AJÁNLATTÉTELI FELHÍVÁS 2024/2025. tanév iskolagyümölcs- és iskolazöldség- program

Publikálva: 2024. április 15.

A Jászberényi Tankerületi Központ a „2024/2025. tanév iskolagyümölcs- és iskolazöldség- program”-ban történő részvétele érdekében, a 15/2021 (III.31.) AM rendelet (továbbiakban: Rendelet) alapján beszerzési eljárást folytat le – a fenntartása alatt álló intézmények tanulóinak iskolagyümölccsel- és zöldséggel történő ellátására.

Az ajánlatkérő adatai:

Jászberényi Tankerületi Központ

5100 Jászberény, Szabadág tér 16. (székhely)

Telefon: 06-57-795-201, 06-57-795-250

E-mail: rUVTqOWPmnjtCou3wcZamFzemJlcmVueUBray5nb3YuaHU=

Képviselő: Zsemberi Zoltán tankerületi központ igazgató

Kapcsolattartó: Tarnóczy András

A beszerzés tárgya, értéke, mennyiségi leírása, minőségi követelmények

Beszerzés tárgya: iskolagyümölcs- és iskolazöldség-program keretében a 2024/2025-ös tanévre, a Rendelet 12. § (1) és 14. § (1) bekezdéseiben meghatározottak szerint.

Beszerzés mennyisége: A Rendelet 14. § (1) és az 1. mellékletében foglaltak szerint, illetve az ajánlattételi felhívás 1. sz. mellékletében meghatározott létszámadatoknak megfelelően

Minőségi követelmények: A program keretében szállítható termékeknek a Rendelet 12. § (1) bekezdésében, és a 13.§-ban, valamint a Kincstár honlapján közleményben közzétett minőségi és élelmiszer-biztonsági feltételeknek kell megfelelniük.

A szerződés meghatározása

„Megállapodás”, az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-program végrehajtásáról szóló 15/2021. (III. 31.) AM rendeletben foglaltak szerint, a Kincstár honlapján közzétett tartalmi elemekkel.

A teljesítési helye

A felhívás 1. számú mellékletben megadott, aktuális intézményi alapadatok szerint.

A szerződés időtartama / ellátási időszak:

A Rendelet 9. § (2.) bekezdésében foglaltak szerint: 2024. szeptember 01 – 2025. május 04.

Az ajánlat tartalma, benyújtásának helye és határideje

Az ajánlatot formailag és tartalmilag a 15/2021 (III.31.) Am rendeletben foglaltakkal összhangban kell elkészíteni.  

Az ajánlat beadásának helye:

Jászberényi Tankerületi Központ

5100 Jászberény, Szabadág tér 16.

Az ajánlat beérkezésének határideje

Az ajánlatot 2024. április 30. munkaidő végéig (16:30 óra) személyesen vagy postai úton a Jászberényi Tankerületi Központ székhelyére, zárt borítékban, egy eredeti példányban, papíralapon az ajánlattevő cégszerű aláírásával ellátva, valamint elektronikus adathordozón kell benyújtani. A zárt borítékon fel kell tüntetni „2024/25. tanév iskolagyümölcs beszerzés” megnevezést, valamint az ajánlattevő nevét, és címét.

A tankerületi központ fenntartó által közzétett ajánlattételi felhívásra nem tehet ajánlatot az, aki, vagy amely az ajánlattétellel érintett tanévre már az 5. § (1) bekezdésében a tankerületi központok száma tekintetében meghatározott számú tankerületi központtal megkötött megállapodással rendelkezik.

Egyéb kötelező kikötések:

·         Előzetes jóváhagyás igazolása

·         Az ajánlatot tenni szándékozónak a pályázati anyagban írásban tételesen nyilatkoznia kell a Rendelet 6.§ (3) a)-c) pontjaiban foglalt rangsorolási szempontokra vonatkozóan.

·         A rendelet 6. § (2) bekezdésében meghatározott ajánlattevő nem kerül figyelembe vételre az ajánlatok sorrendállítása során

·         Az eljárás - ajánlatkérés és ajánlattétel - anyanyelve magyar

·         Hiánypótlásra ajánlattevő nem biztosít lehetőséget

·         Ajánlatkérő részajánlatot nem fogad el

·         A határidőt követően beérkező pályázatok érvénytelennek minősülnek

·         Érvénytelen az a pályázat, melynek értéke meghaladja a rendelet 18. §. (1.) bekezdésében meghatározott egy főre és egy hétre számított értéket.

Az ajánlatok értékelési szempontjai

A beérkezett pályázatok értékelése / rangsorolása a Rendelet 6.§ (3) bekezdéseiben foglaltak alapján történik.  A szempontonkénti sorrendállítás során elért helyezések átlaga alapján elért azonos pontszámmal rendelkező ajánlattevők esetében a Rendelet 6.§ (8) bekezdésében foglaltak szerint dönt az Ajánlatkérő, és az alábbi szempontrendszer alapján bírálja el a beadott pályázatokat.


1.)   Érintett tanulók száma: Az ajánlattevők által előző tanévben (2023/24) ellátott tanulók száma. A több tanuló ellátása nagyobb tapasztalatot feltételez, ezért a pontokat ennek megfelelően a több tanulót ellátó ajánlattevők kapják az értékelés során az alábbiak szerint:

 

Érintett tanulók száma legalább 40 e, de 80 e alatti:             5 pont

Érintett tanulók száma legalább 20 e, de 40 e alatti:            2 pont

Érintett tanulók száma 20 e alatt:                                         0 pont


2.)   Földrajzi elhelyezkedés: Az ajánlattevő lerakata (nyilatkozat szerinti) és az ajánlatkérő székhelye közötti közúti távolság nagysága alapján adunk pontokat. Előnyben részesítjük azokat az ajánlattevőket, melyeknél kisebb a földrajzi távolság. E szerint az alábbi pontokat adjuk.

