„CSODASZARVAS ISKOLAI KÖZÖSSÉGI PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSA A SIÓFOKI TANKERÜLETI KÖZPONT ISKOLÁIBAN”
EFOP-3.3.5-19-2020-00037
„CSODASZARVAS ISKOLAI KÖZÖSSÉGI PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSA A SIÓFOKI TANKERÜLETI KÖZPONT ISKOLÁIBAN”
Kedvezményezett: Siófoki Tankerületi Központ
Projekt címe: „CSODASZARVAS ISKOLAI KÖZÖSSÉGI PROGRAM MEGVALÓSÍTÁSA A SIÓFOKI TANKERÜLETI KÖZPONT ISKOLÁIBAN”
Projekt azonosító száma: EFOP-3.3.5-19-2020-00037
A támogatás összege: 84 243 220 Ft
Támogatás intenzitása: 100 %
Projekt megvalósítás ideje: 2021.04.01.-2021.09.30.
Megvalósítási helyszínek, bevont intézmények
Andocsi Szent Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (Andocs, Szent Ferenc tér 8.)
Boglári Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
(Balatonboglár, Árpád utca 5.)
Balatonszentgyörgyi Dobó István Általános Iskola
(Balatonszentgyörgy, Csillagvár utca 9.)
Balatonvilágosi Mészöly Géza Általános Iskola
(Balatonvilágos, József Attila utca 137/A.)
Buzsáki Általános Iskola
(Buzsák, Fő tér 2.)
Fodor András Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
(Lengyeltóti, Csokonai Vitéz Mihály utca 15.)
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola Mikszáth Kálmán Utcai Általános Iskolája (Marcali, Mikszáth Kálmán utca 10.)
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola (Marcali, Széchenyi István utca 60.)
Ladi János Általános Iskola
(Mesztegnyő, Kossuth Lajos utca 33.)
Siófoki Széchenyi István Általános Iskola
(Siófok, Kele utca 33.)
Siófoki Vak Bottyán János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (Siófok, Március 15. park 2.)
Festetics Pál Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Somogyfajszi Tagintézménye (Somogyfajsz, Kastélykert 2.)
Somogy Megyei Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (Somogyvár, Kaposvári utca 4.)
Szent László Király Általános Iskola
(Somogyvár, Kossuth Lajos utca 32.)
Törökkoppányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola (Törökkoppány, Petőfi Sándor utca 1.)
Projekt tartalmának bemutatása
Pályázati programunk célja a konstruktív és értékközpontú nevelés, az egész életen át tartó tanulás iskolai megalapozása, az alapkészségek és kulcskompetenciák fejlesztése, a köznevelés hátránykompenzációs szerepének erősítése és az Európai Unió ifjúságpolitikai, fejlesztési területével összhangban az iskolai lemorzsolódás csökkentése.
Cél a köznevelés minőségi fejlesztése nem-formális és informális tanulási módszerek megvalósításán keresztül, hangsúlyt fektetve az élményalapú tanulás módszertani megalapozására, a tanulás közösségi élménnyé formálására.
Tankerületi Központunkhoz tartozó oktatási intézményekből 15 általános iskolát választottunk ki, ahonnan 781 diákot vonunk be a program megvalósítása során. A bevont 781 főből terveink szerint 181 fő hátrányos, illetve halmozottan hátrányos helyzetű.
A tervezés során figyelembe vettük, hogy egyenlő esélyű hozzáférést biztosítsunk a HH és HHH-s gyermekeknek. A tervezett programokba bevonásra kerülnek SNI-s és BTM-es tanulók is.
Lehetőséget adunk, illetve számítunk is a megvalósítás során a közösségi szolgálatot teljesítő középiskolásokra is a programok megvalósítása során. Összesen 12 fő bevonását tervezzük.
A megvalósítás során az alábbi témamodulok köré szerveződnek a közösségi programok:
Közlekedés, KRESZ, sport, egészségre nevelés
Nomád, kaland
Napközis jellegű programjainkat helyben, a fejlesztésbe bevont iskolában szervezzük meg, míg bentlakásos programok helyszínéül minősített szálláshelyet választunk.
Projektünk hozzájárul a végzettség nélküli iskolaelhagyás és lemorzsolódás csökkentéséhez, valamint az iskolai eredményesség javulásához.