EFOP-3.2.3-17-2017-00030

Publikálva: 2021. július 9.

DIGITÁLIS KÖRNYEZET KIALAKÍTÁSA AZ EGRI TANKERÜLETI KÖZPONT KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYEIBEN

2021 | 06 | 23.

Egri Tankerületi Központ

SAJTÓKÖZLEMÉNY

BEFEJEZŐDÖTT A DIGITÁLIS KÖRNYEZET KIALAKÍTÁSA AZ EGRI TANKERÜLETI KÖZPONT KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYEIBEN

A Széchenyi 2020 program részeként, az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program „Digitális környezet a köznevelésben” (EFOP-3.2.3-17-2017-00030) című pályázaton elnyert 98,42 millió forint összegű vissza nem térítendő Európai Unió támogatásának köszönhetően befejeződött a „Digitális környezet kialakítása az Egri Tankerületi Központ köznevelési intézményeiben című projekt. A projektbe bevont négy intézmény pedagógusai különböző akkreditált képzéseken vettek részt, valamint a választott csomaghoz kapcsolódó intézményi digitális tartalom fejlesztésre, illetve a tartalom megosztásra került a Nemzeti Köznevelési Portál felületén.  Az intézmények pedagógusainak és tanulóinak főként matematikai és digitális kompetenciái fejlődtek.

 

 A projektben az Egri Szilágyi Erzsébet Gimnázium és Kollégium, a Füzesabonyi Teleki Blanka Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, a Hanyi-menti Általános Iskola és a Szilvásváradi Jókai Mór Általános Iskola vett részt. A projektben a pedagógusok akkreditált továbbképzéseken, szakmai napokon és workshopokon vettek részt. A bevont intézmények pedagógusai elkészítették intézményük Digitális Fejlesztési Tervét. A digitális pedagógiai módszertan tanórai alkalmazásában résztvevő pedagógusok a választott csomaghoz kapcsolódóan 280 különböző digitális tartalmat hoztak létre és osztottak meg a teljes pedagógus társadalommal a Nemzeti Köznevelési Portál felületén. A digitális pedagógiai módszertannal támogatott tanórák aránya adott csoportokra vonatkoztatva a matematika tantárgy éves összóraszámhoz viszonyítva az első teljes tanévtől kezdve elérte a 40%-ot.

A megvalósult programok hozzájárultak a tanulók matematikai, szövegértési, digitális és természettudományos, valamint problémamegoldó és kreatív kompetenciáinak fejlesztéséhez. Elősegítették továbbá a digitális pedagógiai módszertanok komplex, intézményi szintű fejlesztését valamint a pedagógusok Információ- és Kommunikációtechnológia-tudásának bővítését, az IKT-eszközök használatának beépülését a tanítás-tanulás és az értékelés folyamatába. 

A projekt időtartama: 2018.02.01-2021.05.20.

A projekt azonosítószáma: EFOP-3.2.3-17-2017-00030

A támogatás mértéke: 100%.

További információ kérhető: kAiCdeXL4yNMzZWdlckBray5nb3YuaHU=

Menü

Navigáció