AJÁNLATTÉTELI FELHÍVÁS
közbeszerzési eljárás megindítására
AJÁNLATTÉTELI FELHÍVÁS
közbeszerzési eljárás megindítására
Tisztelt Ajánlattevő!
A Balatonfüredi Tankerületi Központ ez úton kéri fel ajánlattételre az Ön által képviselt céget,
mint ajánlattevőt (a továbbiakban: ajánlattevő) a jelen ajánlattételi felhívásban nevezett feladat
elvégzésére a felhívásban írtak szerint, és az abban foglalt feltételek figyelembevételével.
1./ AJÁNLATKÉRŐ NEVE ÉS CÍME, KAPCSOLATTARTÁSI PONTOK
Név: Balatonfüredi Tankerületi Központ
Székhely: 8230 Balatonfüred, Ady Endre u. 12.
Kapcsolattartási pontok
Címzett: Lamperth Tamás
Telefonszám: 06-87/795-203
E-mail: ZdoopwNqjrnCxbVQz9Y2ODklAl0dGFtYXMubGFtcGVydGhAa2suZ292Lmh1
Címzett: Balogh Balázs
Telefonszám: 06-20/246-7372
E-mail: lfkSDarOGQFjmlxhG3TDrYmFsb2doYkBhZGl0dXMuaHU=
Az eljárással kapcsolatban további információk az alábbi kapcsolattartási ponton szerezhetők:
Név: StandarP Közbeszerzési Tanácsadó Kft.
Címzett: dr. Víg Levente - felelős akkreditált közbeszerzési tanácsadó
Postai cím: 1025 Budapest, Józsefhegyi u. 28-30., G. ép. I/1.
Telefonszám: +36 30/633-3643
E-mail cím: PuijusPiIR33hYdmlnLmxldmVudGVAc3RhbmRhcnAuaHU=
2./ ELJÁRÁS FAJTÁJA
Ajánlatkérő a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.)
Harmadik része szerint, a Kbt. 115. § (1) bekezdés alapján hirdetmény közzététele nélküli
eljárást folytat le, melynek értelmében legalább öt ajánlattevőnek köteles egyidejűleg,
közvetlenül írásbeli ajánlattételi felhívást küldeni.
3./ A DOKUMENTÁCIÓ RENDELKEZÉSRE BOCSÁTÁSÁNAK MÓDJA
Ajánlatkérő külön felhívást kiegészítő közbeszerzési dokumentumot készít, amit az
ajánlattételi felhívás megküldésével egyidejűleg, ingyenesen bocsát az ajánlattevők
rendelkezésére. A közbeszerzési dokumentum teljes terjedelemben az alábbi linken érhető el:
https://drive.google.com/drive/folders/1m05fRaqfe9QQF1p2eKPSKuJOYzZEK5Pm?usp
=sharing
4./ A KÖZBESZERZÉS TÁRGYA, MENNYISÉGE
4.1./ Tárgya:
2
1. számú rész: Az EFOP-4.1.3-17-2017-00441 azonosítószámú, „Gógánfai Fekete István
Általános Iskola Dabronci Telephelye nevelési-oktatási infrastrukturális környezetének
fejlesztése” elnevezésű projekt keretében kivitelezési feladatok elvégzése a teljesítési
határdőre prognosztizált egyösszegű átalányáron.
2. számú rész: EFOP-4.1.3-17-2017-00442 azonosítószámú „A Badacsonytomaji Tatay
Sándor Általános Iskola nevelési-oktatási infrastrukturális környezetének fejlesztése”
elnevezésű projekt keretében kivitelezési feladatok elvégzése a teljesítési határdőre
prognosztizált egyösszegű átalányáron.
3. számú rész: EFOP-4.1.3-17-2017-00439 azonosítószámú „A Csabrendeki Általános
Iskola nevelési-oktatási infrastrukturális környezetének fejlesztése” elnevezésű projekt
keretében kivitelezési feladatok elvégzése a teljesítési határdőre prognosztizált egyösszegű
átalányáron.
4. számú rész: EFOP-4.1.3-17-2017-00467 azonosítószámú, A Balatonfüredi Radnóti
Miklós Általános Iskola nevelési-oktatási infrastrukturális környezetének fejlesztése”
elnevezésű projekt keretében kivitelezési feladatok elvégzése a teljesítési határdőre
prognosztizált egyösszegű átalányáron.
5. számú rész: EFOP-4.1.3-17-2017-00440 azonosítószámú „A Ramassetter Vince
Testnevelési Általános Iskola nevelési-oktatási infrastrukturális környezetének fejlesztése”
elnevezésű projekt keretében kivitelezési feladatok elvégzése a teljesítési határdőre
prognosztizált egyösszegű átalányáron.
4.2./ Mennyisége:
Főbb mennyiségi adatok:
1. számú rész: Az EFOP-4.1.3-17-2017-00441 azonosítószámú, „Gógánfai Fekete István
Általános Iskola Dabronci Telephelye nevelési-oktatási infrastrukturális környezetének
fejlesztése” elnevezésű projekt keretében szabadtéri biztonságos körülkerített sportpálya
építése, burkolattal, kapuszerkezettel, hálóval, a területen különféle szabadtéri edzőgépek
létesítése.
Ssz. Megnevezés Mennyiség Részletezés
21 Irtás, föld- és sziklamunka 45 +10 m3 termőföld leszedés, feltöltés,
tömörítés
300 m2 talajerősítés geotextíliával
92 Szabadidő és
sportlétesítmények
5 db Szabadtéri fitnesz elemek kihelyezése
110 m Sportpálya gumiszegély kialakítás
16 db Kerti fémépítmények,
sportkiegészítő elemek elhelyezése
1 db Komplett sportpálya kialakítás
2. számú rész: EFOP-4.1.3-17-2017-00442 azonosítószámú „A Badacsonytomaji Tatay
Sándor Általános Iskola nevelési-oktatási infrastrukturális környezetének fejlesztése”
elnevezésű projekt keretében aula klimatizálása, informatikai és nyelvi labor megosztása
hang gátló válaszfallal, szaktantermek, valamint nevelőtestületi szoba és iskolatitkári szoba
repedezett, baleset veszélyes burkolatának cseréje, azok festése, természettudományi
terem repedezett, baleset veszélyes burkolatának cseréje, azok festése, világítás
korszerűsítése, 1-1 kültéri nyitott terem kialakítása, burkolása, tetőszerkezet építése,
3
kültéri játszóudvar, kosárlabda pálya töredezett aszfaltburkolatának felújítása rugalmas
burkolattal, pálya körüli terület újraaszfaltozása, épület körüli járda töredezett
burkolatának javítása, burkolása.
Ssz. Megnevezés Mennyiség Részletezés
21 Irtás, föld- és sziklamunka 17,2 m3 3 db 6 m3-es konténer elszállítása
33 Falazás és egyéb kőműves
munkák
2,1 m2
34 Fém- és könnyű
épületszerkezetek szerelése
50 m2
39 Szárazépítés 31 m2
42 Aljzatkészítés, hideg- és
melegburkolatok készítése
345 m2 PVC burkolat bontás, aljzatolás,
kiegyenlítés, aljzat fektetés
215 m PVC falszegély bontás és új
kialakítás
49,2 m2 padlóburkolat kialakítás
34 m lépcsőburkolat készítés
15 db sarokélvédők elhelyezése
44 Asztalosszerkezetek elhelyezése 2db + 2
készlet
46 Üvegezés 50 m2
47 Felületképzés + festés 785 m2
62 Kőburkolat készítése + szegélykő 50 m2 + 29
m
63 Bitumenes alap és
makadámburkolat készítése
10,85 m3
150 m2 Aszfaltburkolat felső felületének
lemaratása
71 Elektromosenergia-ellátás,
villanyszerelés
12 db Lámpatestek 2db fénycsővel
1 db Ellenőrző próbák, földelés és
érintésvédelem (mérés)
81 Épületgépészeti csővezeték
szerelése
32,4 m
84 Légkondicionáló berendezések 4 db
92 Szabadidő és sportlétesítmények 510 m2
3. számú rész: EFOP-4.1.3-17-2017-00439 azonosítószámú „A Csabrendeki Általános
Iskola nevelési-oktatási infrastrukturális környezetének fejlesztése” elnevezésű projekt
keretében folyosó padlóburkolat cseréje, akadálymentesítése, belső nyílászárók cseréje,
fafödém burkolása gipszkarton álmennyezettel, PVC padló cseréje, tantermek, folyosók
festése, mosdók felújítása, akadálymentesítése, tornaterem padló csiszolása, lakkozása,
vonalazása.
