Szemléletformálási feladatok megvalósítása az Ostffyasszonyfai Petőfi Sándor Általános Iskolában

Projekt címe:
KEHOP-5.2.10-16-2016-00076
Szemléletformálási feladatok megvalósítása az Ostffyasszonyfai Petőfi Sándor Általános Iskolában
Projekt időtartama: 2019.09.01-2021.06.30.
Elnyert támogatási összeg: 4.364.800,-Ft
A támogatás intenzitása: 100%

A támogatást igénylő szervezet a Sárvári Tankerületi Központ, a pályázat megvalósításában érintett intézmény pedig az Ostffyasszonyfai Petőfi Sándor Általános Iskola.

A Sárvári Tankerületi Központ nem rendelkezik tapasztalattal kifejezetten az energiatudatossággal, energiatakarékossággal, illetve megújuló energiahasználattal kapcsolatos témájú szemléletformáló kampányok lebonyolításában. Ezért a pályázat magas színvonalú megvalósításának érdekében, már a projekt tervezése során együttműködött, valamint a megvalósítás alatt is együtt kíván működni az ENERGIAKLUB Szakpolitikai Intézet és Módszertani Központtal.

Az ENERGIAKLUB több, mint 25 éve dolgozik a klíma- és energiatudatos szemléletmód elterjesztésén és népszerűsítésén Magyarországon. Tevékenységük az éghajlatvédelem, a hagyományos energiahordozók és az energiapolitika, az energiahatékonyság, illetve a megújuló erőforrások, területeire is kiterjed. Szemléletformáló programjaik, képzéseik, kampányaik az energia előállítókon és az energia fogyasztókon kívül a politikai döntéshozókat is meg kívánja szólítani. Számos projektet bonyolítottak már le az energiatudatossággal, energiatakarékossággal, illetve megújuló energiahasználattal kapcsolatban. Kutatásaikban, tanulmányaikban a tudományos igényesség megtartása mellett, a közérthetőséget és a gyakorlatiasság a vezérlő szempont. Az ENERGIAKLUB több európai szervezettel és intézménnyel is együttműködik, így az energiatudatossággal és klímavédelemmel kapcsolatos nemzetközi eredményeket is hatékonyan építik be munkájukba.

Az ENERGIAKLUBBAL kötött együttműködési megállapodást, valamint az ENERGIAKLUB főbb referenciáit mellékeljük tanulmányunkhoz.
A Szemléletformáló programok koncepcióját eddigi tapasztalatok alapján, illetve a célcsoport igényeinek megfelelően került meghatározásra, figyelembe véve a célcsoport legjobban ismerő szakemberek, azaz az iskolában dolgozó pedagógusok javaslatait is.
Az előzetes igényfelméréseink és tapasztalataink szerint e nélkül a program nélkül a gyerekek, illetve a szüleik nem ismerkedhetnének meg szervezett formában az energiatudatosságot a gyakorlat szempontjából bemutató programokkal.

A programok összeállításakor az európai uniós irányelveket és ajánlásokat vettük figyelembe, és az ott megadott vonalon tovább haladva térképeztük fel az energiatudatosság témakörét. Ezért a pályázatunk összeállítást megelőzően áttekintettük az európai uniós irányelveket, valamint a Nemzeti Energiastratégiában foglaltakat. Emellett, a világháló adta lehetőségeket felhasználva, igyekeztünk minél szélesebb körben tájékozódni, hogy minél naprakészebb információk birtokában dolgozhassuk ki programjainkat. A programok tematikáiba igyekeztünk naprakész ismereteket beépíteni, hogy a résztvevők a legkorszerűbb energiahatékonyságot növelő tudással és gyakorlatokkal lehessenek gazdagabbak.
A projekt keretében megvalósításra kerülő tevékenységek/programok az alábbiak:
- Ökoprojekthét az iskolában és a Művelődési Házban
A jövő energiaforrásai - projekthét
- Tudatos energiafogyasztásra felkészítő ismeretek (workshopok)
Nevelési szakmai délután pedagógusoknak
- Médiakampányok Népszerűsítő kiadványok a megújuló energiaforrások tükrében Falunapon
- Tanulmányi kirándulás
A szelíd energia útján - Ágostonliget (alternatív energiák foglalkozás) Agostyán Ökofalu
- Tematikus napok:     Szelek szárnyán - Ostffyasszonyfai Szélerőmű
    Vizek hátán - KENYERI Vízerőmű - Nicki duzzasztómű
- Óvjuk meg a földet, a jövő energiaforrásait Alternatív energiaforrások és takarékossági megoldások otthon