TOP_PLUSZ-3.3.3-23-TL1-2024-00003 - Faddi Gárdonyi Géza Általános Iskola fejlesztése

Publikálva: 2024. december 18.

A tervezett fejlesztés célja a Faddi Gárdonyi Géza Általános Iskola épületének felújítása, korszerűsítése, műszaki színvonalának emelése és energiahatékonysági fejlesztése.





Projekt címe: A Faddi Gárdonyi Géza Általános Iskola infrastrukturális fejlesztése

Pályázati azonosító: TOP_PLUSZ-3.3.3-23-TL1-2024-00005

Kedvezményezett neve: Szekszárdi Tankerületi Központ

Konzorciumi partner neve: Tolna Vármegyei Önkormányzati Hivatal

Leszerződött támogatás összege: 163.500.282 Ft

Támogatás mértéke: 100%

Projekt helyszíne: 7133 Fadd, Mátyás király utca 4.

A projekt tervezett befejezési dátuma: 2028.02.29.

 

A Szekszárdi Tankerületi Központ pályázata a Széchenyi Terv Plusz program keretében 163.500.282 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert. A projekt forrását az Európai Regionális Fejlesztési Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja. A projekt Támogatási Szerződése 2024.11.26-án lépett hatályba, jelenleg a projekt műszaki-szakmai előkészítése zajlik.

A tervezett fejlesztés célja a Faddi Gárdonyi Géza Általános Iskola épületének felújítása, korszerűsítése, műszaki színvonalának emelése és energiahatékonysági fejlesztése. Faddon egy alapfokú oktatási intézmény működik, mely egy székhellyel és egy telephellyel rendelkezik. Az iskola felvételi körzete Fadd közigazgatási területe. A projekt megvalósítási helyszíne az intézmény Mátyás király 4. szám alatti telephelyének épülete. A telephelyen jelenleg felső tagozat működik, az évfolyamok létszámától függően párhuzamos osztályokkal. A nappali rendszerű oktatásban felvehető maximális tanulói létszám 203 fő. Az intézmény fenntartója a Szekszárdi Tankerületi Központ, az ingatlan tulajdonosa Fadd Nagyközség Önkormányzata.

A fejlesztendő épületet 1927-ben Klebelsberg Kunó építtette. Ugyan az épület fejlesztése korábbi pályázatok keretében megkezdődött, de továbbra is sok műszaki hiányossággal küzd: energetikailag korszerűtlen és akadálymentesi szempontból sem felel meg teljes mértékben az elvárásoknak.

A jelenlegi beruházás keretében homlokzati hőszigetelés, vízszigetelés, külső nyílászáró csere (árnyékolás kiépítésével), fűtéskorszerűsítés történik. Napelemes rendszer létesítése valósul meg az energetikai megfelelés érdekében. Felújításra kerülnek a tantermek, belső terek: festés, burkolatfelújítás történik, a belső nyílászárók cserére kerülnek. Az elavult bútorzattal rendelkező termek, közösségi terek új berendezést kapnak, a digitális kompetenciák fejlesztése érdekében interaktív asztalok kerülnek beszerzésre. Akadálymentes mosdó kerül kiépítésre, mivel a jelenlegi akadálymentesítés csak részben felel meg a hatályos előírásoknak. Kialakításra kerül a sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek, tanulók fejlesztését szolgáló helyiség, mely új, a fejlesztést hatékonyan szolgáló eszközparkkal kerül berendezésre, felszerelésre.

A pályázat célja a valós, helyi igényekre alapozott infrastrukturális fejlesztés, mely hozzájárul a területi különbségek kiegyenlítéséhez azáltal, hogy infrastrukturálisan a XXI. század követelményeinek megfelelő színvonalú épület jön létre, korszerűen felszerelt tantermekkel, mely valós alternatívát jelenthet a szülőknek a városi, ill. környékbeli iskolák mellett. A sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek, tanulók fejlesztését szolgáló helyiség kialakítása, eszközökkel való felszerelése hozzájárul a hátránykompenzáció biztosításához. A fejlettebb infrastruktúra hozzájárulhat a pedagógusok megtartásához, ill. fiatalabb pedagógusok bevonzásához. A szakos ellátottság növelése pedig a hátránykompenzáció biztosításával együtt fokozza az intézmény által nyújtott szolgáltatások minőségének színvonalát és az eredményességét, mely a köznevelési infrastruktúra fejlesztésének fő célja.

A nemzeti fejlesztéspolitikai célok közül a projekt a minőségi oktatási környezet és a hatékony nevelés feltételeinek megteremtése, ill. az azokhoz való egyenlő hozzáférés biztosítása által hozzájárul az oktatás minőségének javulásához és a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentéséhez.

Az európai kohéziós politika szakpolitikai célkitűzései közül a fejlesztés elsősorban a szociálisabb, befogadóbb Európa létrehozását segíti elő a köznevelést támogató beavatkozás révén, azonban a projekt részét képező energetikai fejlesztés támogatja a zöldebb, környezetbarátabb Európa megvalósítását is. 

A projekt konzorciumban valósul meg. A Szekszárdi Tankerületi Központ, mint konzorciumvezető feladata a projektelőkészítés (Megalapozó Dokumentum elkészítése, műszaki dokumentumok elkészíttetése, közbeszerzési eljárás lefolytatásának biztosítása), az építési beruházás, valamint az eszközbeszerzés megvalósítása, a kötelező tájékoztatási és nyilvánosság biztosítási feladatok ellátása, továbbá a megvalósításhoz szükséges műszaki-szakmai szakértők bevonása a projektbe. Az átfogó projekt menedzsmenti feladatok ellátásáért a Tolna Vármegyei Önkormányzati Hivatal lesz felelős.

Az épület beruházás előtti fotója:

Menü

Navigáció