Digitális módszertani fejlesztés a Közép-Pesti Tankerületi Központ intézményeiben
VEKOP-7.3.3-17-2017-00009 - Digitális módszertani fejlesztés a Közép-Pesti Tankerületi Központ intézményeiben
A projekt fő jellemzői:
A támogatási konstrukció: VEKOP-7.3.3 Digitális környezet a köznevelésben
A projekt címe: „Digitális módszertani fejlesztés a Közép-Pesti Tankerületi Központ intézményeiben”
A szerződött támogatás összege: 109 925 172 Ft
A támogatás mértéke: 100%
A projekt azonosító száma: VEKOP-7.3.3-17-2017-00009
Kedvezményezett neve: Közép-Pesti Tankerületi Központ
A projekt megvalósításának kezdete: 2018.09.01.
A projekt megvalósításának tervezett befejezése: 2021.08.31.
A digitális leszakadás megállításában, illetve az esélyteremtéshez való hozzájárulás érdekében elengedhetetlen az informatikai oktatás modern eszközrendszerének és az alkalmazásoknak a használatorientált megjelenése. Erre építve meg kell teremteni a digitális pedagógia módszereinek széleskörű alkalmazásának lehetőségét a köznevelésben, annak érdekében, hogy a digitális technológia használatával a digitális kompetenciák természetszerű fejlesztésén túlmenően egyéb, alapkészségek fejlesztésének lehetősége is megteremtődjön.
A projektünk célja, hogy olyan, a digitális pedagógiai módszertani csomagokra épülő pilot programokat valósítsunk meg, amelyek elterjeszthetőek a teljes köznevelési rendszerben a pedagógusok digitális felkészültségének, módszertani kultúrájának növelése, a mindennapi pedagógiai munka során az IKT használat erősítése és elsősorban a digitális és egyéb kulcskompetenciák hatékonyabb fejlesztése érdekében. A fentiek magukba foglalják az internetbiztonsággal, a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ismereteket. Cél továbbá, mindezek eszközfeltételeinek a megteremtése. Ezeket a következő tevékenységek keretében kívánjuk elérni:
A résztvevők a módszertani csomagokat alkalmassá teszik a multiplikációra, és a produktumokat feltöltik a Nemzeti Köznevelési Portálra. Célcsoportunk általános és középiskolai pedagógusok. A projekt során többször mérés-értékelési tevékenység keretében értéklejük az addig elvégzett munkánkat
matematikai kompetencia fejlesztésének támogatása,
a szövegértés fejlesztésének támogatása,
a természettudományos megismerés támogatása,
a problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének támogatása,
a kreativitás fejlesztése
A programot olyan komplex és jelenségalapú megközelítéssel kívánjuk megvalósítani, ami erősíti a tantárgyi integrációt az iskolán belüli és iskolák közötti szakmai hálózatok kiépülését és működtetését. Ennek módja, az egyes problémák sokoldalú megközelítése, és a tantárgyak kapcsolódási pontjainak létrehozása az IKT eszközhasználat és kiválasztott tartalmak segítségével. A bevont intézmények meghatározták Digitális Fejlesztési Terveikben mindazokat a pedagógiai, szakmai célokat, amiket el kívánnak érni. Az intézmények választása is bizonyíték arra, hogy intézmények és a választható módszerek milyen sokszínű lehetőségeket kínálnak. A fentiek alkalmasak arra, hogy beláthatóvá tegyék, miképpen hasznosíthatóak azok az ismeretek, amelyeket a különböző digitális pedagógiai módszerek segítségével sajátítanak el a tanulók. A pedagógusok az implementációra képzések keretében felkészülnek, a képzések sokrétűek, de szorosan kapcsolódnak a módszertan bevezetéséhez vagy az IKT eszközök használatának módszertanához. Felkészülnek továbbá arra, hogy a műszaki, szakmai elvárásoknak megfelelő tartalmakat tudjanak létrehozni, azokat megosztani, bemutatni egymásnak. A résztvevők a műhelymunkán megismerkednek az internet veszélyforrásaival, a védekezés lehetőségeivel, a biztonságos internetezés szabályaival is, valamint az internetes zaklatás kezelésével kapcsolatban kapnak ismereteket és módszereket.
A projektbe bevont köznevelési intézmények:
Budapest XIII. Kerületi Csata utcai Általános Iskola
Budapesti XIV. Kerületi Szent István Gimnázium
Budapest XIV. Kerületi Széchenyi István Általános Iskola
Mozgásjavító Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Központ és Kollégium
Képzésben, átképzésben résztvevő pedagógusok száma: 40 fő
Támogatott programban részt vevő tanulók száma: 400 fő