A Tisza-parti Általános Iskolában óriási tiszteletnek örvend a sakkjáték, mely a pedagógiai program kiemelt területe. A kiváló eredmények is jelzik, nagyon komolyan veszik a sakkozást. Elkötelezettségüknek köszönhetően az intézmény sakkozó diákjai idén is éremesővel búcsúztathatják a tanévet.
A Tisza-parti Általános Iskola sakkozó kiválóságai az Országos Sakk Diákolimpia városi, megyei és országos versenyek csapat és egyéni megmérettetésein rendre dobogós helyezést érnek el. Versenyekről, nevelési-oktatási célokról, a sportág pedagógiai programba épített oktatásáról, hatásairól Schaller Györgyi igazgató beszélt.
„Legfényesebben csillogó érmeinket a Csongrád-Csanád Vármegyei versenyen az alsós fiúk és a felsős lányok csapata az I. helyezésért, az alsós lányok és a felsős fiúk csapata a II. helyezésért érdemelte ki.
Az Országos Sakk Csapat Diákolimpia szombathelyi döntőjén nagyszámú és rendkívül erős mezőnyben az alsós fiú és a felsős leány csapat III. helyezést ért el.
A Magyar Korcsoportos Egyéni Sakk Bajnokságon 3 tanulónk vett részt, akik arany- és bronzéremmel zárhatták a versenyt. Az U12 leány kategóriában az I. helyezés meghívót jelent a csehországi Korcsoportos Egyéni Sakk Európa Bajnokságra.
És minek köszönhetjük a kiváló eredményeket?
Iskolánk pedagógiai programjának kiemelt területe a sakkoktatás tanórai és tanórán kívüli keretekben. Tanítványaink első és második évfolyamon heti 1 tanórában csoportbontásban tanulják a sakk szabály- és eszközrendszerét. Célunk a sakkjátéknak, mint szellemi sportnak a megszerettetése, a tehetségek azonosítása, a képességek fejlesztése. Tanórán kívüli foglalkozásokon, szakköri keretben a sakkjáték iránt motivált, érdeklődő, tehetséges tanulók elsőtől nyolcadik évfolyamig fejleszthetik tudásukat.
Minden tanév decemberében a Mikulás Kupa Szülő-Gyermek Sakkversenyen a szülők számára is lehetőséget biztosítunk, hogy versenyezzenek tanulóinkkal, összemérhessék sakktudásukat gyermekeikkel, élményeket szerezzenek iskolai rendezvényeinken.
Felmerül mindannyiunkban a kérdés, mit adhat tanítványainknak a 64 fehér-fekete mező és a 32 figura a megmérettetések izgalmán és a sikerek örömteli élményén kívül?
A versenyek mellett a „királyok játéka, a játékok királya” kezdőknek, haladóknak, és a profi szinten játszóknak is sok örömöt ad, fejleszti a gondolkodást, a koncentrációképességet, az emlékezetet, erősíti a problémamegoldást, önfegyelemre nevel, azaz olyan képességeket fejleszt, amelyek minden tantárgy tanulásában segítséget nyújthatnak az eredményességhez.
Azt gondoljuk, hogy az iskolai tanulmányi sikerekhez a sakk, mint a legősibb szellemi sport tanulása is hozzájárul.”