Ssz. Megnevezés Mennyiség Részletezés
4
21 Irtás, föld- és sziklamunka 71,5 m3
12 db Építési törmelék elszállítása (6 m3
konténer)
31 Helyszíni beton és vasbeton
munkák
942 m2
33 Falazás és egyéb kőműves
munkák
18 m Horonyvésés
1 db Fészekvésés
35 Ácsmunka 200 m
36 Vakolás és rabicolás 18 m Vakolat pótlása 10 cm szélességig
39 Szárazépítés 562 m2
42 Aljzatkészítés, hideg- és
melegburkolatok készítése
540 m2 Fa parketta burkolat felújítás
471 m2 PVC burkolat kialakítása bontással
együtt
185 m PVC lábazat kialakítás
294 m2 Padlóburkolat kialakítás
52 m2 Fa, pillér és oszlopburkolat
kialakítása
44 Asztalosszerkezetek elhelyezése 75 m2 Lambéria kialakítás
16 db Fa beltéri nyílászárók cseréje,
elhelyezése bontással együtt
2 m2 WC elő és oldalfal elhelyezése
47 Felületképzés 540 m2 Belső fafelületek előkészítése,
lakkozása
22,5 m2 Belső fafelületek fedőmázolása
150 m2 Belső fafelületek lazúrozása
1170 m2 Belső felületek festésének
előkészítése és festése
71 Elektromosenergia-ellátás,
villanyszerelés
4 db Villamos készülékek elhelyezése
3 db Villamossági szerelvények
elhelyezése
18 m Védőcső elhelyezés
42 m Szigetelt vezeték elhelyezése
1 db Ellenőrző próbák, földelés és
érintésvédelem (mérés)
81 Épületgépészeti csővezeték
szerelése
134 m Csővezeték bontása
92 m Ivóvíz vezeték szerelés
68 db Ivóvíz vezeték szerelés, idomok
elhelyezése
44 m Lefolyó vezeték szerelés
18 db Lefolyó vezeték szerelés, idomok
elhelyezése
5
82 Épületgépészeti szerelvények és
berendezések szerelése
69 db Vízellátási berendezések leszerelése
181 db Vízellátási berendezések felszerelése
(mozgássérült WC elhelyezés is)
4. számú rész: EFOP-4.1.3-17-2017-00467 azonosítószámú, A Balatonfüredi Radnóti
Miklós Általános Iskola nevelési-oktatási infrastrukturális környezetének fejlesztése”
elnevezésű projekt keretében elektromos hálózat felújítása, szerelvények, világítótestek
cseréje, folyosók, lépcsőházak töredezett burkolatainak cseréje, meglévő burkolatok,
lábaza-tok bontása, újra burkolása, akadálymentesítése, folyosói 2 db lengőajtó cseréje,
meglévő kibontásával, új szerkezetek elhelyezésével, teremajtók, természettudományi
terem, étkező ajtó cseréje, 10 db egyszárnyú, 1 db kétszárnyú belső nyílászáró kibontása,
új nyílászáró szerkezet beépítése, helyreállítással, nyelvi terem festése, fiú politechnikai
terem felújítása, kémény bontása, burkolat cseréje, oldalfalak, mennyezet festése, tanári,
igazgatóhelyettesi szoba felújítása, oldalfalak, mennyezet festése, beépített szekrények
mázolása, szaktantermek, tantermek, folyosók oldalfalainak, mennyezetének
hiányosságainak javítása, festése, tantermek, folyosók beépített szekrényei, megmaradó
nyílászárók mázolási munkái.
Ssz. Megnevezés Mennyiség Részletezés
21 Irtás, föld- és sziklamunka 69,25 m3 Építési törmelék
12 db Építési törmelék elszállítás 6 m3 -es
konténerben
33 Falazás és egyéb kőműves
munkák
3510 m Horonyvésés
639 db Fészekvésés
36 Vakolás és rabicolás 3510 m Vakolat pótlása 10 cm szélességig
37 Égéstermék elvezető
berendezések
2,4 m3 Kémény bontás
42 Aljzatkészítés, hideg- és
melegburkolatok készítése
619,56 m2 Lapburkolat bontás
287,1 m Lapburkolat lábazat bontás
86,13 m Fal-, pillér és oszlopburkolat
hordozószerkezetének
felületelőkészítése beltérben
601,56 m2 Padlóburkolat hordozószerkezetének
felületelőkészítése és padlóburkolat
kialakítása beltérben
102 m Lépcsőburkolat készítése beltérben
44 Asztalosszerkezetek
elhelyezése
37,11 m2 Fa, vagy nyílászáró szerkezetek bontása
13 db Fa nyílászárók elhelyezése
73,3 m Hézagtömítés
47 Felületképzés 4212 m2 Belső festéseknél felület előkészítés,
festés
186,2 m2 Fafelületek előkészítése, mázolása
6
71 Elektromosenergia-ellátás,
villanyszerelés
1 db
1 db Épületvillamossági kiviteli terv készítés
1 db Ellenőrző próbák, földelés és
érintésvédelem (mérés)
82 Épületgépészeti
szerelvények és
berendezések szerelése
3 db Vízellátási berendezések leszerelése
5 db Vízellátási berendezések felszerelése
5. számú rész: EFOP-4.1.3-17-2017-00440 azonosítószámú „A Ramassetter Vince
Testnevelési Általános Iskola nevelési-oktatási infrastrukturális környezetének fejlesztése”
elnevezésű projekt keretében az öltözőépület esetében: bejárati előtér nyílászáróinak
cseréje, öltöző helyiségek felújítása, burkolatok bontása, újra fektetése, vakolatjavítások,
festések, valamint székvédő deszkák elhelyezése, öltöző helyiségek felújítása, burkolatok
bontása, újra fektetése, vakolatjavítások, festések, valamint székvédő deszkák elhelyezése,
mosdó-tusoló-WC helyiségek felújítása, meglévő vizes berendezések cseréje, tusoló
elválasztók elhelyezése, festési munkák, kistornaterem burkolat cseréje, vakolatjavítás,
festési munkák, védőburkolat elhelyezése, sportszertár elektromos hálózat felújítása,
vakolat pótlások, festési munkák, tetőszerkezet felújítása, meglévő vízszigetelés bontása,
hőszigetelés, új csapadékvíz elleni szigetelés, bádogozás készítése. A „Ramassetter” épület
esetében: öltöző-mosdó-WC helyiségek felújítása, burkolatok, berendezési tárgyak
bontásával, cseréjével, vakolatjavításokkal, festési munkálatokkal, közlekedő folyosó
festési munkák. Az udvar esetében: egykori széntároló bontása, elbontott épület helyének
térburkolása, fedése acél szerkezetű tetővel, területrész füvesítése.
