A tervezett fejlesztés célja a Dunaszentgyörgyi Csapó Vilmos Általános Iskola épületének felújítása, korszerűsítése, műszaki színvonalának emelése és energiahatékonysági fejlesztése.
Projekt címe: A Dunaszentgyörgyi Csapó Vilmos Általános Iskola infrastrukturális fejlesztése
Pályázati azonosító: TOP_PLUSZ-3.3.3-23-TL1-2024-00004
Kedvezményezett neve: Szekszárdi Tankerületi Központ
Konzorciumi partner neve: Tolna Vármegyei Önkormányzati Hivatal
Leszerződött támogatás összege: 289.989.635 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Projekt helyszíne: 7135 Dunaszentgyörgy, Várdomb u. 26.
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2028.02.29.
A Szekszárdi Tankerületi Központ pályázata a Széchenyi Terv Plusz program keretében 289.989.635 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert. A projekt forrását az Európai Regionális Fejlesztési Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban biztosítja. A projekt Támogatási Szerződése 2024.11.26-án lépett hatályba, jelenleg a projekt műszaki-szakmai előkészítése zajlik.
A tervezett fejlesztés célja a Dunaszentgyörgyi Csapó Vilmos Általános Iskola épületének felújítása, korszerűsítése, műszaki színvonalának emelése és energiahatékonysági fejlesztése. Dunaszentgyörgyön jelenleg egy feladatellátási helyen, a Csapó Vilmos Általános Iskolában (Dunaszentgyörgy, Várdomb utca 26. szám alatti iskolaépületben) folyik általános iskolai nevelés-oktatás. A 240 férőhellyel rendelkező iskola körzetes iskola, felvételi körzete Dunaszentgyörgy közigazgatási területe. Az iskola 8 évfolyamos, évfolyamonként 1 osztállyal. Az intézmény fenntartója a Szekszárdi Tankerületi Központ, az ingatlan tulajdonosa Dunaszentgyörgy Község Önkormányzata. Az épület műszaki állapota a 2000-es években végrehajtott felújításoknak köszönhetően elfogadható, azonban megoldandó problémát jelent, hogy az épületben nem állnak rendelkezésre megfelelő számban csoporttermek, akadálymentes mosdó, valamint fejlesztésre szolgáló terem. Az épület meglévő szerkezete, helyiségeinek kiosztása miatt azonban ezen hiányosságok megszüntetése csak a meglévő funkciók átrendezésével, a tetőtér beépítésével oldható meg.
A projekt kivitelezésével, a fennálló hiányosságok felszámolása érdekében, megtörténik a tetőtérbeépítés, melynek keretében nyílászárók (belső ajtók, tetőablakok) beépítése, szigetelés, belső burkolás, festés, falazás, vakolás történik, vizesblokk kerül kialakításra, új lépcsőszerkezet készül. Kiépítésre kerül a fűtési rendszer, a hűtést split klímák fogják biztosítani. A tetőtér beépítésével nyert új tantermekbe, közösségi térbe új bútorzat, a digitális kompetenciák fejlesztése érdekében interaktív asztalok kerülnek beszerzésre. A földszinten kialakításra kerül a sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek, tanulók fejlesztését szolgáló helyiség, továbbá akadálymentes mosdó. A fejlesztőterem új, a fejlesztést hatékonyan szolgáló eszközparkkal kerül berendezésre, felszerelésre. Az energetikai korszerűsítés részeként, a megnövekvő energiaigény fedezésére, napelemes rendszer létesítése valósul meg.
A pályázat célja a valós, helyi igényekre alapozott infrastrukturális fejlesztés, mely hozzájárul a területi különbségek kiegyenlítéséhez azáltal, hogy infrastrukturálisan a XXI. század követelményeinek megfelelő színvonalú épület jön létre, korszerűen felszerelt tantermekkel, mely valós alternatívát jelenthet a szülőknek a városi, ill. környékbeli iskolák mellett. A sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek, tanulók fejlesztését szolgáló helyiség kialakítása, eszközökkel való felszerelése hozzájárul a hátránykompenzáció biztosításához. A fejlettebb infrastruktúra hozzájárulhat a pedagógusok megtartásához, ill. fiatalabb pedagógusok bevonzásához. A szakos ellátottság növelése pedig a hátránykompenzáció biztosításával együtt fokozza az intézmény által nyújtott szolgáltatások minőségének színvonalát és az eredményességét, mely a köznevelési infrastruktúra fejlesztésének fő célja.
A nemzeti fejlesztéspolitikai célok közül a projekt a minőségi oktatási környezet és a hatékony nevelés feltételeinek megteremtése, ill. az azokhoz való egyenlő hozzáférés biztosítása által hozzájárul az oktatás minőségének javulásához és a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentéséhez.
Az európai kohéziós politika szakpolitikai célkitűzései közül a fejlesztés elsősorban a szociálisabb, befogadóbb Európa létrehozását segíti elő a köznevelést támogató beavatkozás révén, azonban a projekt részét képező energetikai fejlesztés támogatja a zöldebb, környezetbarátabb Európa megvalósítását is.
A projekt konzorciumban valósul meg. A Szekszárdi Tankerületi Központ, mint konzorciumvezető feladata a projektelőkészítés (Megalapozó Dokumentum elkészítése, műszaki dokumentumok elkészíttetése, közbeszerzési eljárás lefolytatásának biztosítása), az építési beruházás, valamint az eszközbeszerzés megvalósítása, a kötelező tájékoztatási és nyilvánosság biztosítási feladatok ellátása, továbbá a megvalósításhoz szükséges műszaki-szakmai szakértők bevonása a projektbe. Az átfogó projekt menedzsmenti feladatok ellátásáért a Tolna Vármegyei Önkormányzati Hivatal lesz felelős.
Az épület beruházás előtti fotója: