Több mint 14 ezer szavazat után hirdettek eredményt a Jó Iskola Gálán.
Június 14-én, szombaton délután ünnepélyes keretek között adták át az Ország Legjobb Iskolája díjat a budapesti Benczúr Hotelben. Az elismerést idén először ítélték oda, amit az Újszászi Vörösmarty Mihály Általános Iskola nyert el, amely a közönségszavazás során a legtöbb voksot kapta a döntőbe került öt intézmény közül.

A díjat az Együttnevelés Szövetség alapította, amely pedagógusokból, szülőkből és oktatási szakemberekből álló, független szakmai közösségként működik. A szövetség célja, hogy láthatóvá tegye azokat az iskolákat, ahol a figyelem, az elfogadás és az együttnevelés a mindennapok gyakorlata. A felhívás idén tavasszal jelent meg, és rövid idő alatt 44 érvényes jelölés érkezett különböző hátterű iskolákra szerte az országból.

A kiválasztási folyamatba az Együttnevelés Szövetség független szakértőket vont be. A jelöléseket értékelő bizottság tagja volt többek között Berényi Eszter, Derdák Tibor, Ercse Krisztina, Németh Szilvia és Radó Péter. A zsűri döntése alapján öt iskola került a rövid listára, ezekről kisfilmek is készültek, majd a  közönségszavazáson végül több, mint 14 ezren kapcsolódtak be, ami jól mutatja a téma iránti társadalmi érdeklődést. A díjat egy gálaműsor keretében a Benczúr Hotelben adták át szombat délután, ahol többek között Caramel is fellépett.

A legtöbb szavazatot az Újszászi Vörösmarty Mihály Általános Iskola kapta, amely a város egyetlen általános iskolájaként meghatározó szerepet tölt be a helyi közösség életében. Az intézményben kiemelt figyelmet fordítanak a pedagógus-diák kapcsolatok minőségére: a tanárok érzékenyen reagálnak a gyerekek lelkiállapotára, és nem ritka, hogy egy-egy beszélgetés erejéig háttérbe szorul akár a tananyag is. Az ideális osztálylétszámok lehetővé teszik az egyéni figyelmet, a tanulók többsége helybéli, így az iskola szorosan kapcsolódik a város társadalmi és kulturális életéhez. A szülők választása gyakran tudatos: olyan iskolát keresnek, ahol gyermekeik valódi kötődéseket alakíthatnak ki, és hosszú távon is biztonságban érezhetik magukat. Az intézmény pedagógiai szemléletének alapja az a meggyőződés, hogy minden gyermek értékes és valamiben tehetséges. Az elfogadás, az egymás iránti tisztelet és a különbségek kezelésének gyakorlata a hétköznapok része. Amennyiben konfliktus vagy nehézség merül fel, a megoldáskeresés közös: pedagógusok és diákok együtt dolgoznak az előre lépésért. A tanórán kívüli programok széles palettája lehetőséget ad a gyerekeknek arra, hogy egyéni érdeklődésük szerint fejlődjenek, miközben az iskola a tanulás mellett élményt és közösséget is nyújt.

Szívből gratulálunk az elismeréshez!