel. a Rendeletben meghatározott kötelező tartalmi elemekkel.

VI. A szerződés időtartama, szállítási időszak

A szerződés a 2025/26 tanévre kerül megkötésre. A szállító a 2025/26-os tanév során folyamatosan köteles teljesíteni, a Rendelet 1. § 6. pontjában meghatározott szállítási időszakon belül a szerződés szerinti kiosztási napokon.

VII. Az ajánlat tartalma, kötelező nyilatkozatok és dokumentációk

Az ajánlatnak kötelezően tartalmaznia kell az alábbi nyilatkozatokat:

1.     Nyilatkozat arról, hogy az ajánlattevő vállalja a folyamatos szállítást az egész tanév vonatkozásában - a rendeletileg meghatározott szállítási időszakok betartásával.

2.     Nyilatkozat arról, hogy az ajánlat alapján ajánlattevő által szállítandó termékek megfelelnek a valamennyi európai parlamenti és tanácsi rendelet, valamint hazai jogszabályok szerinti követelménynek.

3.     Az ajánlattevő nyilatkozata a Rendeletben és a kihirdetett ajánlattételi felhívásban meghatározott feltételek elfogadásáról, ide értve a pontozási szempontokat is.

4.     Átláthatósági nyilatkozat

5.   Nyilatkozat arról, hogy büntetőjogi felelőssége tudatában kijelenti, hogy az ajánlatban foglalt adatok és információk hitelesek, a valóságnak megfelelnek.

6.  Nyilatkozat a népszerűsítő plakátok gyártásáról, intézményekbe történő szállításáról.

7.    Nyilatkozat arról, hogy az Ajánlattevő a szerződéses mennyiséget saját üzemben előállított, illetve bérgyártott termékmennyiséggel biztosítja, adás-vétellel beszerzett mennyiségeket nem szállít, tekintve, hogy a Rendelet 13. § (6) bekezdése alapján ezek után támogatás nem igényelhető

8.     Ajánlattevő nyilatkozata az ajánlattételi felhívás XII. 3.) pontja szerinti többletpont érdekében, hogy a szállított termékek mekkora arányban minősíthetőek saját gyártásúnak (saját üzemben történő előállítás). Amennyiben a saját gyártásban előállított 16.-17.) pontok szerinti dokumentációk az igényelt mennyiséget egyértelműen nem támasszák alá, a pontot nem tudjuk figyelembe venni.

9.     Ajánlattevő nyilatkozata a jelen beszerzési eljárás során általa kijelölt elektronikus kapcsolattartásra vonatkozó e-mail címről, és a kapcsolattartásra kijelölt képviselő nevéről. Az eljárás során valamennyi értesítés az itt megjelölt címre kerül kiküldésre.

10. A Rendelet 11.§ (3) bekezdés c.) pontja szerinti besoroláshoz szükséges foglalkoztatási és árbevételi adatok dokumentálása nyilatkozattal, (kistermelő esetén FELIR azonosító megadásával)

11.  Az ajánlattevő nyilatkozata, hogy tudomásul veszi, nyertessége esetén a Megállapodás megkötésére csak abban az esetben kerül sor, ha a szerződéskötés időpontjáig az alábbi igazolásokat Ajánlatkérő részére benyújtja:

·       30 napnál nem régebbi köztartozásmentes NAV igazolás, vagy a köztartozásmentes adózók adatbázisában való szereplés

·       30 napnál nem régebbi érvényben lévő cégbírósági bejegyzés dokumentációja, valamint aláírási címpéldány (amennyiben az ajánlat mellé csatolt ugyanezen dokumentáció a szerződéskötéskor 30 napon túli)

A fenti nyilatkozatok hiánya esetén az ajánlat érvénytelennek minősül, ajánlatkérő hiánypótlást nem engedélyez, ezért a fenti nyilatkozatok csatolására kérjük kiemelt figyelmet fordítani.

További, az ajánlathoz csatolandó dokumentumok

12.  az ajánlattételi felhívás IV. pontja szerinti termékekre tett árajánlat

13.  MÁK előzetes jóváhagyását igazoló dokumentum a programban történő részvételről

14.  köztartozás mentességet igazoló adóigazolás (30 napnál nem régebbi)

15.  aláírási címpéldány hitelesített másolata

16. a saját előállításban v. bérgyártásban történő termék-előállítás igazolása, és a Rendelet 11. § (3) bekezdése szerinti sorrend kialakítása érdekében az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv által engedélyezett üzem működési engedélye (NÉBIH által kiadott működési engedély, MVH ügyfélregiszrációs dokumentum), az üzem tulajdonjogi igazolása, és/vagy bérgyártás esetén az erre vonatkozó megállapodás

17. az ajánlattételi felhívás XII. 2.) pontja szerinti értékelés alátámasztására a saját üzemben történő előállítás mennyiségének igazolását szolgáló dokumentum kifejezetten az ajánlattételi felhívás IV. pontjában meghatározott termékféleségek mennyiségére vonatkozóan (éves gyártási kapacitás)

