A Jászberényi Tankerületi Központ „2022/2023. tanév iskolagyümölcs- és iskolazöldség- program”-ban történő részvétele érdekében, a 15/2021 (III.31.) AM rendelet (továbbiakban: Rendelet) alapján beszerzési eljárást folytat le.
Az ajánlatkérő adatai:
Jászberényi Tankerületi Központ
5100 Jászberény, Szabadág tér 16. (székhely)
Telefon: 06-57-795-201, 06-57-795-250
E-mail: ogVYDCUyyhKGbjTmuX5BM0BNamFzemJlcmVueUBray5nb3YuaHU=
Képviselő: Zsemberi Zoltán tankerületi központ igazgató
Kapcsolattartó: Tarnóczy András
A beszerzés tárgya, értéke, mennyiségi leírása, minőségi követelmények
Beszerzés tárgya: iskolagyümölcs- és iskolazöldség-program keretében a 2022/2023-as tanévre, a Rendelet 12. § (1) és 14. § (1) bekezdéseiben meghatározottak szerint.
Beszerzés mennyisége: A Rendelet 14. § (1) és az 1. mellékletében foglaltak szerint, illetve az ajánlattételi felhívás 1. sz. mellékletében meghatározott létszámadatoknak megfelelően
Minőségi követelmények: A program keretében szállítható termékeknek a Rendelet 12. § (1) bekezdésében, és a 13.§-ban, valamint a Kincstár honlapján közleményben közzétett minőségi és élelmiszer-biztonsági feltételeknek kell megfelelniük.
A szerződés meghatározása
„Megállapodás”, az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-program végrehajtásáról szóló 15/2021. (III. 31.) AM rendeletben foglaltak szerint, a Kincstár honlapján közzétett tartalmi elemekkel.
A teljesítési helye
A felhívás 1. számú mellékletben megadott, aktuális intézményi alapadatok szerint.
A szerződés időtartama / ellátási időszak:
A Rendelet 9. § (2.) bekezdésében foglaltak szerint /2022. szeptember 01 – 2023. május 07./
Az ajánlat tartalma, benyújtásának helye és határideje
Az ajánlatot formailag és tartalmilag a 15/2021 (III.31.) Am rendeletben foglaltakkal összhangban kell elkészíteni.
Az ajánlat beadásának helye:
Jászberényi Tankerületi Központ
5100 Jászberény, Szabadág tér 16.
Az ajánlat beérkezésének határideje
Az ajánlatot 2022. május 02. munkaidő végéig (16:30 óra) személyesen vagy postai úton a Jászberényi Tankerületi Központ székhelyére, zárt borítékban, egy eredeti példányban, az ajánlattevő cégszerű aláírásával ellátva kell benyújtani. A zárt borítékon fel kell tüntetni „2022/23. tanév iskolagyümölcs beszerzés”, megnevezést, valamint az ajánlattevő nevét, és címét.
Egyéb kötelező kikötések:
· Előzetes jóváhagyás igazolása
· Az ajánlatot tenni szándékozónak a pályázati anyagban írásban tételesen nyilatkoznia kell a Rendelet 6.§ (3) a)-c) pontjaiban foglalt rangsorolási szempontokra vonatkozóan.
· A rendelet 6. § (2) bekezdésében meghatározott ajánlattevő nem kerülfigyelembe vételre az ajánlatok sorrendállítása során
· Az eljárás - ajánlatkérés és ajánlattétel - anyanyelve magyar
· Hiánypótlásra ajánlattevő nem biztosít lehetőséget
· Ajánlatkérő részajánlatot nem fogad el
· A határidőt követően beérkező pályázatok érvénytelennek minősülnek
Az ajánlatok értékelési szempontja
A beérkezett pályázatok értékelése / rangsorolása a Rendelet 6.§ (3) bekezdéseiben foglaltak alapján történik. A szempontonkénti sorrendállítás során elért helyezések átlaga alapján elért azonos pontszámmal rendelkező ajánlattevők esetében a Rendelet 6.§ (8) bekezdésében foglaltak szerint dönt az Ajánlatkérő, és az alábbi szempontrendszer alapján bírálja el a beadott pályázatokat.
1.) Érintett tanulók száma: Az ajánlattevők által előző tanévben (2021/22) ellátott tanulók száma. A több tanuló ellátása nagyobb tapasztalatot feltételez, ezért a pontokat ennek megfelelően a több tanulót ellátó ajánlattevők kapják az értékelés során az alábbiak szerint:
Érintett tanulók száma legalább 40 e, de 80 e alatti: 5 pont
Érintett tanulók száma legalább 20 e, de 40 e alatti: 2 pont
Érintett tanulók száma 20 e alatt: 0 pont
2.) Földrajzi elhelyezkedés: Az ajánlattevő lerakata (nyilatkozat szerinti) és az ajánlatkérő székhelye közötti közúti távolság nagysága alapján adunk pontokat. Előnyben részesítjük azokat az ajánlattevőket, melyeknél kisebb a földrajzi távolság. E szerint az alábbi pontokat adjuk.
