A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti eljárások aktuális kérdéseit vette számba az a megyei szintű szakértői konferencia, amelynek a gyulai Vigadó adott otthont szeptember 14-én délután. Az évente három alkalommal – áprilisban, szeptemberben és decemberben – megrendezett szakmai értekezlet az éppen aktuális jogszabály-módosításokról és teendőkről tájékoztatta a tanfelügyeleti és minősítési szakértőket.
A jó iskola igazságos és esélyteremtő, a gyermekek, a fiatalok sikerességét, életpályájának stabil alapköveit, továbbtanulási esélyeik növekedését, a későbbiekben pedig a vágyott, választott szakma, hivatás elérését és megvalósulását, egészséges és boldog felnőttkorát jelenti – mondta köszöntőjében Teleki-Szávai Krisztina, a Gyulai Tankerületi Központ igazgatója. – Az eddig elért eredmények, sikerek nem jelenthetik azt, hogy hátradőlhetünk. Ahhoz, hogy a kitűzött céloknak maradéktalanul meg tudjunk felelni, elengedhetetlen az innováció, a folyamatos megújulásra törekvés, és a köznevelés rendszerében lévő erős szellemi tőke minél hatékonyabb kiaknázása. Éppen ezért az eddigieknél is jobban kell támaszkodnunk egymásra – fogalmazott a tankerületi vezető.
Simon Nóra Edina, az Oktatási Hivatal Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központjának főosztályvezetője megnyitó beszédéből kiderült: a szervezet megyei szinten 209 tanfelügyeleti és minősítési szakértővel dolgozik együtt, illetve van napi kapcsolatban. Mint elmondta, az oktatási központ megyei szerepe igen sokrétű, többek között az idei esztendőben mintegy 90 szakmai programot szerveztek, amelyekről a www.oktatas.hu internetes oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők.
Az Oktatási Hivatal Békéscsabai Pedagógiai Oktatási Központja által megrendezett szakmai értekezleten dr. Szikora Ágnes, az Oktatási Hivatal Tanügyigazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztályának főosztályvezetője tartott előadást.
A több témát érintő beszámolón dr. Szikora Ágnes először a pedagógusminősítésekről szóló tervezett jogszabály-módosításokat tekintette át, majd a szakértők számára a minősítéssel kapcsolatos, aktuális szervezési teendőket vázolta fel. A harmadik, legnagyobb lélegzetvételű blokkban pedig az ősszel induló intézményi tanfelügyeletek elvárásairól, illetve részleteiről nyújtott tájékoztatást hallgatóságának.