Ssz. Megnevezés Mennyiség Részletezés
2 Bontás, építőanyagok
újrahasznosítása
33,95 m3 Bontott veszélyes hulladék
6 db Veszélyes hulladék elszállítása 6 m3-
es konténerekben
21 Irtás, föld- és sziklamunka 81,77 m3
12 db Építési törmelék elszállítása és
lerakása 6 m3 konténerben
33 Falazás és egyéb kőműves
munkák
8,6 m2 Válaszfal bontás
25 m3 Teherhordó és kitöltő falazat bontás
112 m Horonyvésés
9 db Fészekvésés
34 Fém- és könnyű
épületszerkezetek szerelése
50 m2 Előtető és rámpatető kialakítás
36 Vakolás és rabicolás 1132,9 m2
112 m Vakolat pótlás 10 cm szélességig
37 Égéstermék-elvezető
berendezések
8,2 m2 Kémények bontása tetőn kívül
42 Aljzatkészítés, hideg- és
melegburkolatok készítése
535,9 m2 Padozatok, burkolatok bontása
7
208 m Szegélyek bontása
422,3 m2 Burkolatok készítése
124,8 m Szegélyek készítése
43 Bádogozás 102,4 m
52,8 m Lefolyó csatorna bontás és újraépítés
38,4 m Szegélyek, párkány könyöklő bontása
44 Asztalosszerkezetek
elhelyezése
24,24 m2 Fa és műanyag nyílászárók bontása
4 db Nyílászárók elhelyezése a kapcsolódó
munkálatokkal
25 m2 Fa lambéria
60 m Ütköző, záró és szegélylécek
felszerelése
99 m Fa széktámlavédő
46 Üvegezés 50 m2
47 Felületképzés 1373 m2 Belső falfelületek előkészítése, festése
84,1 m2 Belső fafelületek előkészítése, festése
48 Szigetelés 456 m2
62 Kőburkolat készítése 50 m2 Térburkolat készítése
29 m Szegély készítés
71 Elektromosenergia-ellátás,
villanyszerelés
112 m Védőcső elhelyezés vezetékeléssel
15 db Világítási és telekommunikációs
szerelvények
159 m Villámhárító felfogó vezeték
leszerelése és újraépítése építése
6 db Villámhárító felfogó rúd leszerelés
39,6 m Villámhárítólevezető vezeték bontása
és újraépítése
16 db Villám- és érintésvédelmi hálózat
tartozékainak szerelése
1 db Villám- és érintésvédelmi mérési
jegyzőkönyv
1 db Villám- és érintésvédelmi kiviteli terv
1 db Belső elektromos hálózat földelés és
érintésvédelmi ellenőrző próbák
81 Épületgépészeti csővezeték
szerelése
76 m Csővezetékek bontása
45,5 m Ivóvíz vezeték szerelése
44 m Lefolyóvezetékek szerelése
34 db Lefolyóvezeték idomok elhelyezése
82 Épületgépészeti szerelvények
és berendezések szerelése
21 db Vízellátási berendezések leszerelése
51 db Vízellátási berendezések felszerelése
8
91 Kert- és parképítési munkák 1 db
A 322/2015. (X. 30.) Korm. r. 28. § (1) bekezdése értelmében az Ajánlatkérő és a nyertes
ajánlattevőként szerződő fél a szerződés megkötését követően az árazott költségvetés
tételei tekintetében egyeztetést folytathat, amely során a beépítésre kerülő egyes tételeket
véglegesíthetik. A Felek az egyeztetésen csak az ajánlattevő által az ajánlatában megjelölt
építőanyagokkal, termékekkel műszakilag egyenértékű vagy magasabb minőségű
helyettesítő termékben egyezhetnek meg. Ezen feltételt a Vállalkozó köteles valamennyi
vonatkozó irat (különösen az eredetileg megajánlott anyag és a változtatásra irányadó anyag
gyártmánylapja, vagy műszaki leírása) benyújtásával a Megrendelő felé igazolni.
Amennyiben ez nem történik meg, akkor Megrendelő nem hagyja jóvá a változtatást.
Amennyiben a Felek a fentiek szerinti helyettesítő termék beépítéséről állapodnak meg, a
szerződés módosítására a Kbt. 141. §-ának szabályait megfelelően kell alkalmazni.
Ajánlatkérő a 321/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 46. § (3) bekezdése alapján rögzíti, hogy
amennyiben a közbeszerzés tárgyának egyértelmű és közérthető meghatározása szükségessé
tesz meghatározott gyártmányú, eredetű, típusú dologra, eljárásra, tevékenységre, személyre,
szabadalomra vagy védjegyre való hivatkozást, a megnevezés csak a tárgy jellegének
egyértelmű meghatározása érdekében történt, és a megnevezés mellett a „vagy azzal
egyenértékű” kifejezést kell érteni a 321/2015. (X.30.) Korm. rendelet 46. § (3)
bekezdésének megfelelően.
Jelen eljárásban a megnevezés a tárgy jellegének egyértelmű meghatározása érdekében
történt, ajánlatot a közbeszerzési dokumentumokban előírt, vagy azzal egyenértékű vagy
jobb termékre lehet tenni. A műszaki leírásban meghatározott követelmények, feltételek az
ajánlatkérő minimális előírásai, az ajánlatkérő számára ezeknél kedvezőbb jellemzőkkel
rendelkező termékekre, eljárásra, dologra is tehető ajánlat. Az egyenértékűség bizonyítása az
ajánlattevő felelőssége.
A közbeszerzés részletes műszaki leírását az ajánlattételi dokumentáció
tartalmazza.
5./ Közös Közbeszerzési Szójegyzék (CPV):
45210000-2 (Magasépítési munka)
6./ A SZERZŐDÉS MEGHATÁROZÁSA
Vállalkozási (kivitelezési) szerződés
7./ A SZERZŐDÉS IDŐTARTAMA, A TELJESÍTÉS HATÁRIDEJE
A szerződés teljesítésének határideje (műszaki átadás-átvételi eljárás megkezdése):
az 1. számú rész esetében: 2018.08.15.
a 2. számú rész esetében: 2018.08.15.
a 3. számú rész esetében: 2018.08.15.
a 4. számú rész esetében: 2018.08.15.
az 5. számú rész esetében: 2018.08.15.
9
Vállalkozó valamennyi rész esetében előteljesítésre jogosult.
Vállalkozó az alábbi feltételek, időbeli megkötések mellett végezheti a kivitelezést:
1. számú rész esetében:
2018. március-április: kültéri munkálatok megkezdése, végzése az iskolaudvaron. 2018.
augusztus 10.: kültéri munkálatok befejezése az iskolaudvaron.
2. számú rész esetében: EFOP-4.1.3-17-2017-00442 azonosítószámú „A Badacsonytomaji
Tatay Sándor Általános Iskola nevelési-oktatási infrastrukturális környezetének
fejlesztése” elnevezésű projekt keretében kivitelezési feladatok elvégzése a teljesítési
határdőre prognosztizált egyösszegű átalányáron.
3. számú rész esetében:
A kivitelezési feladatok legkorábban 2018. június 15-től kezdődhetnek. A kettő nagy
épületrész egyikére (Nagyépület 8 teremmel, vagy a Forfa épület a tornateremmel 8 terem)
szüksége van az intézménynek a kétműszakos munkarend miatt. Az egyik épület teljes
elkészülte után adható át a másik épületet a munkálatokhoz.
4. számú rész esetében:
A kivitelezési feladatok (villamosság felújítása, folyosók, egyes tantermi részek felújítása)
várhatóan nagyobb részt a nyári tanítási szünetben végezhető. Ennek kezdete 2018.06.25.
de részlegesen 2018.06.18-tól, mivel azon a hétben az intézmény csak a tanárit és az
igazgatói irodát használja.
Ami a tanítási időszakban elvégezhető:
- beépített szekrények
- hangosítás-felújítás
- a szabadtéri építkezés, felújítás (súlylökő-kör, szabadtéri kosárpalánkok
cseréje)
- iskolai bútorok beszerzése, cseréje
Ezek egy része akár tanítás alatt, néhányuk pl. délutáni, tanítási időszak után végezhető,
előzetes egyeztetés mellett.
5. számú rész esetében:
Az alábbi munkanapokon biztosítható a munkaterület:
2018. március 28. 29. 30.
2018. április 4. 5. 6.
2018. április 9-13.
2018. április 16-21.
2018. április 23-27.
2018. május 2. 3. 4.
2018. május 7-11.
2018. május 14-18.
2018. május 22. 23. 24. 25.
2018. május 28. 29. 30. 31.
2018. június 1.
2018. június 4-8.
10
2018. június 11-15.
2018. június 18-tól nyári szünet ideje alatt.
Ajánlatkérő a tárgyi közbeszerzési eljárást a Kbt. 53. § (5) bekezdése alapján foglaltak szerint
folytatja le. Ajánlatkérő. Ajánlatkérő a Kbt. 75. § (2) bekezdés a) pontjára hivatkozással a
közbeszerzési eljárást eredménytelenné nyilváníthatja, ha a támogatásra vonatkozó támogatási
szerződés nem kerül megkötésre, vagy a beszerzési igény nem kerül elfogadásra, vagy a
támogatást csak olyan összegben ítélik támogatásra érdemesnek, mely összeg nem nyújt
fedezetet a szerződés megkötéséhez az értékelés alapján legkedvezőbb ajánlatot tett
ajánlattevővel. A Kbt. 135. § (12) bekezdése alapján Ajánlatkérő a hivatkozott feltétellel
összefüggésben közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő szerződésben - felfüggesztő
feltételként − rögzíti, hogy a szerződés mindaddig nem lép hatályba, amíg a közbeszerzési
eljáráshoz szükséges fedezetet biztosító támogatási szerződés rendelkezésre nem áll (a
támogatási szerződés mindkét fél általi aláírásának a napja). Ajánlatkérő a Kbt. 141. § (4)
bekezdés a) pontja alapján előírja, hogy amennyiben a szerződés hatálybalépésének - több mint
2 hónapos - elhúzódása miatt a munkaterület átadására a tervezett időpontban nem kerül sor, a
szerződésben rögzített, a műszaki átadás-átvételi eljárás megkezdésére és lezárására előírt
határidők időarányosan és automatikusan meghosszabbításra kerülnek, azzal, hogy amennyiben
a szerződés hatályba lépésére legkésőbb annak megkötését követő 4 hónapon belül nem kerül
sor, a szerződés meghiúsultnak tekintendő. A szerződéskötés tervezett időpontja: 2018. január
31. A kezdő időpont az eljárás befejezésének változó időpontjára tekintettel módosulhat.
8./ A TELJESÍTÉS HELYE
az 1. számú rész esetében: Gógánfai Fekete István Általános Iskola, 8345 Dabronc,
Kossuth u. 53.