0-100 km közötti távolság esetén adható pont:                    8 pont

100 km feletti-200 km alatti távolság esetén adható pont:   5 pont

200 km-nél nagyobb távolság esetén:                                   0 pont

3.)   Gyermekek táplálkozási szokásainak javítása: További 3 pontot adunk azon ajánlattevő részére, aki a rendelet 9. § (2) bekezdésében meghatározott mind a 4 teljesítési időszakban vállal szállítást, segítve ezzel (is) a táplálkozási szokások javítását.                                                 

4.)   Környezeti előnyök: A szállított termékek csomagolása és szállítása terén legalább kettő környezetvédelmi, környezetbarát megoldást alkalmazó ajánlattevő részére 2 pontot adunk. Ennél több környezetvédelmi megoldást alkalmazó ajánlattevők a további megoldásonként 0,5-0,5 pontot kapnak.

5.)   Rövid ellátási lánc: A szállított termékek hány százalékban saját termelésűek, illetve hány százalékban más termelőtől vagy beszállítótól származnak. Előnyben részesülnek a saját terméket szállító vállalkozók, az alábbi pontozás mellett:

 

100 %                         4 pont

80% - 100 %              3 pont

50 % - 80 %               2 pont

25% - 50 %                1 pont

25 % alatt                   0 pont

Az 1-5 pontokban meghatározott szempontok alapján legtöbb pontot elérő Ajánlattevő kerül kiválasztásra szerződéskötés céljából. További rangsor egyezőség esetén a nevelési-oktatási intézmények véleménye - elégedettségi vizsgálat - alapján határozza meg az Ajánlatkérő az első helyezettet.

A 18.§ (1) bekezdése szerint meghatározott egy tanulóra jutó heti bruttó támogatás összegét meghaladó ajánlatot nem tudjuk elfogadni.

Az alkalmasság megítéléséhez szükséges igazolások

1.     Ajánlattevő nyilatkozata a Rendeletben meghatározott feltételek teljesítéséről

2.     Az ajánlattevő nyilatkozata, hogy büntetőjogi felelőssége tudatában kijelenti, az ajánlatban foglalt adatok és információk hitelesek, és megfelelnek a valóságnak

3.     Az ajánlattevő nyilatkozata a Rendelet szerint - 21.§ (9) - jegyzőkönyvezett minőségi kifogások számáról, a köznevelési intézmények székhelye szerinti megyében termett, előállított termék arányáról, 9. § (4) bekezdése szerinti kísérő intézkedések számáról

4.     Az ajánlattevő nyilatkozata, hogy az ajánlattevő - ide értve az esetleges kapcsolt vállalkozását és annak szerződéseit is,  a 2024/25. tanévre vonatkozóan korábban megkötött hatályos iskolagyümölcs szállítási szerződése(i) alapján - az ajánlat benyújtásakor nem tartozik a 15/2021 (III.31.) AM rendelet 6. § (1)-(2) bekezdésének kizáró feltétele alá.

5.     Ajánlattevő nyilatkozata, hogy tudomásul veszi, nyertessége esetén a Megállapodás megkötésére csak abban az esetben kerül sor, ha a szerződéskötés időpontjáig az alábbi igazolásokat Ajánlatkérő részére benyújtja:

·         30 napnál nem régebbi köztartozásmentes NAV igazolás vagy a köztartozásmentes adózók adatbázisában való szereplés

·         30 napnál nem régebbi érvényben lévő cégbírósági bejegyzés hiteles másolata, vagy vállalkozói igazolvány hiteles másolata, valamint aláírási címpéldány hiteles másolata

·         Az Ajánlattevő nyilatkozata arról, hogy a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (továbbiakban Nvt.) alapján átlátható szervezetnek minősül.

·         Az ajánlattevő szerepel a Magyar Államkincstár által vezetett „a” 2024/25. tanévi iskolagyümölcs-programban történő részvételre előzetesen jóváhagyott szállítók” nyilvántartásában

·         a fenntartótól hozzá beérkezett, megállapodás megkötésére irányuló értesítésre, szerződéskötési hajlandóság megjelölésével válaszol

Az ajánlatok bontási időpontja: 2024. május 02. délelőtt 11:00 óra

Az ajánlatok bontására az ajánlattevőket ezúton meghívja az ajánlatkérő.

Az ajánlatkérő döntést hoz, és a rangsorról értesíti az ajánlattevőket: 2024. május 10-ig

A nyertes ajánlattevő nyilatkozik a szerződéskötési hajlandóságáról: 2024. május 13-ig

A Megállapodás megkötése: legkésőbb 2024. május 20-ig.

Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot az eljárás eredménytelennek nyilvánítására – a Rendeletben meghatározottak szerint.

A döntésről az ajánlattevők írásban - e-mail - kapnak értesítést.

Jelen ajánlatkérés nem minősül kötelezettségvállalásnak.

Jászberény, 2024. április 12.

                                                                                              Zsemberi Zoltán

                                                                                    tankerületi központ igazgató

Menü

Navigáció