Az állami intézményfenntartó fontosnak tartja a partneri viszonyt az önkormányzatokkal.

Nem megalapozott a Népszabadság nevű lapban megjelent állítás, amely szerint az állami intézményfenntartó az ingatlanok karbantartását, üzemeltetését végző cégek behálózásával próbál kibújni a működtetési feladatai alól. Jogszabályi kötelezettségének tesz eleget a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ azzal, hogy 2017 január elsejével átveszi az állami fenntartású köznevelési intézmények működtetői feladatait azoktól az önkormányzatoktól, amelyek eddig üzemeltették az iskoláikat. A működtetési átvétele  annyit jelent, hogy a feladat ellátásáért az állam vállal felelősséget, és biztosítja az ehhez szükséges forrást, és eszközöket.

A működtetési feladatok ellátása többféleképpen is történhet: saját erőforrásokkal és eszközökkel,  vagy az önkormányzat alkalmazásában álló foglalkoztatottak átvételével, ezt a vonatkozó jogszabály elő is írja, amennyiben az önkormányzat úgy dönt, hogy a feladattal együtt a munkavállallókat is „adja”. A tankerület létrehozhat a működtetéssel foglalkozó szervezetet vagy szervezeti egységet, de köthet megállapodást is a feladatok ellátására vállalkozásokkal, vagy éppen az önkormányzattól is megvásárolhatja a szolgáltatást, amennyiben az rendelkezik a szükséges kapacitással, és megfelelő színvonalon és költségszinten, azaz versenyképesen tudja azt ellátni. Mindenkinek az az érdeke, hogy az önkormányzatok és az iskolák közötti kapcsolatok minél erősebbek legyenek, ezért is fontos, hogy a működtetéssel kapcsolatos szolgáltatásokról tárgyaljanak velük a tankerületi igazgatók, amely egyébként kötelességük is. Az, hogy egy tankerületi központ melyik lehetőséget választja, az a saját döntése lesz, amelynek meghozatala előtt mérlegelni fogja a költséghatékonyságot, a helyi igényeket és lehetőségeket, valamint a szolgáltatás színvonalát. Elő kell készíteni a zökkenőmentes átállást, napjainkban ez is az egyik kiemelt feladatunk.

A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ a leghatározottabban visszautasít minden olyan vélelmezést, amely az önkormányzatok és a szervezet közötti viszonyt akarják mérgezni. Hiszünk abban, hogy az oktatás szereplői közül mindenkinek, akár fenntartó, akár önkormányzat, a gyermekek érdeke az első, és a két fél a továbbiakban is konstruktívan együttműködik. Ennek lesz az egyik fontos terepe a tankerületi tanács, ahol a közösség véleményét is figyelembe véve lehet alakítani az intézmények jövőjét. Január elseje után is ugyanazok a diákok fognak az iskolákba járni, mint most, ugyanannak a településnek a lakosai. Mind az önkormányzat, mind pedig az ország alapvető érdeke, hogy a lehető legjobb színvonalú oktatási szolgáltatásokat biztosítsuk közösen a számukra, felesleges politikai célok miatt ellentétet szítani, a fenntartó a továbbiakban is a partneri viszonyra törekszik a települések vezetésével.