Egyre tudatosabban készülnek az iskolák a Pénz7-re.
Fontos ismeretekkel gazdagodhatnak a diákok a pénzügyi tudatosság témakörében.
Immár 11. alkalommal csatlakoztak országszerte az oktatási intézmények a PÉNZ7 pénzügyi és vállalkozói témahéthez. Az idei témák között szerepelt: a befektetések, a kiberbiztonság és a tudatos vállalkozás. A Pénz7 célja az volt, hogy a tanulók betekintést nyerjenek a pénzügyi tudatosság és a gazdálkodás világába, miközben játékos és interaktív módon sajátíthatták el az alapvető pénzügyi ismereteket. Idén a Balassagyarmati Tankerületi Központ fenntartásában működő 13 általános iskolában, egy középiskolában, egy speciális iskolában és egy kollégiumban tartottak különféle programokat a Pénz7 részeként.
Az idei tanévben több általános iskola is hívott banki önkéntest, akik szakértelmükkel gazdagították a gyerekek ismereteit. A Madách Imre Kollégiumban például a Mathias Corvinus Collegium Alapítvány Roma Tehetség Programjának munkatársa, Gáspár Sándor járt, aki hasznos előadást tartott a tehetséges roma fiatalok előtt álló lehetőségekről, pályázati módokról és az elnyerhető ösztöndíjakról. Ezen kívül a tanulók betekintést nyerhettek a vállalkozói menedzsment világába is.
A legtöbb általános iskolában interaktív játékok, társasjátékok segítségével ismertették meg a kisebbeket a pedagógusok a pénzügyi világgal, és több helyen kiemelkedő szerep jutott a kézműveskedésnek: volt ahol saját pénzt vagy bankkártyát terveztek a diákok
Az iskolák többsége nem először csatlakozott a Pénz7 programjához. A pedagógusok nagyon hasznosnak tartják, hogy évről évre kiemelt szerep jut ennek a témakörnek. A Kiss Árpád Általános Iskolában például egy balassagyarmati áruházba látogattak el a 7. és 8. osztályosok, ahol egy gyakorlati oktatáson vettek részt a tudatos vásárlás témájában. A tanulók először tájékoztatást kaptak az adott cég applikációjáról, a pontgyűjtésről, a kuponokról és azok használatáról.
Szintén nagyon színes programkínálattal készültek a Dejtári Mikszáth Kálmán Általános Iskolában is a Pénz7-re. Többek között a felsősök saját bankkártya-terveket készítettek, ahol a kinézeten túl, azok funkcióit és egyedi jellemzőit is kidolgozták. Emellett szituációs játékok során kipróbálhatták, hogyan osztják be a család havi bevételeit és kiadásait, ugyanis egy-egy családtag bőrébe bújva kellett meghozniuk a pénzügyi döntéseket.
A Varsányi Hunyadi Mátyás Általános Iskolában idén több különlegességgel is készültek: minden osztály egy kezdőtőkét kapott OkosTallér formájában, amellyel a hét folyamán gazdálkodhatott. Az OkosTallérok tárolására alkalmas boríték az osztályokban lett kihelyezve. A diákok különböző feladatok teljesítésével további tallérokat szerezhettek, de a hibás döntések és a passzivitás pénzügyi veszteséget eredményezett számukra. A legtöbb OkosTallért gyűjtő osztály közös jutalomban részesült.
A pedagógusok visszajelzéseiből kiderült, hogy a Pénz7 fontos része a tanévnek, mert hasznos tudás megszerzésére irányul minden program, amelyeket ilyenkor szerveznek az intézmények.