Hazánkban a "Hejőkeresztúri Modellként" ismert programmal ismerkedhettek meg április 12-én a Szolnoki Tankerületi Központ intézményvezetői egy szakmai nap keretében.
Az Amerikai Egyesült Államokbeli Stanford Egyetem kutatásaiból indult Komplex Instrukciós Program (KIP) ma még újdonságnak számít hazánkban és a Szolnoki Tankerületi Központ iskoláiban is. A program lényege, hogy a különböző csoportstátuszú tanulók eltérő képességeikkel, problémamaegoldó stratégiájukkal járulnak hozzá a feladatok sikeres megoldásához. A feladatok megoldása közben a tanulók akaratlanul új ismeretekre tesznek szert és fejlesztik erősségeiket.
A Szolnoki Tankerületi Központ iskolái közül elsőként a Szolnoki Szent-Györgyi Albert Általános Iskolában 2016. márciusában kezdődött a program három évig tartó bevezetése. 2017. április 12-én egy szakmai nap keretében a programot bemutató órák segítségével, a programot folytató pedagógusokkal és diákokkal ismerkedtek a Szolnoki Tankerületi Központ intézményvezetői, szakmai vezetői, oktatásügyi szakemberei.
Szappanos Józsefné intézményvezető szerint:" A "Hejőkeresztúri Modellként" ismert program bevezetés óta eltelt idő tapasztalatai alapján elmondható, hogy amelyik osztályba rendszeresen tartanak "KIP"-es órát, ott megmutatkoznak az eredmények, sokkal jobbak a gyerekek tanulmányi eredményei és jobb az együttműködésük.Minden gyermek szívesen dolgozik és a pedagógusok is nagy élvezettel tartanak ilyen órákat."
Az elért eredmények és a pozitív visszajelzések alapján szeretnénk, ha a fenntartásunk alá tartozó általános iskolák közül minél többen be tudnának kapcsolódni a Komplex Instrukciós Programba.