A Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában egész tanévet átívelő, projektközpontú műhelyfoglalkozás-sorozatot valósítanak meg nemzeti értékeink bemutatása, a magyar különlegességek és a hungarikumok megismertetése céljából. A megvalósított programelemek között a legkülönfélébb témákkal találkozhatunk.
A Domaszéki Bálint Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola alapítványa – a Nemzeti Tehetség Program és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő támogatásával, az NTP-INNOV-22-0248 pályázat keretében - egy egész tanéven átívelő, projektközpontú műhelyfoglalkozás-sorozatot indított el az intézményben „HUNGARIKUMOK felfedezése Domaszéken és környékén” címmel.
A helyi foglalkozásokat az iskola tanítói, illetve meghívott szakemberek, hagyományőrzők tartják, de egy-egy izgalmas program miatt szívesen mozdulnak ki az iskola falai közül. A projekt megvalósításába bevont tizenhat 3-4. osztályos tanuló szeptember óta ismerkedik a témával, a hungarikumok fogalmával, nemzeti értékeink feltérképezésével. Számos programelem tette érdekessé az eddig eltelt időszakot.
Vettek már részt játékos kincsvadászaton, ahol QR kódokat kerestek a gyerekek. Minden kód egy-egy hungarikumot rejtett. De hallgattak előadást, voltak múzeumban, rajzfilmstúdióban, vendéget fogadtak, és még megannyi érdekesség vár rájuk tanév végéig.
Októberben például a magyar tanya volt a téma. A gyerekek ízelítőt kaptak történeti kialakulásáról, felépítéséről, majd a tanya makettjét csoportmunkában meg is építették.
Még izgalmasabb volt megismerkedni a magyar kutyafajtákkal és jellegzetességeikkel, sőt egy bemutatón a valóságban is találkozhattak a kutyákkal a gyerekek.
A szegedi Móra Ferenc Múzeumban foglalkozáson vettek részt, ahol szó esett a szürkemarháról, az akácmézről, a kamilláról, a fűszerpaprika-őrleményről, a Tisza élővilágáról és a tiszavirágzásról is.
Decemberben az akácmézről, és a méhek szerepéről egy méhész tartott előadást, majd saját kezűleg is készítettek mézeskalácsot a diákok.
A tanév során az iskola kiemelt figyelmet fordított a magyar népmesekincs mélyebb megismerésére, mi több, kirándulást tettek a Kecskeméti Rajzfimstúdióba, ahol a „Magyar népmesék” sorozat készült. Itt megismerkedtek a filmkészítés fázisaival: látták a háttérmunkálatokat, a rajzfigurák megelevenítésének technikáját, a színek, hangok egységbe rendezésének kulisszatitkait. Majd kipróbálták a filmstúdió mellett található játszóteret, a Magyar Népmesék Kertjét.
Február végén az intézmény néptáncoktató művészeti vezetője a magyar néptánc rejtelmeibe vezette be őket. A foglalkozáson a művészeti iskola néptáncot tanuló diákjai együtt játszottak, táncoltak a projektben részt vevő csoport tagjaival.
Nemzeti ünnepünkhöz, a március 15-ei eseménysorozathoz kapcsolódóan az 1848/49-es Szabadságharc Szegedi III. Honvédzászlóalj Hagyományőrző Egyesületének egyik tagja volt a vendégük.
A gyerekek izgalmas előadást hallhattak a honvédek életéről, a csatákról, közelről is megszemlélhették az egyenruhát, a fegyvereket, a díszzászlót, és érdekes történeteket hallgattak a zászlóalj szabadságharcban betöltött szerepéről.
A kis csapat érdeklődve várja a projekt megvalósításának további eseményeit.