a 2. számú rész esetében: Badacsonytomaj, Tatay Sándor Általános Iskola, 8258
Badacsonytomaj, Kert u. 8.
a 3. számú rész esetében: Csabrendeki Általános Iskola, 8474Csabrendek, Kinizsi u.
a 4. számú rész esetében: Balatonfüredi Radnóti Miklós Általános Iskola, 8230
Balatonfüred, Nádor u. 17.
az 5. számú rész esetében: Sümeg, Ramassetter Vince Testnevelési Általános Iskola, 8330
Sümeg, 8330, Árpád u. 5.
9./ AZ ELLENSZOLGÁLTATÁS TELJESÍTÉSÉNEK FELTÉTELEI
Valamennyi rész esetében:
Ajánlatkérő a vállalkozói díjat - a Kbt. 135. § (1)-(3), (6) bekezdése és a 322/2015. (X. 30.)
Korm. Ajánlatkérő a vállalkozói díjat - a 322/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 32/A. § (1)
bekezdése szerint - az adott munkára, munkarészre vonatkozó teljesítésigazolás kiállítását
követően, számla ellenében, banki átutalással teljesíti. Az ellenszolgáltatás pénzügyi
fedezetét a jelen felhívás 4.1. pontjában megadott azonosítószámú, EFOP-4.1.3-17
kódszámú felhívás keretében megítélésre került utófinanszírozású támogatás biztosítja. A
támogatási intenzitás mértéke: 100,000000%.
11
Ajánlatkérő a munka megkezdéséhez a nyertes ajánlattevő erre irányuló igénye esetén a
322/2015. (X. 30.) Korm. rendelet 30. § (1) bekezdése szerint az áfa nélkül számított teljes
ellenszolgáltatás 10%-ának megfelelő összegben előleget biztosít a vállalkozási
szerződésben rögzített feltételekkel. Az előleg igénylése nem kötelező. Az előleget a
szerződés hatályba lépését követően igényelheti a vállalkozó, előleg bekérő dokumentum
benyújtásával. Az előleg elszámolására minden egyes részszámlában, az adott teljesítés
arányában kerül sor. Az előlegszámla benyújtására - amennyiben a nyertes ajánlattevő
előlegre tart igényt - a szerződéskötést követően kerülhet sor, kifizetése az építési
munkaterület átadását követő 15 napon belül történik. Ajánlatkérő az előleg igénylését nem
köti előlegvisszafizetési biztosíték nyújtásához.
A nyertes ajánlattevő - erre vonatkozó igény esetén - 1 db előlegszámlát nyújthat be és a
322/2015. (X.30.) Korm. rendelet 32. § (1)-(2) bekezdése értelmében az Ajánlatkérő három
részszámla (ideértve a végszámlát is) benyújtásának lehetőségét biztosítja az alábbi
ütemezés szerint:
Részszámlázási ütem Számlázható vállalkozói díj (a teljes
nettó vállalkozói díj %-ára vetítve)
Előleg: 10%
1. fizetési ütem (a szerződéses érték 25 %-át
elérő, megvalósult teljesítés esetén):
25% (előleg részarányos értékével
csökkentve)
2. fizetési ütem (a szerződéses érték 50
%-át elérő megvalósult teljesítés esetén):
50 % (előleg részarányos értékével
csökkentve)
3. fizetési ütem, végszámlázási - ütem (a
szerződéses érték 100%-át elérő megvalósult
teljesítés esetén):
25% (előleg részarányos értékével
csökkentve)
A részszámlák összege az ajánlatkérő által teljesítésigazolással elismert szerződés szerinti
teljesítés mértékének megfelelően kerül meghatározásra, úgy, hogy a részszámla szerinti
nettó ellenszolgáltatás a szerződés megvalósult értékét nem haladhatja meg. A végszámla
benyújtásának feltétele a sikeres műszaki átadás-átvétel, a megvalósulási és átadási
dokumentáció és annak összes melléklete szolgáltatása, és ennek a teljesítésigazolásban való
elismerése.
A vállalkozói díj megfizetésére a vállalkozó általi teljesítés és a műszaki ellenőr javaslata
alapján a Megrendelő által ennek elismeréseként kiállított teljesítésigazolás alapján helyesen
kiállított számla ellenében átutalással kerül kifizetésre a polgári törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény 6:130. § (1)-(2) bekezdéseiben, a Kbt. 135. §-a vonatkozó rendelkezései
szerint, és a 322/2015. (X.30.) Kormányrendelet alapján. Alvállalkozó(k) igénybevétele
esetén a Kbt. 135. § (3) bekezdés és a 322/2015. (X.30.) Kormányrendelet 32/A. §
rendelkezései szerint kerül kifizetésre az ellenszolgáltatás. A pénzügyi teljesítés napja az a
nap, amikor az utalással a bank a Megrendelő bankszámláját megterheli.
Az ajánlattétel, az elszámolás és kifizetés pénzneme: HUF.
Késedelmes fizetés esetén Ajánlatkérő a 2013. évi V. törvény 6:155.§ szerinti mértékű, és a
késedelem időtartamához igazodó késedelmi kamatot továbbá költségátalányt fizet.
A vállalkozói díj átalánydíj, amely a Megrendelő által szolgáltatott árazatlan költségvetés
alapján a Vállalkozó költségvetése alapján kerül meghatározása.
12
Megrendelő többletmunkaellenérték-fizetési igényt a szerződés teljesítése során nem fogad
el. Ezzel kapcsolatban Vállalkozó – mint a szerződés tárgyával kapcsolatban kellő
szakértelemmel rendelkező jogi személy – jelen szerződés aláírásával kijelenti, hogy a
közbeszerzési eljárás alatt teljes mértékben megismerte az elvégzendő feladatot és annak
körülményeit, így kijelenti, hogy az általa megajánlott vállalkozói díj valamennyi feltétel
kielégítéséhez szükséges munkára (anyagra, berendezési és felszerelési tárgyra, kockázatra,
stb.) fedezetet nyújt, így többletmunkaellenérték-fizetési igényéről jelen szerződéssel feltétel
nélkül és visszavonhatatlanul lemond. Vállalkozó kijelenti, hogy az ár-,
árfolyamváltozásokkal, továbbá banki, adózási kondíciók változásával kapcsolatos
kockázatokat felmérte, és arra a vállalkozói díj teljes mértékben fedezetet nyújt.
Ajánlatkérő tartalékkeretet nem köt ki.
A fizetési feltételek kapcsán irányadó jogszabályok még:
- A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény;
- A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény;
- Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény;
- a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény;
- az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. tv.;
- az építési beruházások közbeszerzésének részletes szabályairól szóló 322/2015.
(X.30.) Kormányrendelet.
10./ RÉSZAJÁNLAT, TÖBBVÁLTOZATÚ AJÁNLAT TÉTELÉNEK LEHETŐSÉGE
Részajánlat tételére a jelen felhívás 4. pontjában megadott részek szerinti bontásban van
lehetőség. Ezt meghaladóan Ajánlatkérő nem biztosít lehetőséget részajánlattételre, tekintettel
arra, hogy a közbeszerzés egyes részeinek tárgya szerinti munkák és feladatok - jellegük,
összetettségük, előírt műszaki paramétereik, időbeli tartamaik alapján - szorosan
kapcsolódnak egymáshoz, egymásra épülnek, amelyet több ajánlattevő egyidőben nem tudna
teljesíteni. A kivitelezésre átadott munkaterületek (illetve rész-munkaterületek) további
almunkaterületekre – mely lehetővé tenné a különböző vállalkozók részére történő önálló
munkaterület biztosítását – nem oszthatók, az Ajánlatkérő nincs felkészülve különböző
alvállalkozók egyazon munkaterületen történő munkavégzése esetén a jogszabályokban előírt
munkavédelmi koordinátori feladatok ellátására, melyek miatt valamennyi kivitelezési feladat
egy projektként való kezelése a célszerű és egyetlen lehetséges megoldás, ellenkező esetben
jelentős többlet kiadással járna ajánlatkérő részére, ebből eredően a projekt részajánlatokra
bontása nem biztosítható. Ajánlatkérő nem korlátozza a megajánlható részek számát.
