AJÁNLATTÉTELI FELHÍVÁS A 15/2021 (III.13.) AM RENDELET SZERINTI ISKOLAGYÜMÖLCS PROGRAM MEGALÓSÍTÁSA ÉRDEKÉBEN SZÁLLÍTÓ KIVÁLASZTÁSA CÉLJÁBÓL

Publikálva: 2025. április 14.

A Jászberényi Tankerületi Központ a „2025/2026. tanév iskolagyümölcs- és iskolazöldség- program”-ban történő részvétele érdekében, a 15/2021 (III.31.) AM rendelet alapján beszerzési eljárást folytat le - a fenntartása alatt álló köznevelési intézmények tanulóinak iskolagyümölccsel- és zöldséggel történő ellátása céljából az alábbi feltételek szerint

I. Az Ajánlatkérő adatai:

Ajánlatkérő neve:                  Jászberényi Tankerületi Központ

Ajánlatkérő székhelye:          5100 Jászberény, Szabadág tér 16.

Telefonos elérhetőségek:       06-57-795-201, 06-57-795-250

E-mail:                                   oPykOC6Z20jRZamFzemJlcmVueUBray5nb3YuaHU=

Képviselő:                              Zsemberi Zoltán tankerületi központ igazgató

Kapcsolattartó/ügyintéző:     Tarnóczy András

II. A beszerzés tárgya, mennyiség leírása, minőségi követelmények

1.  Beszerzés tárgya: Az iskolagyümölcs- és iskolazöldség- program végrehajtásáról szóló – többször módosított – 15/2021 (III.31.) AM rendelet (továbbiakban: Rendelet) - és 1. melléklete - szerinti 2025/26. tanévre vonatkozó iskolagyümölcs- és iskolazöldség program beszállító partner kiválasztása

2.       Beszerzés pontos mennyisége: A Rendelet 14. § (1), és a Rendelet 1. mellékletében meghatározott feltételek figyelembe vételével, az ajánlattételi felhívás 1. mellékletében meghatározott létszámadatoknak megfelelően legalább heti két adag/tanuló az ajánlattételi felhívás V. pontjában meghatározott szállítási feltételek szerint

3.       Minőségi követelmények: A program keretében szállítható termékeknek a Rendelet 12. § (1) bekezdésében, és a 13.§-ban, valamint a Kincstár honlapján közleményben közzétett minőségi és élelmiszer-biztonsági feltételeknek kell megfelelniük.

III. A szerződés meghatározása

„Szállítási megállapodás”, az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-program végrehajtásáról szóló rendelet figyelembe vételével, a Magyar Államkincstár honlapján közzétett megállapodás minta alapján. A 2025/2026-os tanévtől kezdődően kizárólag egy tanítási évre szóló, határozott idejű megállapodás köthető, ennek megfelelően az Ajánlatkérő egy évre szóló megállapodást köt a nyertes Ajánlattevővel!

IV. A teljesítési helye

A felhívás 1. mellékletben megadott, aktuális intézményi alapadatok szerint

V. A Megállapodás időtartama / az ellátási időszak és Ajánlatkérő által ellátási időszakonként meghatározott szállítási hetek száma:

A Rendelet 9. § (2.) bekezdésében foglaltakkal összhangban /2025. szeptember 01 – 2026. május 04./, kizárólag egy tanítási évre szólóan.

Ellátási időszakok, hetek meghatározása: 4 ellátási időszak,

  1. időszak – szeptember első tanítási nap-szeptember utolsó vasárnap: 4 hét
  2. időszak- szeptember utolsó vasárnapját követő hétfő-december 3. vasárnap: 10 hét
  3. időszak – január második hétfő-március utolsó vasárnap: 11 hét
  4. időszak – március utolsó vasárnapját követő hétfő-április utolsó napkát követő vasárnap: 3 hét

VI. Az ajánlat beérkezésének határideje, beküldésének módja, és az ajánlat formája

1.    Az Ajánlattételi felhívásra 2025. április 30. szerda 09:00-ig beérkezőleg elektronikus úton nyújthatnak be ajánlatot az Ajánlattevők. A határidőn túl beérkező ajánlatokat az Ajánlatkérő nem veheti figyelembe. A határidő elmulasztása jogvesztő.

