EFOP-3.2.3-17-2017-00060

Zalaegerszegi Tankerületi Központ Intézményeinek digitális megújulása projekt

EFOP-3.2.3-17-2017-00060

Zalaegerszegi Tankerületi Központ Intézményeinek digitális megújulása projekt

Projekt összeg: 109 500 000 Ft
Támogatási intenzitás: 100%
Megvalósítási időszak: 2018.01.02 - 2021.03.31

A Zalaegerszegi Tankerületi Központ a Emberi Erőforrások Minisztériuma EU Fejlesztések Végrehajtásáért Felelős Helyettes Államtitkárság, által a Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: EFOP) keretén belül Pályaorientáció, kiemelten az Digitális környezet a köznevelésben tárgyú felhívásra benyújtott EFOP-3.2.3-17-2017-00060 kódszámú pályázattal 109 500 000 Ft 100%-os támogatásban részesült Zalaegerszegi Tankerületi Központ Intézményeinek digitális megújulása projekt címmel.

A pályázó szervezet a Zalaegerszegi Tankerületi Központ költségvetési szerv, mely 2016. november 30-án jött létre az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervekről, valamint a Klebersberg Központról szóló 134/2016 (VI.10) korm. rendelet alapján. A digitális leszakadás megállításában, illetve az esélyteremtéshez való hozzájárulás érdekében elengedhetetlen az informatikai oktatás modern eszközrendszerének és az alkalmazásoknak használatorientált megjelenése. Erre építve meg kell teremteni a digitális pedagógia módszereinek széleskörű alkalmazásának lehetőségét a köznevelésben, annak érdekében, hogy a digitális technológia használatával a digitális kompetenciák természetszerű fejlesztésén túlmenően egyéb, alapkészségek fejlesztésének lehetősége is megteremtődjön. A célcsoport a Zalaegerszegi Tankerületi Központ intézményei, egy gimnázium és 3 általános iskola és azok diákjai, tanárai: Petőfi Sándor és Dózsa György Magyar – Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Zalaegerszeg ;Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium; Zalaegerszegi Ady Endre Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola; Fazekas József Általános Iskola Sümegcsehi. A digitális technológia általánosan csak az informatika oktatásban kapott helyet. Az informatika órán kívül szemléltetésre, a tanulók elektronikus mérés-értékelésére, a tanulók önálló és csoportos munkavégzésének támogatására, a digitális és egyéb kompetenciák célzott fejlesztésére az IKT eszközöket csak szigetszerűen, egy-egy innovatív pedagógushoz, vagy kisebb pedagógusok közösséghez kapcsolódóan veszik igénybe, amely jelentős különbségeket eredményez és jelez egyszerre az iskolák nevelési-oktatási gyakorlatában és a tanulók tanulási eredményeiben.

A tanulást-tanítást támogató digitális kompetenciák fejlesztését támogató eszközöknek és módszereknek széles körben történő megismertetése és alkalmazása érdekében iskolánként 3 területet támogató digitális pedagógiai eszköz és/vagy módszer adaptálása, implementálása és tanítási-tanulási gyakorlatba történő beépítése valósul meg.

A fenti célokhoz illeszkedően olyan módszertani csomagot állítottunk össze az alábbiak szerint:
A támogatott intézmények bevont pedagógusainak akkreditált pedagógus továbbképzésen történő részvétele 45 fő részére. A digitális pedagógiai módszertani fejlesztéshez összeállított vagy választott csomag(ok) használatára való felkészülés és tanórákon történő alkalmazás kipróbálása. Az összeállított vagy választott csomaghoz kapcsolódó intézményi digitális tartalom fejlesztése (digitális óravázlatok, tanítást-tanulást támogató tartalmak, digitális projekt leírások stb.), illetve a tartalom megosztása a Nemzeti Köznevelési Portál (a továbbiakban: NKP) felületén.

Az implementációt támogató események, workshop-ok szervezése, online tanári közösségek kialakítása, legalább a programba bevont intézmények közötti tapasztalatcsere megvalósítása. Az internetbiztonságot és fogyasztóvédelmi jogérvényesítést elősegítő programok szervezése. A bevont intézmények vezetőire, pedagógusaira, tanulóira és szülői közösségére szabott szemléletformáló kampány tervezése és megvalósítása a digitális pedagógia bevezetéséről. Az alkalmazott digitális pedagógiai módszertani csomagok intézményi bevezetésének előrehaladását nyomon követő önértékelés, a digitális pedagógiai gyakorlat pedagógiai folyamatokba történő beépülésének vizsgálata, javaslatok megfogalmazása az intézményi digitális fejlesztési terv számára. Szakmai beszámoló készítése a fejlesztési terv megvalósulásáról a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ számára. IKT eszközök, berendezések beszerzése. A digitális pedagógiához kapcsolódó, valamint a tanulók nevelését-oktatását támogató digitális eszközök, taneszközök beszerzése. Tantermek, szaktantermek, laborok, egyéb helyiségek felszerelése, alkalmassá tétele a projekt megvalósítására. Támogató szolgáltatások biztosítása a pedagógusok számára.


További információ:
Kajári Attila tankerületi Igazgató
8900 Zalaegerszeg, Biró Márton u 38.

Menü

Navigáció