Többváltozatú ajánlat egyik rész esetében sem tehető.
11./ KIZÁRÓ OKOK
11.1./ Kizáró okok:
Ajánlatkérő a Kbt. 62. § (1) bekezdés g)-k) és m) pontja szerinti kizáró ok érvényesítését írja
elő.
11.2./A kizáró okok igazolási módja:
Ajánlattevőnek egyszerű nyilatkozatot kell benyújtania arról, hogy ajánlattevő nem tartozik a
felhívásban előírt kizáró okok hatálya alá, valamint a Kbt. 62.§. (1) bekezdés k) pont kb)
pontját a 321/ 2015 korm.rend. 8.§. i) pont ib) alpontjában foglaltak szerint kell igazolnia. A
321/ 2015 korm.rend 17. § (2) bekezdése szerint az alvállalkozó és adott esetben az
13
alkalmasság igazolásában résztvevő más szervezet vonatkozásában az ajánlattevő vagy
részvételre jelentkező nyilatkozatot nyújt be arról, hogy az érintett gazdasági szereplők
vonatkozásában nem állnak fenn az eljárásban előírt kizáró okok.
12./ ALKALMASSÁGI KÖVETELMÉNYEK
Valamennyi rész esetében:
Ajánlatkérő a Kbt. 115. § (1) bekezdése alapján a szerződés teljesítéséhez szükséges pénzügyi
és gazdasági alkalmassági követelményeket nem ír elő.
12.1./ Műszaki, illetve szakmai szempontból alkalmatlannak minősül az ajánlattevő, ha:
M.1. A teljesítésbe bevonni kívánt szakemberei között nincsen legalább 1 fő, a projekt
vezetéséért, irányításáért felelős, a 266/2013. (VII. 11.) Korm. Rendelet, 1. melléklet
IV. 1. rész 2. pontja szerinti, legalább "MV-É" kategóriának megfelelő (vagy ennek
megfelelő hatályos átsorolás előtti érvényes) szakképesítéssel és gyakorlati idővel
rendelkező szakember (projektvezető).
A fent meghatározott szakmagyakorlási jogosultság megszerzéséhez szükséges
végzettség és szakmai tapasztalat minősül alkalmassági követelménynek, a jogosultság
megléte szerződéskötési feltétel, azonban az alkalmassági követelmény a
jogosultsággal is igazolható.
A nyertes ajánlattevő által az M.1. pont szerinti alkalmassági minimumkövetelmény
igazolására megjelölt szakembernek legkésőbb a szerződéskötés időpontjában
rendelkeznie kell az előírt kategória szerinti felelős műszaki vezetői jogosultsággal.
Ajánlatkérő felhívja az ajánlattevők figyelmét, hogy a fenti jogosultságnak a
szerződéskötés időpontjában fennálló hiánya a szerződéskötéstől történő
visszalépésnek minősül a Kbt. 131. § (4) bekezdése alapján.
Ajánlatkérő egyenértékű besorolásnak a hatályos átsorolás előtti jogosultságokat
tartalmazó az építőipari kivitelezési, valamint a felelős műszaki vezetői tevékenység
gyakorlásának részletes szakmai szabályairól és az építési naplóról szóló 51/2000
(VIII.9.) FVM-GM-KöViM együttes rendelet és a felelős műszaki vezetői
szakmagyakorlási jogosultság részletes szabályairól szóló 244/2006 (XII.5.) Korm.
rendelet szerinti besorolást tekinti.
Ajánlatkérő felhívja a gazdasági szereplő figyelmét a 321/2015. (X. 30.) Korm.
rendelet 30. § (4) bekezdésére hivatkozással, hogy a jelen felhívásban az
ajánlattevőnek a szerződés teljesítésére való műszaki és szakmai alkalmasságának
feltételeit és ennek igazolását a minősített ajánlattevők jegyzékéhez képest
szigorúbban határozta meg.
12.2./ Műszaki, illetve szakmai alkalmasság - a megkövetelt igazolási mód:
M.1. A Kbt. 65.§ (1) bekezdés b) pontja és a 321/2015. (X.30.) Korm. rendelet 21.§ (2)
bekezdés b) pontja alapján: a teljesítésbe bevonandó szakemberek megnevezése,
végzettségüknek, képzettségüknek ismertetése az alábbiak szerint: az ajánlathoz csatolni
kell a szakemberek bevonására, ismertetésére vonatkozó ajánlattevői nyilatkozatot,
továbbá csatolni kell a szakember – szakmai tapasztalatot ismertető – minden oldalon
14
saját kezűleg aláírt szakmai önéletrajzát (keltezéssel ellátva) olyan részletezettséggel,
hogy abból egyértelműen derüljön ki az M.1. pontban előírt alkalmassági feltétel(ek)
teljesülése, ennek megfelelően: az önéletrajznak tartalmaznia kell az adott szakember
tapasztalata megítélése szempontjából lényeges adatokat (kivitelezés/beruházás
ismertetése, ellátott feladat, munkakör, tevékenység ismertetése, a tevékenység kezdő és
befejező ideje (év, hónap), az ajánlattétel időpontjában kivel/mivel áll munkaviszonyban
vagy foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyban). Amennyiben a bemutatott
szakember szerepel a szakmavégzési jogosultságot igazoló kamarai nyilvántartásban, a
jogosultság megszerzéséhez szükséges mértékű szakmai gyakorlat meglétét az
ajánlatkérő ellenőrzi az illetékes szakmai szervezet (kamara) által vezetett nyilvántartás
ellenőrzésével. Ezért kérjük, jelöljék meg a szakemberek önéletrajzukban, hogy a
jogosultság, mely elektronikus elérési úton ellenőrizhető. Amennyiben a szakember nem
szerepel a nyilvántartásban vagy az nem ellenőrizhető a nyilvántartáson keresztül, a
jogosultságot igazoló dokumentum benyújtása is szükséges.
Ajánlatkérő felhívja továbbá az ajánlattevők figyelmét a 321/2015. (X. 30.) Korm.
rendelet 24. § (2) bekezdésére, miszerint ha a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
vállalkozó kivitelezői névjegyzékében megjelenített alkalmassági minimumkövetelmény
előírásainak megfelelő dokumentumok bizonyítják, hogy a gazdasági szereplő megfelel az
ajánlatkérő által meghatározott követelményeknek, Ajánlatkérő a követelmény és a
megfelelést igazoló dokumentum helyének pontos megjelölését is köteles elfogadni az
ajánlatkérő a meghatározott dokumentumok benyújtása helyett.
Ajánlatkérő felhívja az ajánlattevők figyelmét a Kbt. 114. § (2) bekezdésére, miszerint a
Kbt. 67. § (1) bekezdése szerinti nyilatkozatban ajánlattevő csupán arról köteles
nyilatkozni, hogy az általa igazolni kívánt alkalmassági követelmények teljesülnek, az
alkalmassági követelmények teljesítésére vonatkozó részletes adatokat nem köteles
megadni. Ajánlattevő az alkalmassági követelmények teljesítésére vonatkozó részletes
adatokat tartalmazó, az eljárást megindító felhívásban előírt saját nyilatkozatait az
alkalmassági követelmények tekintetében az eljárást megindító felhívásban előírt
igazolások benyújtására vonatkozó szabályok szerint, az ajánlatkérő a Kbt. 69. § (4)
bekezdése szerinti felhívására köteles benyújtani.