2.     Az ajánlatot, nyilatkozatokat aláírva, csatolt mellékleteket, alátámasztó dokumentációkat pdf formátumban kérjük benyújtani. (ajánlati dokumentáció)

3.     Ajánlatkérő elektronikusan beküldött ajánlatként fogadja el egyrészről az ajánlattételi felhívás I. pontjában meghatározott email címre beküldött ajánlati dokumentációt. Az email tárgya részben kérjük megjelölni a „15/2021 AM rendelet szerinti iskolagyümölcs-, és iskolazöldség program teljesítése” címet a könnyebb beazonosíthatóság érdekében.

4.     Ajánlatkérő szintén elektronikusan beküldött ajánlatként fogadja el a teljes ajánlati dokumentáció elektronikus adathordozón (pendrive) postai, v. futár úton történő beküldését is. Ezen variáció választása esetén a teljes ajánlati dokumentációt elektronikus adathordozóra mentve zárt borítékban kell elhelyezni. A borítékon fel kell tüntetni az alábbiakat:

„Jászberényi Tankerületi Központ, 5100 Jászberény, Szabadság tér 16.

Ajánlattevő cégbejegyzési okmányokban, egyéni vállalkozói nyilvántartásban szereplő nevét és székhelyét

Árajánlat tárgyát: „”15/2021 AM rendelet szerinti iskolagyümölcs-, és iskolazöldség program teljesítése”

A boríték ajánlatot tartalmaz. Ajánlattételi határidő előtt nem bontható fel!”

Lezáratlan borítékot Ajánlatkérő nem vesz át. Amennyiben a boríték nincs a fentieknek

megfelelő jelölésekkel ellátva, az Ajánlatkérő nem vállal felelősséget az ajánlat elirányításáért, vagy idő előtti felbontásáért.

5.  Az Ajánlattevő felelőssége és feladata a benyújtást megelőzően ellenőrizni, hogy az adathordozón vagy emailben megküldött ajánlati csomag tartalmazza a teljes dokumentációt, valamint a fájlok megnyithatóak, és sértetlenek. A sérült, vagy olvashatatlan fájlok megküldéséből adódó érvénytelenítés miatti felelősségét Ajánlatkérő kizárja.

VII. A Rendeletben meghatározott elektronikus ajánlat titkosításának feltételei

A Rendelet 6. § (3) bekezdésében foglaltak szerint Ajánlattevő elektronikus úton köteles ajánlatát benyújtani. Papír alapú pályázat nem fogadható el. Ennek megfelelően az elektronikus úton beérkező ajánlatok titkosítását az Ajánlatkérő az alábbiak szerint kéri megvalósítani:

1. Az ajánlati dokumentációt az ajánlattételi felhívás I. pontjában meghatározott e-mail címre történő megküldése esetén az ajánlati fájlokat jelszóval kérjük levédeni az ajánlati dokumentációk idő előtti megnyitásának megelőzése, ennek igazolhatósága céljából. A jelszó megküldése a jelen felhívás VI. pontjában meghatározott beérkezési határidőt követően, de legkésőbb a VIII. pont szerinti bontási határidőig bezáróan. Ennek megfelelően a jelszó megküldésének kezdő időpontja 2025.április 30. szerda 09:00 óra, záró határideje: 2025. április 30. szerda 12:55 óra. Az ajánlat feloldásához szükséges jelszót a fent jelzett időtartamon belül az Ajánlatkérő email címére (XphzlJzbxnucsogIBB5zNRNxamFzemJlcmVueUBray5nb3YuaHU=). kell elektronikusan eljuttatni. A jelszavas védelem elmaradása az eljárás során olyan formai hibának minősül, mely önmagában nem eredményezi az ajánlat érvénytelenségét. Amennyiben a megküldött ajánlati dokumentáció titkosítása nem történik meg, úgy Ajánlatkérő nem vállal felelősséget az ajánlat idő előtti felbontásáért. A jelszavas titkosítás támogatása érdekében jelen ajánlattételi felhívás 2 melléklete kisegítő tájékoztatásként kerül csatolásra a titkosítás elvégzésének megkönnyítése érdekében.