0-100 km közötti távolság esetén adható pont: 8 pont
100 km feletti-200 km alatti távolság esetén adható pont: 5 pont
200 km-nél nagyobb távolság esetén: 0 pont
3.) Gyermekek táplálkozási szokásainak javítása: További 3 pontot adunk azon ajánlattevő részére, aki a rendelet 9. § (2) bekezdésében meghatározott mind a 4 teljesítési időszakban vállal szállítást, segítve ezzel (is) a táplálkozási szokások javítását.
4.) Környezeti előnyök: A szállított termékek csomagolása és szállítása terén legalább kettő környezetvédelmi, környezetbarát megoldást alkalmazó ajánlattevő részére 2 pontot adunk. Ennél több környezetvédelmi megoldást alkalmazó ajánlattevők a további megoldásonként 0,5-0,5 pontot kapnak.
5.) Rövid ellátási lánc: A szállított termékek hány százalékban saját termelésűek, illetve hány százalékban más termelőtől vagy beszállítótól származnak. Előnyben részesülnek a saját terméket szállító vállalkozók, az alábbi pontozás mellett:
100 % 4 pont
80% - 100 % 3 pont
50 % - 80 % 2 pont
25% - 50 % 1 pont
25 % alatt 0 pont
Az 1-5 pontokban meghatározott szempontok alapján legtöbb pontot elérő Ajánlattevő kerül kiválasztásra szerződéskötés céljából. További rangsor egyezőség esetén a nevelési-oktatási intézmények véleménye - elégedettségi vizsgálat - alapján határozza meg az Ajánlatkérő az első helyezettet.
A 18.§ (1) bekezdése szerint meghatározott egy tanulóra jutó heti bruttó támogatás összegét meghaladó ajánlatot nem tudjuk elfogadni.
Az alkalmasság megítéléséhez szükséges igazolások
1. Ajánlattevő nyilatkozata a Rendeletben meghatározott feltételek teljesítéséről
2. Az ajánlattevő nyilatkozata, hogy büntetőjogi felelőssége tudatában kijelenti, az ajánlatban foglalt adatok és információk hitelesek, és megfelelnek a valóságnak
3. Az ajánlattevő nyilatkozata a Rendelet szerint - 21.§ (9) - jegyzőkönyvezett minőségi kifogások számáról, a köznevelési intézmények székhelye szerinti megyében termett, előállított termék arányáról, 9. § (4) bekezdése szerinti kísérő intézkedések számáról
4. Az ajánlattevő nyilatkozata, hogy az ajánlattevő - ide értve az esetleges kapcsolt vállalkozását és annak szerződéseit is, a 2022/23. tanévre vonatkozóan korábban megkötött hatályos iskolagyümölcs szállítási szerződése(i) alapján - az ajánlat benyújtásakor nem tartozik a 15/2021 (III.31.) AM rendelet 6. § (1)-(2) bekezdésének kizáró feltétele alá.
5. Ajánlattevő nyilatkozata, hogy tudomásul veszi, nyertessége esetén a Megállapodás megkötésére csak abban az esetben kerül sor, ha a szerződéskötés időpontjáig az alábbi igazolásokat Ajánlatkérő részére benyújtja:
· 30 napnál nem régebbi köztartozásmentes NAV igazolás vagy a köztartozásmentes adózók adatbázisában való szereplés
· 30 napnál nem régebbi érvényben lévő cégbírósági bejegyzés hiteles másolata, vagy vállalkozói igazolvány hiteles másolata, valamint aláírási címpéldány hiteles másolata
· Az Ajánlattevő nyilatkozata arról, hogy a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (továbbiakban Nvt.) alapján átlátható szervezetnek minősül.
· Az ajánlattevő szerepel a Magyar Államkincstár által vezetett „a” 2022/23 tanévi iskolagyümölcs-programban történő részvételre előzetesen jóváhagyott szállítók” nyilvántartásában
· a fenntartótól hozzá beérkezett, megállapodás megkötésére irányuló értesítésre, szerződéskötési hajlandóság megjelölésével válaszol
Az ajánlatok bontási időpontja: 2022. május 03. délelőtt 11:00 óra
Az ajánlatok bontására az ajánlattevőket ezúton meghívja az ajánlatkérő.
Az ajánlatkérő döntést hoz, és a rangsorról értesíti az ajánlattevőket: 2022. május 10-ig
A nyertes ajánlattevő nyilatkozik a szerződéskötési hajlandóságáról: 2022. május 13-ig
A Megállapodás megkötése: legkésőbb 2022. május 20-ig.
Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot az eljárás eredménytelennek nyilvánítására – a Rendeletben meghatározottak szerint.
A döntésről az ajánlattevők írásban - e-mail - kapnak értesítést.
Jelen ajánlatkérés nem minősül kötelezettségvállalásnak.
Jászberény, 2022. április 12.
Zsemberi Zoltán
tankerületi központ igazgató