A Kbt. 65.§ (7) bekezdése értelmében az előírt alkalmassági követelményeknek az
ajánlattevők bármely más szervezet vagy személy kapacitására támaszkodva is
megfelelhetnek, a közöttük fennálló kapcsolat jogi jellegétől függetlenül. Ebben az
esetben meg kell jelölni az ajánlatban ezt a szervezetet vagy személyt és az eljárást
megindító jelen felhívás vonatkozó pontjának megjelölésével azon alkalmassági
követelményt vagy követelményeket, melynek igazolása érdekében az ajánlattevő ezen
szervezet erőforrására vagy arra is támaszkodik. A kapacitásait rendelkezésre bocsátó
szervezet az előírt igazolási módokkal azonos módon köteles igazolni az adott
alkalmassági feltételnek történő megfelelést. Az ajánlatban csatolni kell kapacitásait
rendelkezésre bocsátó szervezet (személy) olyan szerződéses vagy előszerződésben vállalt
kötelezettségvállalását tartalmazó okiratot, amely alátámasztja, hogy a szerződés
teljesítéséhez szükséges erőforrások rendelkezésre állnak majd a szerződés teljesítésének
időtartama alatt. Ajánlatkérő felhívja a figyelmet továbbá a Kbt. 65. § (8)-(11)
bekezdéseire. Közös ajánlattevők a Kbt. 65. § (6) bekezdése alapján együttesen is
megfelelhetnek az előírt műszaki és szakmai alkalmassági követelményeknek.
13./ AZ AJÁNLATOK ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTJA
Ajánlatkérő az ajánlatokat a legjobb ár-érték arányt megjelenítő szempontok alapján bírálja el
[Kbt. 76.§ (2) bekezdés c) pont].
15
Valamennyi rész esetében egységesen:
Értékelési részszempont megnevezése
Értékelési
részszemponthoz
rendelt súlyszám:
1. Az eljárást megindító felhívás M.1. pont a) alpontjában
megjelölt szakember névjegyzékbe vételhez szükséges
kötelezően előírt gyakorlati időn felüli többlet szakmai
tapasztalatának összesített időtartama
30
2. Összesített nettó vállalkozói díj (Ft) 70
Az gazdaságilag legelőnyösebb ajánlat kiválasztásának értékelési szempontja esetén az ajánlatok
részszempontok szerinti tartalmi elemeinek értékelése során adható pontszám alsó és felső határa:
Az ajánlatok részszempontok szerinti tartalmi elemeinek értékelése során adható pontszám alsó
és felső határa: 0-100 pont.
1. számú értékelési részszempont: Az eljárást megindító felhívás M.1. pontjában megjelölt
szakember névjegyzékbe vételhez szükséges kötelezően előírt gyakorlati időn felüli
többlet szakmai tapasztalatának összesített időtartama
Az ajánlatok összehasonlításának alapját a szerződés teljesítésében részt vevő, a jelen felhívás
M.1. pontja vonatkozásában megjelölt, teljesítésbe bevonni kívánt szakembernek a névjegyzékbe
vételhez szükséges kötelezően előírt gyakorlati időn felüli felelős műszaki vezetői (amennyiben
ilyen jogosultsággal a vizsgált időszakban rendelkezett vagy rendelkezik) és/vagy építésvezetői,
és/vagy építésirányítói feladatkörben szerzett, egész hónapban kifejezett szakmai tapasztalatának
összesített időtarrama képezi. A névjegyzékbe vételhez szükséges kötelezően előírt gyakorlati időn
felüli szakmai tapasztalat számát a felolvasólapon, a teljes, névjegyzékbe vételhez szükséges
kötelezően előírt gyakorlati idővel együtt bemutatott szakmai tapasztalat ismertetését pedig a
szakmai önéletrajzban kell feltüntetni: az adott projekt vonatkozásában az év, hónap adatokkal
megadott hónapok kerülnek összeadásra, úgy, hogy az időben párhuzamos gyakorlati idők csak
egyszer számítanak bele az adott szakember szakmai tapasztalatába a projekt kezdő és záró
hónapja is beleszámít az adott szakember szakmai tapasztalatába a projekt kezdő és záró
hónapjába nem lehet beleszámítani a garanciális időszak hosszát, kizárólag a munkaterület
átadástól a műszaki átadás lezárásáig tartó időszakot. Az értékelési szempont vonatkozásában az
egyenes arányosítás módszere kerül alkalmazásra, amelyben a legkedvezőbb (legmagasabb)
tartalmi elemre a maximális pont (felső ponthatár) kerül kiosztásra, míg a többi ajánlat tartalmi
elemére pedig a legkedvezőbb tartalmi elemhez viszonyítva egyenesen arányosan kerülnek
kiosztásra a pontszámok, a tartalmi elemek közötti tényleges különbség alapján [Közbeszerzési
Hatóság útmutató 1. sz. melléklet: A.1. pont bb) alpont - KÉ 2016. december 21.]. Ajánlatkérő a
maximálisan (legkedvezőbbként) előírt 60 hónap megajánlása esetén is a pontszámításkor a
maximálisan megajánlható vállaláshoz viszonyítva osztja ki a többi ajánlat vonatkozó tartalmi
elemére a pontszámot. Amennyiben ajánlattevő nem jelöl meg egyetlen, előírt tárgyú és értékű
szakmai tapasztalatot, az értékelési pontszáma 0 értékű lesz. A részszempont súlyszáma: 30.
Az 1. számú értékelési részszempont esetében a legkedvezőbb (60 hónap) időtartamú és az annál
hosszabb időtartamú vállalások esetén is Ajánlatkérő az értékelési ponthatár felső határával
azonos értékelési pontszámot (100) ad, a többi ajánlatra arányosan kevesebbet. A pontszámok
kiszámítása során alkalmazandó képletet a Közbeszerzési Hatóság útmutatójának (KÉ 2016. évi
16
147. szám; 2016. december 21.) 1. számú melléklet A.1.bb) pontja szerinti egyenes arányosítás
módszere tartalmazza.
Az értékelésmódszere képletekkel leírva:
P = (A vizsgált / A legjobb) × ((P max - P min) + P min))
ahol:
P: a vizsgált ajánlati elem adott szempontra vonatkozó pontszáma
P max: a pontskála felső határa
P min: a pontskála alsó határa
A legjobb: a legelőnyösebb ajánlat tartalmi eleme
A vizsgált: a vizsgált ajánlat tartalmi eleme
2. számú értékelési részszempont (összesített nettó vállalkozói díj, Ft)
Az ajánlatok összehasonlításának alapját a közbeszerzés tárgya szerinti építési beruházás teljes
körű kivitelezésére megajánlott, HUF-ban kifejezett egyösszegű átalányárnak minősülő nettó
vállalkozói díj képezi, melyet az árazatlan költségvetési kiírás tervdokumentáció műszaki
tartalmának megfelelő beárazásával kell megadni. Ajánlattevőnek az összesített vállalkozó díjat a
felolvasólapon fel kell tüntetnie. Az egyösszegű ajánlati ár kialakítása során a kiadott
dokumentáció műszaki tartalmának ismerete mellett az alábbiakat is figyelembe kell venni: A
szerződés egyösszegű (átalányáras) típusú. A szerződéses ellenszolgáltatás összegének (azaz a
nyertes ajánlattevő ajánlati árának) kellő fedezetet kell biztosítania az ajánlattételi felhívásban és a
jelen dokumentációban meghatározott építési munkák szerződésszerű teljesítésével kapcsolatban
felmerülő valamennyi költség tekintetében, az esetleges többletmunkák kockázatát – jogszabály
vagy a szerződés eltérő rendelkezése hiányában - nyertes ajánlattevő köteles viselni. A nyertes
ajánlattevő által megajánlott ajánlati ár a szerződés szerinti teljes munkára vonatkozik. Az
ajánlatban szereplő áraknak fix áraknak kell lenniük, vagyis az Ajánlattevők semmilyen formában
és semmilyen hivatkozással sem tehetnek változó árat tartalmazó ajánlatot. A nettó árakat úgy kell
megadni, hogy azok tartalmazzanak minden járulékos költséget, függetlenül azok formájától és
forrásától (pl. VÁM, különböző díjak és illetékek stb.). Az ajánlati árnak tartalmaznia kell a
beruházás időtartama alatti árváltozásból eredő vállalkozói kockázatot és vállalkozói hasznot is.
Az ajánlattevők csak magyar forintban (HUF) tehetnek ajánlatot és a szerződéskötés valutaneme
is csak ez lehet. Az ajánlati árnak tartalmaznia kell mindazokat a költségeket, amelyek az ajánlat
tárgyának eredményfelelős megvalósításához, az ajánlati feltételekben rögzített feltételek
betartásához szükségesek. A legkedvezőbb (legalacsonyabb) tartalmi elemre a maximális pont
(felső ponthatár) kerül kiosztásra, míg a többi ajánlat tartalmi elemére pedig a legkedvezőbb
tartalmi elemhez viszonyítva fordítottan arányosan kerülnek kiosztásra a pontszámok, a tartalmi
elemek közötti tényleges különbség alapján [Közbeszerzési Hatóság útmutató 1. sz. melléklet:
A.1. pontba) alpont - KÉ 2016. december 21.].
