“A debreceni példa” néven ismert tehetséggondozó program részeként kétévente megrendezett diákkonferenciák a tanulók komplex kompetenciafejlesztését valósítják meg belső motivációjuk felkeltésével, a gondolkodásbeli rugalmasság, a kritikai gondolkodás, a kommunikációs és az együttműködési készség fejlesztésével, saját kutatómunkájuk elkészítésén és bemutatásán keresztül.
A 2012. óta megrendezett diákkonferenciákkal – melyeken eddig közel kétezer 5-8. évfolyamos tanuló vett részt – olyan aktív, kutatásalapú tanulásra ösztönző környezet kialakítása valósul meg, amelyben a tanulók saját kérdéseket fogalmaznak meg, kreatív gondolkodást igénylő problémákkal szembesülnek, személyes tapasztalatokat gyűjtenek a tudományos kutatás módszereiről és technikáiról. Ez a tanulási folyamat nemcsak a kognitív képességeiket fejleszti, hanem reflektivitásra is szoktat, a tanulók a saját fejlődésükhöz igazítják a tudásszerzés módszereit. Így a program által fejlesztett képességek olyan metatanulási tapasztalatot nyújtanak, melyek megalapozzák az élethosszig tartó tanulásra való képességet és motivációt.
A meghirdetéskor száz téma közül választhatnak a tanulók, amelyek közt vannak a hagyományok megismerését és bemutatását célzók, olyanok, mint: Debrecen jelképei, magyar értékek, feltalálók, népmeséink jelképrendszerei, ötletes népi hangszerek, de aktuális, a mindennapi életünket meghatározók is: a környezetvédelem, a fenntarthatóság globális kérdései, az egészséges életmód kritériumai, a jövő iskoláját megtervező projektek, benne az inkluzív nevelés sikeres megvalósítását felvázoló elképzelésekkel. Századikként egy szabadon válsztott témát is választhatnak, hogy minél inkább teret kaphasson az egyéni érdeklődés és kreativitás. A választott témák is azt támasztják alá, hogy nagyon széleskörű a tanulók az érdeklődési köre és ismerete is.
A tanulók szabad döntése, hogy egyénileg, párban vagy háromfős csoportban dolgoznak a választott témán. Szintén maguk választhatják meg azt a tanárt, mentort, akinek az együttműködését kérik a közös munkához.
Az idei országos meghirdetésű diákkonferencia döntőjébe kilenc tankerületi központ harmincnégy intézménye kétszázkilencvenkilenc tanulójának száznyolcvanegy pályamunkájából az a harminckilenc 5-8. osztályos diák kerülhetett be előadásával, akik bizonyították az iskolai fordulóban és a középdöntőben alapos témafeldolgozásukat, tudományos kutatásban való jártasságukat, kivételesen eredeti látásmódjukat és meggyőző kommunikációs képességeiket.
Igazi tehetségünnep minden diákkonferencia, amit a sajátos nézőpontot alkalmazó, az átlagostól eltérő, egyedi gondolatokat megfogalmazó, kreatív alkotó diákok teszik azzá. Munkájukat a zsűri arany, ezüst és bronz fokozattal ismerte el.
Galéria: Kossa György, a Gróf Tisza István Debreceni Egyetemért Alapítvány kuratóriumának elnöke köszönti a jelen lévő diákokat, szülőket, pedagógusokat
Galéria: Dr. Papp László, a Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere köszönti a jelen lévő diákokat, szülőket, pedagógusokat
Galéria: Türk László, a Debreceni Tankerületi Központ igazgatója köszönti a jelen lévő diákokat, szülőket, pedagógusokat
Galéria: Varga Gábor 1.osztályos tanuló előadása
Galéria: Erdelics Tamás Imre 6. osztályos tanuló előadása
Galéria: Kiss Zoltán András 7.osztályos tanuló előadása
Galéria (balról jobbra): Aranyi Imre, a Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium igazgatója; Pappné Gyulai Katalin, a Tehetséges Debreceni Fiatalokért Közalapítvány kuratóriumának elnöke, Dr. Törő András, a Debreceni Karitatív Testület elnöke
Galéria (balról jobbra): Dr. Törő András, a Debreceni Karitatív Testület elnöke, Türk László, a Debreceni Tankerületi Központ igazgatója, Prof. Dr. Kun Ferenc, a Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológiai Kar dékánja
Galéria (balról jobbra): Türk László, a Debreceni Tankerületi Központ igazgatója, Varga Gábor 1.osztályos tanuló és felkészítő pedagógusa, Dr. Törő András, a Debreceni Karitatív Testület elnöke
Galéria: "Bronz" fokozattal elismert tanulók csoportképe
Galéria: "Ezüst" fokozattal elismert tanulók csoportképe
Galéria: "Arany" fokozattal elismert tanulók csoportképe