18.  A Rendelet 11./A § (3) bekezdés e.) pontja szerinti rangsorolás alkalmazása érdekében a újrahasználható csomagolószer(e)k alkalmazását egyértelműen igazoló dokumentáció

19.  A Rendelet 11./A § (3) bekezdés f.) pontja szerinti rangsorolás alkalmazása érdekében a hulladék szelektív gyűjtésének megvalósulását egyértelműen igazoló dokumentáció

VIII. Az ajánlat benyújtása, ajánlattételi határidő, beküldés módja és az ajánlat formája:

1.   Az Ajánlattételi Felhívásra 2025. április 30. szerda 09:00-ig beérkezőleg elektronikus úton nyújthatnak be ajánlatot az Ajánlattevők. A határidőn túl beérkező ajánlatokat az Ajánlatkérő nem veheti figyelembe. A határidő elmulasztása jogvesztő.

2.    Az aj ánlatot, nyilatkozatokat aláírva, és az egyéb csatolt mellékleteket, alátámasztó dokumentációkat pdf formátumban kérjük benyújtani. (ajánlati dokumentáció)

3.       Ajánlatkérő elektronikusan beküldött ajánlatként fogadja el egyrészről az ajánlattételi felhívás I. pontjában meghatározott email címre beküldött ajánlati dokumentációt. Az email tárgya részben kérjük megjelölni a „19/2021 AM rendelet szerinti Óvoda- és iskolatej program teljesítése” címet a könnyebb beazonosíthatóság érdekében.

4.       Ajánlatkérő szintén elektronikusan beküldött ajánlatként fogadja el a teljes ajánlati dokumentáció elektronikus adathordozón (pendrive) postai, v. futár úton történő beküldését is. Ezen variáció választása esetén a teljes ajánlati dokumentációt elektronikus adathordozóra mentve zárt borítékban kell elhelyezni. A borítékon fel kell tüntetni az alábbiakat:

„Jászberényi Tankerületi Központ, 5100 Jászberény, Szabadság tér 16.

Ajánlattevő cégbejegyzési okmányokban, egyéni vállalkozói nyilvántartásban szereplő nevét és székhelyét

Árajánlat tárgyát: „19/2021 AM rendelet szerinti Óvoda- és iskolatej program teljesítése”

A boríték ajánlatot tartalmaz. Ajánlattételi határidő előtt nem bontható fel!”

Lezáratlan borítékot Ajánlatkérő nem vesz át. Amennyiben a boríték nincs a fentieknek megfelelő jelölésekkel ellátva, az Ajánlatkérő nem vállal felelősséget az ajánlat elirányításáért, vagy idő előtti felbontásáért.

5.     Az Ajánlattevő felelőssége és feladata a benyújtást megelőzően ellenőrizni, hogy az adathordozón vagy emailben megküldött ajánlati csomag tartalmazza a teljes dokumentációt, valamint a fájlok megnyithatóak, és sértetlenek. A sérült, vagy olvashatatlan fájlok megküldéséből adódó érvénytelenítés miatti felelősségét Ajánlatkérő kizárja.

IX. A Rendeletben meghatározott elektronikus ajánlat titkosításának feltételei

A Rendelet 11. § (5) bekezdésében foglaltak szerint Ajánlattevő elektronikus úton köteles ajánlatát benyújtani. Papír alapú pályázat nem fogadható el. Ennek megfelelően az

elektronikus úton beérkező ajánlatok titkosítását az Ajánlatkérő az alábbiak szerint kéri megvalósítani:

1. Az ajánlati dokumentációt az ajánlattételi felhívás I. pontjában meghatározott e-mail címre történő megküldése esetén az ajánlati fájlokat jelszóval kérjük levédeni az ajánlati dokumentációk idő előtti megnyitásának megelőzése, ennek igazolhatósága céljából. A jelszó megküldése a jelen felhívás VIII. pontjában meghatározott beérkezési határidőt követően, de legkésőbb a X. pont szerinti bontási határidőig bezáróan. Ennek megfelelően a jelszó megküldésének kezdő időpontja 2025.04.30. 09:00 óra, záró határideje: 2025.04.30. 13:55 óra. Az ajánlat feloldásához szükséges jelszót a fent jelzett időtartamon belül az Ajánlatkérő email címére (CtMasrtvjyJeOfxpo9dGY4wOzmAamFzemJlcmVueUBray5nb3YuaHU=). kell elektronikusan eljuttatni. A jelszavas védelem elmaradása az eljárás során olyan formai hibának minősül, mely önmagában nem eredményezi az ajánlat érvénytelenségét. Amennyiben a megküldött ajánlati dokumentáció titkosítása nem történik meg, úgy Ajánlatkérő nem vállal felelősséget az ajánlat idő előtti felbontásáért. A jelszavas titkosítás támogatása érdekében jelen ajánlattételi felhívás 2 melléklete kisegítő tájékoztatásként kerül csatolásra a titkosítás elvégzésének megkönnyítése érdekében.