Az ajánlatkérő a 2. értékelési részszempont esetében a legjobb ajánlatot tartalmazó ajánlatra
(legalacsonyabb ajánlati ár) 100 pontot ad, a többi ajánlatra arányosan kevesebbet. A pontszámok
kiszámítása során alkalmazandó képletet a Közbeszerzési Hatóság útmutatójának (KÉ 2016. évi
147. szám; 2016. december 21.) 1. számú melléklet A.1.ba) pontja szerinti fordított arányosítás
módszere tartalmazza. Az értékelés módszere képlettel leírva:
P = (A legjobb / A vizsgált) × ((P max - P min) + P min))
ahol:
17
P: a vizsgált ajánlati elem adott szempontra vonatkozó pontszáma
P max: a pontskála felső határa
P min: a pontskála alsó határa
A legjobb: a legelőnyösebb ajánlat tartalmi eleme
A vizsgált: a vizsgált ajánlat tartalmi eleme
Valamennyi részszempont vonatkozásában az egyes részszempontokra (alszempontokra) adott
pontszámok ezt követően az adott részszemponthoz tartozó súlyszámmal felszorzásra, majd
valamennyi részszempontra kiterjedően összeadásra kerülnek. Amennyiben a fenti képletek és
módszer alkalmazása során tört pontértékek keletkeznek, akkor azokat az általános szabályoknak
megfelelően Ajánlatkérő két tizedes jegyre kerekíti (ehhez Ajánlatkérő Microsoft Excel programot
fog használni a pontszámítás során).
14./ HIÁNYPÓTLÁS LEHETŐSÉGE
Ajánlatkérő hiánypótlására a Kbt. 71. §-ában foglaltak szerint lehetőséget biztosít. Ajánlatkérő
rögzíti, hogy a Kbt. 71. § (6) bekezdése alapján eljárva újabb hiánypótlást rendel el,
amennyiben ajánlattevő az ajánlatban korábban meg nem jelölt gazdasági szereplőt von be az
eljárásba, és e gazdasági szereplőre tekintettel lenne szükséges az újabb hiánypótlás
alkalmazása.
15./ AJÁNLATTÉTELI HATÁRIDŐ
2018. február hó 5. nap, 10:00 óra
16./ AZ AJÁNLAT BENYÚJTÁSÁNAK CÍME
Balatonfüredi Tankerületi Központ, 8230 Balatonfüred, Ady Endre u. 12.
17./ AZ AJÁNLAT BENYÚJTÁSÁNAK MÓDJA
Az ajánlatot 1 példányban papír formátumban, a nyilatkozatot tartalmazó helyeken cégszerű
aláírásával ellátva, bekötve vagy fűzve kell elkészíteni és közös, zárt borítékban/csomagban
kell benyújtani, az alábbi szöveg, adat feltüntetésével: „Az EFOP-4.1.3-17 pályázati
konstrukció keretében, öt önállóan megajánlható részben kivitelezési feladatok
elvégzése – Ajánlat. Az ajánlattételi határidő lejártáig nem bontható fel!”. A
csomagolásnak az ajánlatok felbontásakor sértetlennek kell lennie! Az eredeti, aláírt ajánlatot
- a papír alapú példánnyal mindenben megegyező elektronikus másolati példányban -
beleértve az összes nyilatkozatukat, igazolásokat stb. *.pdf formátumba (jelszó nélkül
olvasható, de nem módosítható módon) beszkennelve, elektronikus adathordozón (CD vagy
DVD) is be kell nyújtani a papír alapú példánnyal közös csomagolásban. Az ajánlatok
összeállításával és benyújtásával kapcsolatos minden költség az ajánlattevőt terheli. A postán
feladott ajánlatot az ajánlatkérő csak akkor tekinti határidőn belül benyújtottnak, ha annak
kézhezvételére az ajánlattételi határidő lejártáig sor kerül. Az ajánlat, illetve az azzal
kapcsolatos postai küldemények elvesztéséből eredő kockázat az ajánlattevőt terheli.
18./ AZ AJÁNLATOK FELBONTÁSÁNAK HELYE, IDEJE
Helye: 8230 Balatonfüred, Ady Endre u. 12.
Időpontja: 2018. február hó 5. nap, 10:00 óra
Az ajánlatok felbontásán jelenlétre jogosult személyek: Az ajánlatok felbontásánál az
18
Ajánlatkérő, az ajánlattevő, valamint az általuk meghívott személyek lehetnek jelen.
19./ AJÁNLATI KÖTÖTTSÉG:
Ajánlatkérő az ajánlattételi felhívásban és a dokumentációban meghatározott feltételekhez, az
ajánlattevő pedig az ajánlatához az ajánlattételi határidő lejártának időpontjától kötve van. Az
ajánlati kötöttség időtartama: hatvan nap.
Ezt követően az ajánlat további módosítása nem lehetséges. Ajánlatkérő a bírálatot az
ajánlattételi felhívásban és az ajánlati dokumentációban foglaltak, valamint az ajánlat
tartalmának megfelelően készíti el.
20./ AZ ELJÁRÁS EREDMÉNYÉRŐL SZÓLÓ ÖSSZEGEZÉS MEGKÜLDÉSÉNEK, ÉS A
SZERZŐDÉSKÖTÉS TERVEZETT NAPJA:
Ajánlatkérő az eljárás eredményéről írásban, külön jogszabály szerinti összegezés egyidejű és
közvetlen megküldésével tájékoztatja ajánlattevőket. A szerződéskötés időpontja: az írásbeli
összegezés megküldése napját követő 5 napos időtartam lejártát követő első munkanap,
illetve a Kbt. 131. § (8) bekezdés f) pontja szerint.
21./ AZ AJÁNLAT NYELVE
Az eljárás során mindennemű levelezés és kapcsolattartás csak ezen a nyelven történik.
Joghatás kiváltására csak a magyar nyelvű nyilatkozatok, okiratok alkalmasak. Abban az
esetben, ha a benyújtásra kerülő igazolások vagy okiratok nyelve nem magyar, úgy az
ajánlattevő köteles mellékelni a magyar nyelvű fordításokat annak szem előtt tartásával, hogy
helytelen fordítás következményeit az ajánlattevőnek kell viselnie.
22./ AZ AJÁNLATI FELHÍVÁS ÉS DOKUMENTÁCIÓ MEGKÜLDÉSÉNEK NAPJA
2018. január 22. nap.
23./ EGYÉB KÖVETELMÉNY
23.1./ Az ajánlatkérő és a gazdasági szereplők között minden nyilatkozattétel – ha e törvényből
más nem következik – írásban történik.
23.2./ Az ajánlat részeként be kell nyújtani az árazott költségvetést 1 példányban papíralapon és
1 példányban elektronikus adathordozón (CD, DVD) xls vagy xlsx formátumban.
23.3./ Ajánlatkérő 2018. január hó 25. napján 10:00 órai kezdettel helyszíni bejárást tart, a
találkozó helyszíne: 8230 Balatonfüred, Ady Endre utca 12. Ajánlattevő a bejárást
megelőző nap 15:00 óráig írásban a jelen felhívás 1) pontjában meghatározott
kapcsolattartó címére vagy a faxszámra, vagy elektronikus címre jelezze a helyszíni
bejáráson való részvételét. Ajánlatkérő felhívja a figyelmet, hogy a helyszínbejárás
(helyszín megtekintése) során helyszíni konzultációra, kiegészítő tájékoztatás megadására
nem került sor.
23.4./ Ajánlatkérő az ajánlattételt nem köti ajánlati biztosíték nyújtásához.
19
23.5. Az ajánlatban felolvasólapot kell elhelyezni, ami tartalmazza a Kbt. 68. § (4) bekezdése
szerinti összes adatot (az ajánlattevők neve, címe (székhelye, lakóhelye), valamint azok a
főbb, számszerűsíthető adatok, amelyek az értékelési részszempontok alapján értékelésre
kerülnek).
23.6./ Ajánlatkérő jelen eljárásban előírja a Kbt. 66. § (6) bekezdés szerinti információk
ajánlatban történő feltüntetését, melynek alapján az ajánlatban meg kell jelölni:
a) a közbeszerzésnek azt a részét (részeit), amelynek teljesítéséhez az ajánlattevő
alvállalkozót kíván igénybe venni, illetve
b) az ezen részek tekintetében igénybe venni kívánt és az ajánlat benyújtásakor már
ismert alvállalkozókat;
23.7./ A nyilatkozatokat nemleges tartalom esetén is kifejezetten meg kell tenni.
