A Balassagyarmati Tankerületi Központ intézményei idén is megszervezték a Digitális Témahetet

Publikálva: 2021. április 1.

Változatos programok az online térben

A Balassagyarmati Tankerületi Központ 7 iskolája csatlakozott a Digitális Témahéthez március 22. és 26. között. Ezen intézmények a tantermen kívüli digitális munkarend alatt is bekapcsolódtak a játékos és hasznos projektbe, amelynek fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és terjesztése a köznevelésben. Az intézmények tapasztalatai nagyon pozitívak a programokkal kapcsolatosan: mindenhol új és gazdag ismereteket szerezhettek a diákok elsősorban játékos formában. Néhány intézménynél a pedagógusok által használt KRÉTA rendszer Digitális Kollaborációs Terének jobb megismertetése volt a cél, elősegítve az egységes digitális platform használatát.

A legtöbben a Digitális témahét honlapján található projekteket építették be a tanóráikba: például az OkosDoboz anyagait, a LearningApps, valamint a BookrKids alkalmazáshoz készített programelemeket, tartalmakat. Színesebbé tették az órákat például a gyakorolj.hu oktatóprogramok, a Wordwall feladatok, a Seterra térképes játékok, a geoquizzes földrajzi kvízek, a havassyandras.com földrajzos anyagaival.

Nógrádsápon az alsó tagozatosok az Országos Méh-Ész Logikai verseny feladatait oldották meg, Zümi segítségével. Az alsós diákok számára a heti feladatok a Bee-Bot elnevezésű padlórobothoz kapcsolódtak, melyet a kisiskolások nagy örömmel és lelkesedéssel oldottak meg. A romhányi iskolában a víz volt a témahét középpontjában, Magyarnándorban pedig többek között az elmúlt öt évben megszavazott „Az év fája”és „Az év madara” nyerteseiről beszélgettek.

Tankerületünk speciális iskolájában, a Mosoly EGYMI-ben egy időkapszulát készítettek. Ebben olyan kérdésekre válaszoltak, mint, hogy „Milyen különleges ez az időszak az emberiség életében?”, „ Mit érdemes megörökíteni?”, „ Mit tanít ez az időszak?”, „Mit üzennénk a jövőbe ezzel kapcsolatban?”. Készültek szöveges, rajzos munkák, fotók, videók, amelyeket egy digitális faliújságra tűztek ki. A gyerekek szívesen bekapcsolódtak a projektbe, mert izgalmas volt számukra, hogy maguknak üzennek a jövőbe.

Ez a Témahét is azt bizonyította számunkra, hogy a digitális kompetenciafejlesztés egyértelműen fontos és elengedhetetlen része a mai kor oktatási rendszerének.

Menü

Navigáció