Az Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Fontos Sándor Tagiskolája minden tanév szeptemberében erdei iskolai programok megvalósításával teszi változatosabbá nevelő-oktató tevékenységét. Az ismeretátadás mellett további kiemelt cél a szemléletformálás, a közösségépítés és az aktív testmozgásra való ösztönzés is.

Az Üllés, Forráskút, Csólyospálos Községi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Fontos Sándor Tagiskolája nagyon büszke az Örökös Ökoiskola címre, amely meghatározza pedagógiai tevékenységének arculatát, és folyamatosan irányt mutat az intézményi programok tervezésében. A környezetvédelmi munka, a környezettudatos magatartás kialakítására irányuló törekvések során változatos lehetőségeket kínálnak a tanulók számára. Az ismeretek átadása mellett azonban hangsúlyt fektetnek a közösségépítésre és az aktív testmozgásra is.

Az erdei iskolai projektet minden év szeptemberében a település közelében lévő egykori Baromjárási Iskolában valósítják meg. Így történt ez idén is. A program keretében az 5. osztályosok az ősemberek mindennapjaival ismerkedtek, a 6. osztályosok papírkészítéssel foglalkoztak, és Üllés helytörténetét fedezték fel, a 7. osztályosok a tanulási stratégiáikat bővítették, valamint pályaorientációs programokon vettek részt, a végzősök pedig a választási rendszer felépítését vizsgálták.

„A 2025/2026. tanévben az erdei iskolás programok kiemelt célja az aktív testmozgás és a mozgásos játékok előtérbe helyezése volt. Minden osztály kerékpárral jutott ki a helyszínre. A kerékpározás során a tanulók nemcsak a biztonságos közlekedést gyakorolták, hanem fejlődött felelősségtudatuk és közlekedési kultúrájuk is. A program erősítette a közösségi élményt is, valamint hozzájárult az egészséges életmód kialakításához.” – mondta Hódiné Vass Magdolna tagintézmény-igazgató.

Az osztályok különböző túrákon is részt vettek. Az 5. évfolyam a szegedi Rotary tanösvényen járt, ahol interaktív feladatokon keresztül fedezte fel az erdő élővilágát. A 6. osztályosok az üllési horgásztóhoz gyalogoltak, és a horgászattal ismerkedtek. Többen játszótéren, sportpályán vagy szabadtéri kondiparkban mozgatták meg testrészeiket. A 7. osztályosok a Zsidó erdőbe látogattak el, valamint - a pályaorientációt is segítendően - helyi üzemekben jártak. A 8. évfolyam - hátrahagyva kicsit az erdők világát - Budapestre kirándult, és a Duna-parton sétálva megtekintette a Parlamentet, a holokauszt-emlékművet, a „Cipők a Duna-parton” alkotást.

Az erdei iskola programját kísérletek, sportversenyek, kézműves és egyéb foglalkozások tették még változatosabbá.

„Összességében a tapasztalatok azt mutatták, hogy a természetben végzett mozgásos tevékenységek egyszerre erősítik a tanulók egészségtudatát, közösségi élményeit és a környezet iránti felelősségvállalásukat.” – zárta beszámolóját tagintézmény-igazgató asszony.