2.     Amennyiben az elektronikus ajánlat a VI. 4. pontban leírtak szerint kerül beküldésre (postai úton, elektronikus adathordozón), ott a boríték sértetlenségével igazolható az ajánlatok ajánlattételi felhívásban meghatározott időpontja szerinti bontása.

VIII. Az ajánlatok bontásának - az elektronikus úton beérkező ajánlatok megnyitása - helye és ideje:

2025. április 30. 13.00 órakor.

Jászberényi Tankerületi Központ, Jászberény, Szabadság tér 16. II. emelet

Az ajánlatok bontására az Ajánlattevőket ezúton meghívja az Ajánlatkérő.

IX. Egyéb kötelező kikötések:

1.     A felhasznált és beszállított termékek 50%-a szállító saját maga vagy tulajdonosa által megtermelt saját termék (termékenként figyelembe véve.) Az 50%-nál kisebb saját termék arányú pályázatokat az Ajánlatkérő nem fogadja el, azok érvénytelenek. (Rendelet 18.§ (1) bekezdése szerint).

2.     Az egy hétre és egy főre számított 230 Ft összegű támogatás összegét meghaladó ajánlatokat az Ajánlatkérő nem fogadja el, ezen ajánlatok érvénytelenek! Ezen feltétel alól kizárólag az jelent kivételt, amennyiben Ajánlattevő nyilatkozik, hogy a rendeletben meghatározott maximális támogatás feletti rész kifizetésére nem tart igényt! (Tanulói többlet biztosítása) Ez esetben a X. 5.) pontja alapján Ajánlattevő felajánlását többletpontokkal jutalmazzuk.

3.    Érvénytelen az az ajánlat, melyet nem a jelen ajánlattételi felhívásban meghatározott fenntartói igényeknek megfelelően, vagy a Rendelet 14. § (1) bekezdésében meghatározott feltételektől eltérő tartalommal nyújtott be Ajánlattevő.

4.   Ajánlattevő tudomásul veszi, hogy a Rendelet 5.§ (1b) rendelkezése alapján maximum 12 tankerületi központtal jogosult szerződni. Figyelembe azt a feltételt is hogy ezen felső korlát figyelembevételénél a kapcsolt vállalkozásnak minősülő Ajánlattevő egy Ajánlattevőnek számít.

5.    Az ajánlatot tenni szándékozónak a pályázati anyagban írásban tételesen nyilatkoznia kell a Rendelet 6.§ (8) szerinti szempontrendszer, és 6/A. § (3) bekezdése szerinti sorrend figyelembe vételével összeállított, és a jelen felhívásban megjelentetett fenntartói értékelési és rangsorolási szempontok elfogadásáról.

6.     Az eljárás - ajánlatkérés és ajánlattétel - anyanyelve magyar

7.     Hiánypótlásra Ajánlattevő nem biztosít lehetőséget

8.     Ajánlatkérő részajánlatot nem fogad el

9.  Az értékelési szempontok esetében járó pontok minde(n esetben hivatalos dokumentációkkal igazolandók, nyilatkozatot nem fogadunk el.

X. Az ajánlatok értékelési szempontjai

A beérkezett pályázatok értékelése / rangsorolása az alábbiak szerint történik.

 

1.)   Földrajzi elhelyezkedés: Az Ajánlatkérő környezetvédelmi szempontokat is figyelembe véve előnyben részesíti azon Ajánlattevőket, melyeknél a saját termelésű gyümölcs-, és/vagy zöldségtermékek a betakarítást követően a termelési helytől a végső fogyasztóig rövidebb utat tesznek meg földrajzilag. Ennek megfelelően az Ajánlattevő tulajdonában lévő vagy általa bérelt, vagy egyéb szolgáltatási, együttműködési szerződés szerint a hűtést tárolást számára biztosító hűtőház földrajzi elhelyezkedése és az Ajánlatkérő központja közötti közúti távolság nagysága alapján adunk pontokat. Előnyben részesítjük azokat az Ajánlattevőket, melyeknél kisebb a földrajzi távolság, ezáltal kisebb a káros behatások esélye, és biztonságosabb a termékek optimális szállítása. E szerint az alábbi pontokat adjuk.

