A gyermekek, diákok számára az intézményi szocializációs élettér nem csupán ismeretek szerzésére irányul. Maria Montessori reformpedagógiai irányzatokba illeszkedő szemlélete a Budapesti Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola Készségfejlesztő Iskola tanulói számára optimális lehetőségeket kínál.

Személyiségközpontú, autonóm tevékenységre ösztönző, együttműködést támogató attitűd megteremtésével tág dimenziók nyílnak a tanulási motiváció optimalizálására.

Belső tudásmegosztás keretei között négy gyógypedagógus közreműködésével került sor 2018. augusztus 29-én szakmai workshop megvalósítására.

Bevezető előadást követően az iskola eszközparkjának csoportosításával forgó rendszerű bemutatókra került sor.

Az eszközök a tanulási képességek fejlesztéséhez hatékony differenciálási lehetőségként kínálkoznak a pedagógus kollégák számára-miként ez közvetett, közvetlen visszajelzéseikből is érzékelhető volt.

A Montessori eszközök bemutatása, alkalmazási lehetőségeinek lajstromozása, kipróbálása mellett a pedagógusok másfél évtizedes múltra visszatekintő gyakorlati tapasztalatai szolgáltak kiegészítésként.

A szakmai háttértámogatás további elemeként az iskolai könyvtárban fellelhető szakirodalmak valamint szakmai diskurzus lehetősége adja a témakör teljes körű megközelítését, megismerését.

Forrás:  Budapesti Bárczi Gusztáv Óvoda, Általános Iskola Készségfejlesztő Iskola