23.8./ Az ajánlattevőnek az ajánlatban nyilatkoznia kell a Kbt. 134. § (5) bekezdésében foglaltak
szerint.
23.9./ Ajánlatkérő tájékoztatja a gazdasági szereplőket, hogy az eljárással kapcsolatos valamennyi
határidővel kapcsolatosan a közép-európai idő az irányadó.
23.10./ Az eljárás és az ajánlattétel nyelve a magyar. Az eljárás során mindennemű közlés magyar
nyelven történik, kommunikáció semmilyen más nyelven nem fogadható el. Az idegen
nyelvű iratokat felelős magyar fordításban is csatolni kell, figyelemmel a Kbt. 47. § (2)
bekezdésére. Felelős fordítás alatt az Ajánlatkérő az olyan fordítást érti, amely
tekintetében az ajánlattevő képviseletére jogosult személy cégszerűen nyilatkozik, hogy az
mindenben megfelel az eredeti szövegnek. A fordítás tartalmának a helyességéért az
ajánlattevő a felelős.
23.11./ Közös ajánlattétel esetén az ajánlattételnek meg kell felelnie a Kbt. 35. §-ában foglalt
feltételeknek, különös figyelemmel a (2)-(3) bekezdésre. Be kell csatolni a közös
ajánlattevők megállapodását, amelyben rögzítik a Kbt. 35. § (6) bekezdésében előírt
egyetemleges felelősségvállalást a szerződés teljesítéséért, továbbá meg kell adni a közös
ajánlattevők munkamegosztását a feladatok és azok részaránya tekintetében. Ajánlatkérő a
szerződés teljesítéséhez közös ajánlattétel esetén kizárja a projekttársaság létrehozásának
lehetőségét.
23.12./ Az ajánlathoz csatolni kell az ajánlatban szereplő nyilatkozatokat aláíró, az ajánlattevő,
illetve az alkalmasság igazolásába bevont (kapacitást nyújtó) gazdasági szereplő írásbeli
képviseletére jogosult személy (cég esetében a cégjegyzésre jogosult) aláírási címpéldányát
vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás mintáját. Amennyiben az ajánlatot nem az írásbeli
képviseletre jogosult személy írja alá, akkor az adott személy(ek)nek az ajánlat aláírására
vonatkozó, a meghatalmazott aláírás mintáját is tartalmazó, a képviseletre jogosult általi,
cégszerű aláírással ellátott meghatalmazását is szükséges csatolni. A meghatalmazást a
meghatalmazottnak is alá kell írnia.
23.13./ Ajánlattevőnek (közös ajánlattevőknek) az ajánlatában nyilatkoznia kell a Kbt. 66. § (2) és
(4) bekezdésében foglaltak szerint. A Kbt. 66. § (2) bekezdése szerinti nyilatkozatot
eredeti példányban kell benyújtani.
23.14./ Amennyiben az ajánlattevő, alvállalkozó vagy az alkalmasság igazolásában résztvevő
gazdasági szereplő valamely a felhívásban vagy a dokumentációban előírt igazolás helyett
20
a Kbt. 69. § (11) bekezdése szerint kíván tényt vagy adatot igazolni, abban az esetben az
ajánlattevő, alvállalkozó, az alkalmasság igazolásában résztvevő gazdasági szereplő
nyilatkozatban köteles megadni, hogy melyik tényt vagy adatot kívánja a Kbt. 69. § (11)
bekezdése szerint igazolni, és hogy mi az ezen tényt vagy adatot tartalmazó ingyenes, a
közbeszerzési eljárás nyelvén rendelkezésre álló, elektronikus, hatósági nyilvántartás
elektronikus elérhetősége.
23.15./ Ajánlatkérő - a megajánlott résztől, illetve részek számától függetlenül - a 322/2015. (X.
30.) Korm. rendelet 26. §-a alapján eljárva a vállalkozási szerződés megkötésének
feltételéül szabja, hogy a nyertes ajánlattevő a szerződés teljesítésének teljes időtartama
alatt rendelkezzen (a részek számától függetlenül) CAR-rendszerű (összkockázati) építésszerelési
biztosítással. A felelősségbiztosítás éves kárösszege legalább: 20 millió forint, a
káresemény összege legalább: 10 millió forint. Az ajánlathoz csatolni kell vagy a már
meglévő és megfelelő kondíciójú érvényes biztosítási kötvény egyszerű másolatát, vagy
amennyiben az ajánlattevő ilyennel az ajánlattétel időpontjában még nem rendelkezik,
akkor a biztosító intézettől származó szándéknyilatkozatot, arra vonatkozóan, hogy az
ajánlattevő nyertessége esetén a megkövetelt felelősségbiztosítást vele megköti. Az
Ajánlattevőnek, közös ajánlat esetén a képviselőnek, nyertessége esetén a keretszerződés
teljes ideje alatt megfelelő felelősségbiztosítást kell fenntartani. A biztosításnak ki kell
terjednie a jelen projektre, az alvállalkozók tevékenységére is, és fedezetet kell nyújtani az
általuk okozott, valamint az építkezéssel összefüggő esetlegesen bekövetkező károk
megtérítésére, beleértve a harmadik személynek okozott károk megtérítését is.
23.16./ Szerződést biztosító mellékkötelezettségek:
Késedelmi kötbér: nyertes ajánlattevő késedelmi kötbér megfizetésére köteles, ha a
szerződésben rögzített (a műszaki átadás-átvételi eljárás megkezdésére előírt) teljesítési
határidőt olyan okból, amiért felelős (Ptk. 6:186.§) elmulasztja. A késedelmi kötbér
mértéke a késedelem napjától számított, a nettó teljes szerződéses ellenérték 0,1 %-ának
megfelelő összeg minden megkezdett naptári napra. A 20 naptári napot meghaladó
késedelem esetén Ajánlatkérő jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani/elállni,
mely okán a nyertes ajánlattevő a meghiúsulási kötbérfizetésre lesz kötelezett.
Meghiúsulási kötbér: Az érintett nyertes ajánlattevő meghiúsulási kötbér megfizetésére
köteles, ha olyan okból, amiért felelős (Ptk. 6:186. §), az érintett egyedi szerződésben
rögzített teljesítés meghiúsul. A meghiúsulási kötbér alapja a nettó teljes szerződéses
ellenérték. A meghiúsulási kötbér mértéke a kötbéralap 20 %-a, azzal, hogy a
meghiúsulási kötbér összegébe a késedelmi kötbér összege beszámítandó.
Teljesítési biztosíték: Vállalkozó a szerződés teljesítésének elmaradásával kapcsolatos
igényekre biztosítékot nyújt. A biztosíték mértéke a teljes nettó vállalkozói díj 5%-ának
megfelelő összeg. Vállalkozó a biztosítékot a szerződés hatályba lépésekor nyújtja, a
szerződés teljesítési véghatáridejének (műszaki átadás-átvételi eljárás sikeres lezárásnak)
napig terjedő időtartamra (futamidő).
23.16./ Ajánlattevőnek nyilatkoznia kell, hogy van-e folyamatban változásbejegyzési eljárása a
cégbíróság előtt Amennyiben igen, abban az esetben az ajánlathoz csatolni kell a
cégbírósághoz benyújtott változás bejegyzési kérelmet és az annak érkezéséről a
cégbíróság által megküldött igazolást.
23.17./ A szerződés teljesítésével kapcsolatos egyéb, jogszabályi feltételek:
21
- az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény;
- az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet;
- az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről
szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm. rendelet;
- az építési munkahelyeken és az építési folyamatok során megvalósítandó
minimális munkavédelmi követelményekről szóló 4/2002. (II. 20.) SzCsM-EüM
együttes rendelet.
23.19./ Ajánlatkérő nem alkalmazza a Kbt. 75. § (2) bekezdésének e) pontját.
23.20./ Az eljárás során felmerülő, az eljárást megindító felhívásban és jelen közbeszerzési
dokumentumokban nem szabályozott kérdések tekintetében a Kbt., annak végrehajtási
rendeletei és a Ptk. az irányadóak.
Felhívjuk szíves figyelmét a jelen ajánlattételi felhívásban foglalt előírások és feltételek alapos
áttekintésére, és kérem, hogy ajánlatát a leírtak figyelembevételével tegye meg.
Budapest, 2018. január 22.
Tisztelettel:
dr. Víg Levente
Ajánlatkérő képviseletében eljárva