0-100 km közötti távolság esetén adható pont:                    5 pont

100 km feletti-200 km alatti távolság esetén adható pont:   2 pont

200 km-nél nagyobb távolság esetén:                                   0 pont

2.)   Környezeti előnyök: A szállított termékek csomagolása és szállítása terén legalább kettő környezetvédelmi, környezetbarát megoldást alkalmazó Ajánlattevő részére 3 pontot adunk. Ennél több környezetvédelmi megoldást alkalmazó Ajánlattevők a további megoldásonként 0,5-0,5 pontot kapnak.

A maximálisan adható pontok száma 4.

3.)   Érintett tanulók száma: Az ajánlattevők által előző tanévben (2024/25) az iskolagyümölcs-, és zöldségprogram keretein belül ellátott tanulók száma. A több tanuló ellátása nagyobb tapasztalatot feltételez, ezért a pontokat ennek megfelelően a több tanulót ellátó ajánlattevők kapják az értékelés során az alábbiak szerint:

Érintett tanulók száma több mint 6 e:                                   3 pont

Érintett tanulók száma legalább 5 e:                                     2 pont

Érintett tanulók száma 5 e alatti:                                          0 pont

4.)   Nagyobb termékvariáció: A változatosabb ellátás, táplálkozás elősegítése érdekében plusz pontot számolunk azon ajánlatok esetében, ahol az egyes ellátási időszakokban (az ajánlattételi felhívás V. pontja szerinti 4 időszakra vonatkozóan) eltérő kínálat, szállítási ajánlat kerül beküldésre. Ennek megfelelően a pontozás az alábbiak szerint történik:

Valamennyi ellátási időszakban más-más termékvariáció bizt. esetén:      6pont

Legalább 3 féle termékvariáció biztosítása a 4 ellátási időszakban :           4 pont

Legalább 2 féle termékvariáció biztosítása a 4 ellátási időszakban:                        2 pont

Valamennyi ellátási időszakban ugyanazon termékvariáció biztosítása:    0 pont

Kiegészítés: Termékvariáció alatt - a Rendelet 1. melléklete 3.-9., 10., 12.-15., pontjaiban meghatározott 12 féle! termékből - az adott ellátási időszakra vonatkozóan, szállítani tervezett termékek összességét értjük. A pontozásnál két ellátási időszak közötti összehasonlításban eltérő termékvariációnak tekintjük azt, ha az összehasonlítandó két időszakban szállítani tervezett termékek közül legalább egy termék különbözik. Különböző terméknek tekintjük a Rendelet 1. melléklete fentiek szerinti pontjaiban meghatározott 12 termékféleséget. (Heti 2 adaggal kalkulálva például: I. időszak alma, őszibarack, II. időszak alma, körte III. időszak alma, gyümölcslé, V. időszak alma, cseresznye ajánlat alapján valamennyi ellátási időszakban más-más a termékvariáció, emiatt jár a maximálisan adható 6 pont) Felhívjuk a figyelmet, hogy a fent leírtak alapján a pontozás során a zöldség és gyümölcslé egyfajta terméknek számít, valamint alma és szeletelt alma szintén ugyanazon terméknek számít.

5.)   Tanulói többlet biztosítása: Amennyiben az egyéb kikötések 2. pontja alapján Ajánlattevő olyan ajánlatot tesz, melynek valamely ellátási időszakában összeállított termékvariáció egy hétre és egy főre számított értéke meghaladja a 230 Ft-os maximális támogatási értéket, de külön nyilatkozatban vállalja, hogy az ezt meghaladó rész kifizetésére nem tart igényt, úgy az ajánlata érvényes és a bírálatnál az alábbi plusz pontokat kapja:

