A Budapest VIII. Kerületi Németh László Általános Iskola 2025. március 26-án – a Belső-Pesti Tankerületi Központ támogatásával - tartotta a Komplex Instrukciós Programot bemutató szakmai napját.
A Budapest VIII. Kerületi Németh László Általános Iskola 2025. március 26-án – a Belső-Pesti Tankerületi Központ támogatásával - tartotta a Komplex Instrukciós Programot bemutató szakmai napját.
Meghívott vendégei voltak a rendezvénynek a Belső-Pesti Tankerületi Központ vezetői, a Józsefvárosi Önkormányzat köznevelési tanácsnoka és tanügyigazgatási ügyintézője, a VIII. kerület általános iskoláinak igazgatói, igazgatóhelyettesei, szakmai munkaközösség vezetői, a Józsefvárosi Szociális Szolgáltató és Gyermekjólét Központ munkatársai, valamint a Tankerületi Központ Antiszegregációs munkacsoportjának igazgatói, igazgatóhelyettesei.
A program részeként a vendégek köszöntését követően Szűcs Attila Zoltán, a Budapest VIII. Kerületi Németh László Általános Iskola igazgatója általános tájékoztatót tartott a Komplex Instrukciós Programról (KIP).
Előadásában elmondta, hogy a KIP egyrészt segíti a tanulásban lemaradt tanulók felzárkóztatását, másrészt lehetőséget biztosít a tehetségek kibontakoztatására a sokféle, eltérő
képességet megmozgató feladatok alkalmazásán keresztül. A csoportmunkán alapuló tanítási módszer egyaránt fontosnak tartja a nevelés-oktatás kognitív, morális és affektív összetevőit. Alapvető célja, hogy minden tanuló tudásszintje emelkedjen és az osztálymunka során része legyen sikerélményekben. A speciális munkaszervezés lehetőséget ad arra, hogy a tanulók elsajátítsák a csoporton belüli együttműködés szabályait, a csoporton belül betöltött szerepükkel járó feladatokat.
A módszert az intézmény több, mint három éve alkalmazza, ezért a tapasztalataik alapján a módszer kiválóan alkalmas a tanulási motiváció javítására, a tantárgyi koncentráció alkalmazására, az általános tanulmányi eredmény javulására, a széleskörű kompetenciafejlesztésre, a tanulói státuszkülönbségek csökkenésére, státuszproblémák kezelésére, valamint a fegyelmezési problémák csökkentésére.
A szakmai nap következő programelemeként Radics Izabella tanító - KIP képző és mentor - által vezetett KIP-es matematika bemutató órát láthattak a vendégek, egy negyedikes osztályban. Az óra utáni megbeszélésen, a pedagógus reflexióját követően lehetőségük volt a résztvevőknek kérdéseiket feltenni a módszerről, a látott tanórával kapcsolatban.
A sikeres bemutató óra egy kötetlen szakmai beszélgetéssel zárult.