2.    Amennyiben az elektronikus ajánlat a VIII. 4.) pontban leírtak szerint kerül beküldésre (postai úton, elektronikus adathordozón), ott a boríték sértetlenségével igazolható az ajánlatok ajánlattételi felhívásban meghatározott időpontja szerinti bontása.

X. Az ajánlatok bontásának - az elektronikus úton beérkező ajánlatok megnyitása - helye és ideje:

2025. április 30. (szerda), 14.00 óra.

Jászberényi Tankerületi Központ, Jászberény, Szabadság tér 16. II. emelet

Az ajánlatok bontására az Ajánlattevőket ezúton meghívja az Ajánlatkérő.

XI. Egyéb kötelező kikötések:

1.     Az Ajánlatkérő a rész ajánlattétel lehetőségét kizárja!

2.     Az ajánlattételi felhívás IV. pontjában meghatározott termékektől és termékmennyiségektől eltérő ajánlattétel érvénytelen

3.     Az Ajánlattevő tudomásul veszi, és elfogadja a Rendelettel összhangban kialakított, jelen ajánlattételi felhívásban bemutatott pontozási és rangsorolási rendszert.

4.     A jelen ajánlattételi felhívás szerint - a Rendelet 13. § (5) bekezdésében foglaltaknak megfelelően – Ajánlattevő kizárólag saját tejfeldolgozó üzem, vagy tejtermék előállítása tárgyában kötött szerződés alapján gyártott tejtermékek szállítására jogosult.

5.     Felhívjuk az Ajánlattevők figyelmét, hogy az ajánlatok értékelése XII. 2.) pontjában meghatározott többletpontok kizárólag abban az esetben járnak, ha a - az ajánlattételi felhívás VII. 16.-17.) pontja szerint -becsatolt dokumentumok a nyilatkozattal nem ellentétesek

6.     Az eljárás – ajánlatkérés és ajánlattétel – anyanyelve magyar

7.     Hiánypótlásra Ajánlattevő lehetőséget biztosít

XII. Az ajánlatok értékelése – értékelési szempontok:

Az ajánlatok értékelése a rendelet 11/A. §-ban meghatározottak figyelembe vételével az alábbiak szerint alakul:

1. A Rendelet 11/A. §-ban meghatározott feltételek szerint az ajánlattételi felhívás IV. pontjában meghatározott termékek megajánlott bruttó vételára szerint az alábbi pontokat vesszük figyelembe:

·    „II. gyümölcsdarabos joghurt” esetében a 18. § (1) bekezdés g) pontjában meghatározott bruttó vételárnál magasabb ajánlat esetén 0 pont, a meghatározott bruttó vételár 10%-onkénti csökkenése esetén 1-1 pont, de maximum 5 pont

·       „I/a. teljes/félzsíros tej” esetében a 18. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott bruttó vételárnál magasabb ajánlat esetén 0 pont, a meghatározott bruttó vételár 3%-onkénti csökkenése esetén 2,5-2,5 pont, de maximum 15 pont.

 

2.        Ajánlatkérő előnyben részesíti azon Ajánlattevőket, melyek saját üzemben állítják elő a Rendelet alapján szállítandó termékeket, melyre az alábbi pontokat adjuk:

·       100%-ban saját gyártású termékek szállítása esetén: 3 pont

·       80%-ban saját gyártású termékek szállítása esetén : 1 pont

 

3.          Földrajzi elhelyezkedés Az Ajánlatkérő környezetvédelmi szempontokat is figyelembe véve előnyben részesíti azon Ajánlattevőket, melyek székhelye az Ajánlatkérő székhelyétől a legrövidebb közúton mért távolsága kisebb. E szerint az alábbi pontokat adjuk.

  • 0-100 km közötti távolság esetén adható pont:                    5 pont
  • 100 km feletti-200 km alatti távolság esetén adható pont:   2 pont
  • 200 km-nél nagyobb távolság esetén:                                  0 pont

 

Ha a fentiek szerinti feltételek alapján az egyes ajánlatok között pontegyenlőség alakul ki, akkor a Rendelet 11.A § (3) bekezdésében meghatározott sorrendben rangsorolja az Ajánlattevőket, a Rendelet 11.A § (4) bekezdését is figyelembe véve.

XIII. Egyéb ajánlati, és szerződéskötési határidők és egyéb feltételek

Az Ajánlatkérő döntést hoz:  2025. május 06-ig.

A döntésről az ajánlattevők írásban, e-mailben kapnak értesítést. Egyúttal a rangsorolás alapján nyertes Ajánlattevő részére Ajánlatkérő felajánlja a szerződéskötést - 11.A §. (6.) bekezdés szerint.

A szerződéskötés határideje: 2025. május 14.

Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot az eljárás eredménytelennek nyilvánítására a Rendeletben meghatározottakkal összhangban.

Jelen ajánlatkérés nem minősül kötelezettségvállalásnak.

Az ajánlattételi felhívás közzététele a rendeletben meghatározottak szerint történik!

Jászberény, 2025. április 11.

                                                                                                                                                                                                                                    Zsemberi Zoltán

                                                                                   tankerületi igazgató