Az V. pont szerinti 1. és / vagy 4. időszakban tett vállalás esetén:  5 pont

Az V. pont szerinti 2. és / vagy 3 időszakban tett vállalás esetén:   10 pont

6.)   Gyümölcs szállítás preferálása: Figyelembe véve a tanulói szokásokat és preferenciákat, Ajánlatkérő további 10 pontot ad minden Ajánlattevő részére, aki ajánlatában kizárólag gyümölcs és vagy bármely ivólé szállítását vállalja. Ennek megfelelően a 10 pontot kizárólag azon Ajánlattevő részére biztosítjuk, mely kizárólag a Rendelet 1. melléklet 3.-10. pontja szerinti termékekből állítja össze kínálatát 

Ha az értékelések során az egyes ajánlatok között pontegyenlőség van, elsősorban a rendelet 6A § (3) bekezdésében foglaltak alapján, másodsorban az ugyanazon pontot szerző ajánlatok közül az ellátásban érintett köznevelési intézmények vezetőinek egyszerű többségi szavazata alapján választja ki a legtöbb szavazatot kapó Ajánlattevőt.

XI. Az ajánlathoz csatolandó dokumentumok, és nyilatkozatok

1.   A Rendelet 4. § szerinti előzetes MÁK jóváhagyás igazolása, dokumentáció

2.   Az Ajánlattevő nyilatkozata a Rendeletben és a kihirdetett ajánlattételi felhívásban meghatározott feltételek elfogadásáról, a nyilatkozat hiánya érvénytelen ajánlatot eredményez, a bírálatban az ajánlat nem vesz részt.

3.   Az Ajánlattevő nyilatkozata, hogy büntetőjogi felelőssége tudatában kijelenti, az ajánlatban foglalt adatok és információk hitelesek, és megfelelnek a valóságnak, a nyilatkozat hiánya érvénytelen ajánlatot eredményez, a bírálatban az ajánlat nem vesz részt.

4.   Nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy az ajánlat benyújtásakor figyelemmel volt a Rendelet 5. § (1b.) bekezdésében foglaltakra, és tudomása van arról, hogy egy tanítási évben legfeljebb 12 tankerületi központtal lehet szerződése, figyelembe véve hogy ezen korlát tekintetében a kapcsolt vállalkozások által benyújtott pályázatokat is figyelembe veszi.

5.   Átláthatósági nyilatkozat (3. melléklet) Az Ajánlattevő nyilatkozata arról, hogy a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (továbbiakban Nvt.) alapján átlátható szervezetnek minősül

6.   Köztartozás mentességet igazoló adóigazolás (30 napnál nem régebbi)

7.   Aláírási címpéldány (30 napnál nem régebbi), a dokumentáció hiánya érvénytelen ajánlatot eredményez, a bírálatban az ajánlat nem vesz részt.

8.   Ajánlattevő nyilatkozata a jelen beszerzési eljárás során általa kijelölt elektronikus kapcsolattartásra vonatkozó e-mail címről, és a kapcsolattartásra kijelölt képviselő nevéről. Az eljárás során valamennyi értesítés az itt megjelölt címre kerül kiküldésre.

9.   Az ajánlattevő nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy a Rendelet 4. § (5) bekezdés eb) pontjának megfelelően alkalmas arra és egyben vállalja, hogy az általa szállításra kerülő friss termék, valamint a zöldség- és gyümölcslevek előállításához felhasznált alapanyag legalább 50 százalék mennyiségben saját termék, a nyilatkozat hiánya érvénytelen ajánlatot eredményez, a bírálatban az ajánlat nem vesz részt.

10. A földrajzi elhelyezkedés pontozásához az Ajánlattevő tulajdonában, vagy bérletében, vagy egyéb megállapodás alapján használt hűtőház elhelyezkedési helyének egyértelmű igazolására alkalmas hivatalos iratok (pl. 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap vagy bérleti v. egyéb szerződés), a dokumentum(ok) hiánya esetén pont nem adható.

11. A környezeti előnyök pontozásához, a termelés, csomagolás, szállítás során környezetvédelmi, környezetbarát megoldás alkalmazásának egyértelmű igazolásához szükséges, és alkalmas dokumentációk (pl. újrahasznosított csomagolástechnika, környezetkímélő vegyszerek és eljárások alkalmazása, szelektív hulladék hasznosítás, alkalmazását igazoló dokumentációk stb…) becsatolása, ), a dokumentum(ok) hiánya esetén pont nem adható.

12. Érintett tanulók létszáma pontozásához kérjük az elmúlt tanév ide vonatkozó iskolazöldség és gyümölcs szállítási szerződése(i)nek becsatolását, mely(ek), igazolják a kért ellátotti számot, ), a dokumentum(ok) hiánya esetén pont nem adható.

13. Tanulói többlet biztosítása címen a IX. 2.) pontban leírtak alapján az ajánlat érvényességének biztosítása, és egyben ez alapján a X. 5.) szerinti többletpont érvényesíthetősége érdekében Ajánlattevő nyilatkozata, hogy az egy hétre és egy főre számított támogatási összeget meghaladó összeg kifizetésétől eltekint. Az ajánlat szerinti adagok kiszállítását, az ajánlatban megadottak feltételeknek megfelelően vállalja a Rendeletben meghatározott maximális 230 Ft/fő/hét támogatás mellett. A
különbözetet egyik fél irányában sem számolja fel. A nyilatkozat hiánya, amennyiben releváns érvénytelen ajánlatot eredményez

14. A szállítandó termékek (legalább 50% saját termelésű termék!) megtermeléséhez használt termőterület(ek) adatainak (irányítószám, település, hrsz, blokkazonosító, jogszerű földhasználó neve) egyértelmű dokumentálása érdekében a fentieket igazoló dokumentáció(k) becsatolása, mely(ek) egyben igazolják az Ajánlattevő jogszerű földhasználatát is. (Pl. Tulajdoni lap, Földhasználati lap, bérleti szerződés benyújtása)

15. Ajánlattevő nyilatkozata, hogy tudomásul veszi, nyertessége esetén a Megállapodás megkötésére csak abban az esetben kerül sor, ha a szerződéskötés időpontjáig az alábbi igazolásokat Ajánlatkérő részére benyújtja:

·         30 napnál nem régebbi köztartozásmentes NAV igazolás vagy a köztartozásmentes adózók adatbázisában való szereplés

·         30 napnál nem régebbi érvényben lévő cégbírósági bejegyzés dokumentációja, vagy vállalkozói igazolvány v. egyéni vállalkozóként történő nyilvántartásba vétel dokumentációja, valamint aláírási címpéldány (amennyiben az ajánlat mellé csatolt ugyanezen dokumentáció a szerződéskötéskor 30 napon túli)

 

XII. Egyéb ajánlati, és szerződéskötési határidők és feltételek

1.      Az ajánlattételi felhívással kapcsolatos kiegészítő tájékoztatása vonatkozó információk

Kiegészítő tájékoztatásként felmerült konkrét kérdéseket kizárólag írásban, a vBvyKE7DEMNG5mamFzemJlcmVueS5tdWtvZHRldGVzQGdtYWlsLmNvbQ== címre, legkésőbb 2025. április 23-án. 16:00 óráig kérjük megküldeni.

A választ Ajánlatkérő legkésőbb 2025. április 28.-án 16.00 óráig küldi meg Ajánlattevő részére.

Az egyéb módon, vagy egyéb címre történő kiegészítő tájékoztatásra vonatkozó megkereséseket Ajánlatkérő figyelmen kívül hagyja. A fenti időpontot követően beérkező kiegészítő tájékoztatásra vonatkozó igényt Ajánlatkérő teljesíteni nem tudja.

2.     Az Ajánlatkérő döntést hoz, és a rangsorról e-mailben értesíti az Ajánlattevőket:

2025. május 05. napjáig

3.     A nyertes Ajánlattevő nyilatkozik a szerződéskötési hajlandóságáról:

2025. május 10. napjáig

4.     A Megállapodás megkötése:

2025. május 20. napjáig

Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot az eljárás eredménytelennek nyilvánítására – a Rendeletben meghatározottakkal összhangban.

Jelen ajánlatkérés nem minősül kötelezettségvállalásnak.

Jászberény, 2025. április 11.

 

                                                                                              Zsemberi Zoltán

                                                                                    tankerületi központ igazgató

Menü

Navigáció